Half-Life 2 RTX ma „mieszane” oceny na Steamie. Pokaz slajdów i zrujnowany klimat to główne zarzuty wobec fanowskiego projektu
Half-Life 2 RTX wygląda dobrze, ale to nie wystarczyło, by modyfikacja kultowego FPS-a zyskała uznanie wszystkich fanów.

Modyfikacja Half-Life 2 RTX na razie nie zachwyciła wielu użytkowników Steama.
Wczorajszy debiut moda (a w zasadzie jego wersji demonstracyjnej) miał pokazać, jak zespół Orbifold Studios odświeżył oprawę wizualną kultowej strzelanki firmy Valve z wykorzystaniem platformy Nvidia RTX Remix. Demo pozwala sprawdzić dwie znane lokacje: Ravenholm oraz Nova Prospekt.
Oczywiście to tylko wersja demo projektu, którego głównym celem jest zmodernizowanie oprawy wizualnej. Niemniej twórcy musieli przebudować lokacje od zera i najwyraźniej część graczy nie jest zadowolona z pewnych zmian względem oryginału. W efekcie tylko 59% opinii na Steamie jest pozytywnych.
Half-Life 2 RTX wygląda bardzo dobrze, ale…
Nikt spośród narzekających użytkowników platformy firmy Valve nie zaprzecza, że HL2 RTX wygląda bardzo dobrze. Przeciwnie, internauci docenili pracę włożoną przez moderów w stworzenie nowych tekstur i modeli, dzięki którym ten klasyczny FPS nabrał szczegółów na miarę współczesnych gier.
O ile udało im się uruchomić grę, bo – jak zwykle – znalazły się osoby, które miały problemy z jej odpaleniem lub płynnością animacji nawet na względnie potężnym sprzęcie (mimo że inni użytkownicy z takimi samymi lub słabszymi kartami graficznymi nie mieli żadnych problemów).
Pecha na pewno mają użytkownicy układów AMD, na których modyfikacja w zasadzie nie działa (a w każdym razie nie za dobrze, bo brakuje obsługi technologii FSR).
Niemniej najczęstszym faktycznym zarzutem jest to, że Half-Life 2 RTX zdaje się mieć więcej wspólnego z demem technologicznym niż grą, które do tego psuje „nastrój” oryginału. Ten ostatni zarzut odnosi się głównie do zbytniego oświetlenia lokacji. Do tego dochodzą wzmianki o rozmaitych błędach (w tym graficznych artefaktach i gliczach), narzekanie na absurdalny rozmiar gry (ponad 80 GB) oraz mniej lub bardziej poważne „braki” względem oryginału.
O opiniach graczy wiele mówi fakt, że niektórzy ich autorzy krytykują nie zespół Orbifold Studios (mający na swoim koncie garść uznanych projektów), lecz firmę Nvidia za rzekome zmuszenie znanych moderów do pracy nad „demem technologicznym” lub wręcz „reklamą” RTX Remix.