Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian
Szef studia Obsidian, Josh Sawyer, ujawnił, które elementy z Baldur's Gate 3 chciałby przemycić do kolejnej odsłony cyklu RPG Pillars of Eternity, gdyby takowa miała powstać.
Mimo że studio Obsidian Entertainment jest teraz w pełni skupione na pracach nad Avowed, nie przeszkadza to szefowi firmy snuć planów na temat serii Pillars of Eternity. Co prawda ewentualny projekt pozostaje na razie tylko w sferze marzeń, ale Josh Sawyer wie już, jakie mechaniki chciałby zawrzeć w kolejnej odsłonie wysoko ocenianego cyklu RPG.
W niedawnej sesji Q&A, którą deweloper zorganizował na swoim kanale w serwisie YouTube, pojawiło się pytanie, jakie elementy z Baldur’s Gate 3 chciałby umieścić w nowych „Pillarsach”. Sawyer stwierdził, że w gruncie rzeczy mechaniki, które stanowią o sile gry Larian już wcześniej gdzieś się pojawiły, ale w BG3 są one bardziej dopracowane. Niemniej, tym co przykuwa jego największą uwagę jest przede wszystkim system poruszania się.
Elementy, które moim zdaniem wyróżniają się w BG3, a które chciałbym umieścić w fabularnej grze fantasy opartej na drużynie, to po pierwsze system przemieszczania się postaci. Sposób, w jaki funkcjonują ruch i skakanie, zdolność latania, w zasadzie możliwość poruszania się po terenie, coś więcej niż tylko chodzenie – tłumaczy Sawyer, dając jednocześnie do zrozumienia, że gracze otrzymują dzięki temu wiele możliwych rozwiązań napotkanych problemów (choćby proste przeskoczenie przeszkody).
Sawyer jest również pod wrażeniem zakresu interakcji postaci w grze, szczególnie z elementami otoczenia.
Jest wiele sposobów, na które można wykorzystać mokre, płonące lub jakiekolwiek inne rzeczy. Możliwość podnoszenia tak wielu obiektów i przesuwania ich lub niszczenia, ten rodzaj dynamiki jest bardzo fajny – wyjaśnił.
Sternik studia Obsidian zauważył, że Larian Studios dopracowało te elementy, ponieważ miało okazje je wykorzystać i przetestować w poprzednich grach – Divinity: Original Sin i w jej kontynuacji. Sawyer uważa, że ciężko byłoby innym twórcom po prostu zapożyczyć pewne koncepcje i umieścić je w swojej grze z takim samym powodzeniem.
Niestety na trzecią odsłonę Pillars of Eternity na razie nie powinniśmy się nastawiać (wystarczy rzucić okiem na żartobliwe komentarze Sawyera z ubiegłego roku). Jak już wspomniałem Obsidian jest teraz zajęte Avowed, które na rynku ma się ukazać jesienią tego roku. Co przyniesie przyszłość? Wiele zależy od odbioru nowej gry studia.