Po 13 latach ambitny projekt do uwielbianej strategii z uniwersum Władcy Pierścieni wreszcie został skończony. To najpełniejsza wersja Bitwy o Śródziemie
Miłośnik gry Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie przez ponad dekadę ulepszał oraz rozszerzał cenioną strategię. Po 13 latach autorska modyfikacja z nowymi mapami i jednostkami doczekała się pełnej wersji.

Po 13 latach pracy nad modem i 21 lat od premiery gry – wreszcie doczekaliśmy się prawdopodobnie najpełniejszej wersję strategii Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie. Twórca o pseudonimie Rohirim91 od 2012 roku pracował nad modyfikacją Middle-earth: Extended Edition, która zarówno usprawnia, jak i znacząco rozbudowuje kultowego RTS-a. 5 kwietnia tego roku jego dzieło wreszcie zadebiutowało w pełnej wersji, dając fanom kolejny pretekst, by powrócić do Śródziemia.
- Wysoko oceniany przez użytkowników mod wprowadza nowe mapy (np. Lothlorien, Minas Tirith czy Morię), frakcje (Elfy, Gundabad) i jednostki (pajęczyca Szeloba), jak również rozwija stronnictwa już obecne w produkcji (Rohan, Isengard). Ponadto projekt zmienia wiele modeli oryginalnych postaci, balans broni czy koszty produkcji.
- Rohirim91 poświęcił wiele czasu na dopracowanie strategii stosowanych przez armie i ulepszenie sztucznej inteligencji, dzięki czemu wrogowie m.in. kładą nacisk na odbudowę zniszczonych struktur i korzystają z większej puli zaklęć. Poprawione zostały też stare błędy, a pełna lista zmian dostępna jest na stronie ModDB.
- Modyfikację można pobrać za darmo, choć do działania wymaga oryginalnej wersji gry z aktualizacją 1.06. Tym samym jest skierowana do posiadaczy fizycznych edycji strategii, ponieważ tytuł nie jest obecnie dostępny w cyfrowej dystrybucji. Sytuacja może jednak ulec zmianie – gra została zgłoszona do GOG Preservation Program i otrzymała już przeszło 50 tysięcy głosów społeczności.
- Twórca nie precyzuje, czy jest to ostateczna wersja Middle-earth: Extended Edition. Zachęca przy tym do zgłaszania wszelkich uwag oraz problemów, co sugeruje, że nie zamierza prędko porzucić swojego dzieła.
Strategia Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie zadebiutowała 6 grudnia 2004 roku. Za jej opracowanie odpowiadało studio EA Los Angeles, znane później jako Danger Close Games.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!