Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 kwietnia 2025, 20:54

autor: Maciej Gaffke

Oblivion Remastered nie zasługuje, by nazywać go remasterem. „To oszałamiający kawał remastera, to wymaga osobnego słowa”, twierdzi współtwórca Obliviona

Były pracownik Bethesdy twierdzi, że słowo „remaster” za bardzo nie pasuje do odświeżonej gry The Elder Scrolls 4: Oblivion. Nie oddaje ono ogromu pracy, jaką włożyli w nią twórcy.

Źródło fot. Bethesda Game Studios
i

W tym tygodniu na rynku niespodziewanie pojawiło się The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. Jednak według byłego pracownika Bethesdy określenie „remaster” nie do końca pasuje przy opisywaniu odświeżonej gry, ze względu na ilość pracy, jaką w nią włożono.

Wspomnianym deweloperem jest Bruce Nesmith (zajmował się m.in. tworzeniem TES IV: Oblivion z 2006 roku), który udzielił niedawno wywiadu serwisowi VideoGamer. W rozmowie szerzej wypowiedział się on o wysoko ocenianym remasterze.

Zakładałem, że to będzie aktualizacja tekstur. Naprawdę nie sądziłem, że okaże się to całkowitą przebudową, jaką ogłosili... [...] żeby całkowicie przerobić animacje, system animacji, przenieść je na Unreal Engine, zmienić system poziomów i interfejs użytkownika. Mam na myśli, że dotknęli każdej części gry. To oszałamiający kawał remastera. Szczerze mówiąc, to wymaga osobnego słowa. Nie jestem pewien, czy remaster faktycznie tu pasuje.

Jak możemy przeczytać, ogrom wykonanej pracy przy Oblivion Remastered mocno zaskoczył Nesmitha. Podczas dyskusji zaznaczył on także, że nie wiedział o odnowieniu The Elder Scrolls IV. Przypomnijmy – deweloper ten opuścił szeregi Bethesdy w 2021 roku, kiedy trwało tworzenie Starfielda.

Fani serii praktycznie od razu rzucili się do ogrywania Oblivion Remastered. Tylko na Steamie grało w niego w „peaku” blisko 183 tys. osób. Wśród nich znalazł się również Daniel Vavra, czyli reżyser hitowego Kingdom Come: Deliverance II. Podkreślił on we wpisie w serwisie X, że właśnie ta gra zainspirowała rozwiązania zastosowane w KCD. Czech dodatkowo nazwał dzieło Bethesdy „jedną z najbardziej wpływowych produkcji w historii”.

  1. Oblivion to remaster, którego potrzebowałem w swoim życiu jak żadnego innego, ale żałuję, że nie porwano się na remake

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej