Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 kwietnia 2025, 17:37

Po 13 latach ambitny projekt do uwielbianej strategii z uniwersum Władcy Pierścieni wreszcie został skończony. To najpełniejsza wersja Bitwy o Śródziemie

Miłośnik gry Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie przez ponad dekadę ulepszał oraz rozszerzał cenioną strategię. Po 13 latach autorska modyfikacja z nowymi mapami i jednostkami doczekała się pełnej wersji.

Źródło fot. ModDB.
i

Po 13 latach pracy nad modem i 21 lat od premiery gry – wreszcie doczekaliśmy się prawdopodobnie najpełniejszej wersję strategii Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie. Twórca o pseudonimie Rohirim91 od 2012 roku pracował nad modyfikacją Middle-earth: Extended Edition, która zarówno usprawnia, jak i znacząco rozbudowuje kultowego RTS-a. 5 kwietnia tego roku jego dzieło wreszcie zadebiutowało w pełnej wersji, dając fanom kolejny pretekst, by powrócić do Śródziemia.

  • Wysoko oceniany przez użytkowników mod wprowadza nowe mapy (np. Lothlorien, Minas Tirith czy Morię), frakcje (Elfy, Gundabad) i jednostki (pajęczyca Szeloba), jak również rozwija stronnictwa już obecne w produkcji (Rohan, Isengard). Ponadto projekt zmienia wiele modeli oryginalnych postaci, balans broni czy koszty produkcji.
  • Rohirim91 poświęcił wiele czasu na dopracowanie strategii stosowanych przez armie i ulepszenie sztucznej inteligencji, dzięki czemu wrogowie m.in. kładą nacisk na odbudowę zniszczonych struktur i korzystają z większej puli zaklęć. Poprawione zostały też stare błędy, a pełna lista zmian dostępna jest na stronie ModDB.
  • Modyfikację można pobrać za darmo, choć do działania wymaga oryginalnej wersji gry z aktualizacją 1.06. Tym samym jest skierowana do posiadaczy fizycznych edycji strategii, ponieważ tytuł nie jest obecnie dostępny w cyfrowej dystrybucji. Sytuacja może jednak ulec zmianie – gra została zgłoszona do GOG Preservation Program i otrzymała już przeszło 50 tysięcy głosów społeczności.
  • Twórca nie precyzuje, czy jest to ostateczna wersja Middle-earth: Extended Edition. Zachęca przy tym do zgłaszania wszelkich uwag oraz problemów, co sugeruje, że nie zamierza prędko porzucić swojego dzieła.

Strategia Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie zadebiutowała 6 grudnia 2004 roku. Za jej opracowanie odpowiadało studio EA Los Angeles, znane później jako Danger Close Games.

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej