Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2025, 16:56

Potrzeba było 20 lat, by odkryć jeden z największych sekretów kultowego Half-Life 2. Gracz ustalił, po co tak naprawdę istniała „nieuchwytna” rzeka w City 17

Jeden z fanów Half-Life 2 prześledził elementy z wersji beta gry z 2003 roku i porównał je z finalną produkcją. Zgodnie z jego ustaleniami niedostępna rzeka przecinająca City 17 miała pełnić większą rolę w przygodzie.

Źródło fot. Valve Corporation.
i

Fani Half-Life 2 z pewnością kojarzą rzekę, która przecina City 17 – możemy „rzucić na nią okiem” w kilku fragmentach rozgrywki, ale nigdy nie docieramy bezpośrednio do niej. Pierwotne plany twórców przewidywały jednak dla niej większą rolę, co udowadnia wersja beta gry z 2003 roku. Użytkownik serwisu YouTube o pseudonimie CMDR RileySV przeanalizował wcześniejsze projekty poziomów i postanowił podzielić się swoimi wnioskami na ten temat.

W finalnej edycji Half-Life 2, w rozdziale Anticitizen One, wraz z Alyx przedzieramy się przez miasto, by spotkać się z Barneyem. Kiedy docieramy do zniszczonego mostu, schodzimy do kanałów, następnie odwiedzamy fabrykę i wydostajemy się na ulicę. Wersja beta z 2003 roku znacznie wydłużała ten fragment, kładąc większy nacisk na walkę w tunelach. Podczas pobytu w podziemiach mieliśmy mierzyć się z istotami takimi jak barnacle (obcy zwisający z sufitu), hydra (przeciwnik z niebieskimi mackami wycięty z ostatecznej wersji) oraz żołnierzami Kombinatu.

Po opuszczeniu podziemi dotarlibyśmy do mostu przecinającego rzekę. Od tej chwili rozgrywka z bety pokrywałaby się z momentem opuszczenia fabryki. Jednak w dalszej części, zamiast spotkania z Barneyem i wejścia do Cytadeli, twórcy planowali wprowadzić starcie ze Striderami znane z dema pokazanego na E3 w 2003 roku. Omawiane przez CMDR RileySV mapy bez tekstur sugerują, że w kolejnych krokach trafilibyśmy do kanału, który przemierzalibyśmy łazikiem (lub innym pojazdem, jeśli koryto byłoby zalane wodą), prawdopodobnie mierząc się przy tym z przeciwnikami.

Trudno powiedzieć, co miało się wydarzyć w dalszej części rozgrywki, ale z kanału moglibyśmy podziwiać Cytadelę w jej pełnym majestacie. Byłby to z pewnością ciekawy widok, jednak jak zauważa CMDR RileySV, skrócenie trasy do megastruktury należącej do Kombinatu miało sens. Dzięki temu twórcom udało się utrzymać odpowiednie tempo rozgrywki.

Co ciekawe, jeden z odbiorców filmu – użytkownik flintexp – zauważył, że wczesny projekt City 17 przypomina Nowy Jork. Dzięki podanym przez niego koordynatom sami również możecie porównać obie mapy. W tym układzie Cytadela wznosiłaby się w rejonie Prospect Park na Brooklynie.

Według ustaleń użytkownika flintexp Cytadela mogłaby się mieścić w okolicach Prospect Park (południowy odcinek mapy).Źródło: YouTube.

Warto przypomnieć, że od 18 marca tego roku posiadacze Half-Life 2 na Steamie mogą za darmo sprawdzić fanowską modyfikację stworzoną za pomocą Nvidia RTX Remix, czyli platformy pozwalającej moderom odświeżać klasyczne dzieła.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej