Strategia w świecie RPG-a Pillars of Eternity to coś, czego chce wielu deweloperów w Obsidianie. Josh Sawyer mówi, co stoi na przeszkodzie
Josh Sawyer zapewnia, że wiele osób w studiu Obsidian Entertainment wciąż chce stworzyć Pillars of Eternity w stylu Fallout Tactics, ale jest jeden problem.

Twórcy Pillars of Eternity mają marzyć o stworzeniu spin-offa serii na modłę Fallout Tactics.
Josh Sawyer pozostaje niezmiennie aktywny w sieci, publikując nowe materiały lub, jak ostatnio, prowadząc transmisje na zywo. W trakcie niedawnego streamu reżyser Fallout: New Vegas powtórzył, że wielu pracowników Obsidian Entertainment chciałoby stworzyć „Pillars Tactics”.
Po raz pierwszy Sawyer o takich planach wspomniał w wywiadzie z września 2024 roku, a więc jeszcze przed premierą najnowszej gry w uniwersum PoE: Avowed (via PC Gamer). Niemniej twórca dodał wówczas, że choć gatunek taktycznych strategii ma „pełną pasji społeczność”, to jest ona raczej niewielka.
Innymi słowy, taki projekt nie jest najlepszym pomysłem z finansowego punktu widzenia. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy wciąż czekamy na informacje o tym, jak poradziła sobie najnowsza propozycja studia (aczkolwiek Obsidian ma być „zadowolony”), a ostatni rok poprzedziły rekordowo liczne zwolnienia w branży gier.
Niemniej w trakcie niedawnej charytatywnej transmisji Sawyer dał do zrozumienia, że wiele osób w zespole Obsidian Entertainment (który twórca wspomagał przy produkcji Avowed jako konsultant) wciąż ma ochotę na stworzenie taktyczny „Pillarsów”.
Jednakże wymagałoby to od zespołu przemyślenia, ile osób i jak wiele środków studio może odesłać do prac nad, co tu kryć, niszowym projektem. Bowiem, jak to ujął Sawyer, nawet jeśli wszyscy fani gier taktycznych zakupiliby potencjalne „Pillars Tactics”, to nadal nie byłaby to liczna grupa odbiorców.
Oczywiście to nie jedyny projekt, który mógłby pozwolić graczom na powrót do świata Eory. Niemniej w temacie Pillars of Eternity 3 Sawyer postawił sprawę jasno: po sukcesie Baldur’s Gate 3 musiałby dostać budżet porównywalny z Larian Studios, by na poważnie rozważyć produkcję „trójki”. Na razie bardziej kusi go stworzenie zupełnie nowej marki.
- Avowed – recenzja w przygotowaniu. Kapitalne RPG, dzięki któremu odzyskałem zaufanie do Obsidianu
- Avowed – poradnik do gry