Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2024, 10:52

autor: Kamil Kleszyk

Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian

Szef studia Obsidian, Josh Sawyer, ujawnił, które elementy z Baldur's Gate 3 chciałby przemycić do kolejnej odsłony cyklu RPG Pillars of Eternity, gdyby takowa miała powstać.

Źródło fot. Versus Evil
i

Mimo że studio Obsidian Entertainment jest teraz w pełni skupione na pracach nad Avowed, nie przeszkadza to szefowi firmy snuć planów na temat serii Pillars of Eternity. Co prawda ewentualny projekt pozostaje na razie tylko w sferze marzeń, ale Josh Sawyer wie już, jakie mechaniki chciałby zawrzeć w kolejnej odsłonie wysoko ocenianego cyklu RPG.

W niedawnej sesji Q&A, którą deweloper zorganizował na swoim kanale w serwisie YouTube, pojawiło się pytanie, jakie elementy z Baldur’s Gate 3 chciałby umieścić w nowych „Pillarsach”. Sawyer stwierdził, że w gruncie rzeczy mechaniki, które stanowią o sile gry Larian już wcześniej gdzieś się pojawiły, ale w BG3 są one bardziej dopracowane. Niemniej, tym co przykuwa jego największą uwagę jest przede wszystkim system poruszania się.

Elementy, które moim zdaniem wyróżniają się w BG3, a które chciałbym umieścić w fabularnej grze fantasy opartej na drużynie, to po pierwsze system przemieszczania się postaci. Sposób, w jaki funkcjonują ruch i skakanie, zdolność latania, w zasadzie możliwość poruszania się po terenie, coś więcej niż tylko chodzenie – tłumaczy Sawyer, dając jednocześnie do zrozumienia, że gracze otrzymują dzięki temu wiele możliwych rozwiązań napotkanych problemów (choćby proste przeskoczenie przeszkody).

Sawyer jest również pod wrażeniem zakresu interakcji postaci w grze, szczególnie z elementami otoczenia.

Jest wiele sposobów, na które można wykorzystać mokre, płonące lub jakiekolwiek inne rzeczy. Możliwość podnoszenia tak wielu obiektów i przesuwania ich lub niszczenia, ten rodzaj dynamiki jest bardzo fajny – wyjaśnił.

Sternik studia Obsidian zauważył, że Larian Studios dopracowało te elementy, ponieważ miało okazje je wykorzystać i przetestować w poprzednich grach – Divinity: Original Sin i w jej kontynuacji. Sawyer uważa, że ciężko byłoby innym twórcom po prostu zapożyczyć pewne koncepcje i umieścić je w swojej grze z takim samym powodzeniem.

Niestety na trzecią odsłonę Pillars of Eternity na razie nie powinniśmy się nastawiać (wystarczy rzucić okiem na żartobliwe komentarze Sawyera z ubiegłego roku). Jak już wspomniałem Obsidian jest teraz zajęte Avowed, które na rynku ma się ukazać jesienią tego roku. Co przyniesie przyszłość? Wiele zależy od odbioru nowej gry studia.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej