Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

ciekawostki growe - sprzęt i technologie

21 lat temu Valve „jechało na oparach”, a ratunkiem okazała się tajemnicza umowa na strzelankę Counter-Strike 2. Gabe Newell z radości stworzył nóż
21 lat temu Valve „jechało na oparach”, a ratunkiem okazała się tajemnicza umowa na strzelankę Counter-Strike 2. Gabe Newell z radości stworzył nóż

Maciej Gaffke, 20 listopada 2024, 18:21

Umowa na stworzenie gry o nazwie Counter-Strike 2 została podpisana już w 2003 roku. Aby uczcić ten sukces, Gabe Newell – założyciel Valve – własnoręcznie wykonał nóż z nazwą gry.

Wiedźmin 3: Dziki Gon za kulisami. Wilczym śladem wkrótce ujawni sekrety produkcji hitu CD Projektu
Wiedźmin 3: Dziki Gon za kulisami. Wilczym śladem wkrótce ujawni sekrety produkcji hitu CD Projektu

Jakub Błażewicz, 20 listopada 2024, 11:47

W książce Wilczym śladem Zbigniew Jankowski przedstawi pełną historię produkcji Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, w tym kilka nieznanych dotychczas faktów.

Half-Life 2 i Steam mogły nigdy nie powstać. Valve było bliskie bankructwa, firmę Gabe'a Newella uratował letni stażysta
Half-Life 2 i Steam mogły nigdy nie powstać. Valve było bliskie bankructwa, firmę Gabe'a Newella uratował letni stażysta

Michał Harat, 19 listopada 2024, 17:50

W czasie walki prawnej, która niemal doprowadziła Valve do bankructwa, kluczową rolę odegrał letni stażysta. Dzięki jego znajomości języka koreańskiego udało się odkryć dowód, który odmienił losy procesu na korzyść firmy Gabe’a Newella.

Tak mógł wyglądać Dragon Age: The Veilguard. Matt Rhodes pokazał grafiki pochodzące jeszcze sprzed premiery Dragon Age: Inkwizycji
Tak mógł wyglądać Dragon Age: The Veilguard. Matt Rhodes pokazał grafiki pochodzące jeszcze sprzed premiery Dragon Age: Inkwizycji

Jakub Błażewicz, 13 listopada 2024, 12:41

Czwarte Dragon Age przeszło długą drogę w trakcie produkcji. Matthew Rhodes z BioWare pokazał, jak wyobrażał sobie dalsze losy cyklu przed premierą Inkwizycji i na długo przed zapowiedzią The Veilguard.

BioWare ujawniło statystyki Dragon Age: The Veilguard. Poznaliśmy najpopularniejszą klasę i zadanie, które napsuło graczom najwięcej krwi
BioWare ujawniło statystyki Dragon Age: The Veilguard. Poznaliśmy najpopularniejszą klasę i zadanie, które napsuło graczom najwięcej krwi

Jakub Błażewicz, 9 listopada 2024, 11:01

Magowie, ludzie i elfy dominowali wśród bohaterów Dragon Age: The Veilguard, ale pewien smok i misja najwyraźniej dały popalić graczom.

Shigeru Miyamoto nie lubi być nazywany geniuszem. „Myślę, że jestem całkiem zwyczajną osobą”
Shigeru Miyamoto nie lubi być nazywany geniuszem. „Myślę, że jestem całkiem zwyczajną osobą”

Jakub Błażewicz, 7 listopada 2024, 10:19

Shigeru Miyamoto uspokaja inwestorów zaniepokojonych przyszłością Nintendo po przejściu twórcy Mario i Zeldy na emeryturę.

„Kosztowne porażki”. Adrian Chmielarz postawił Dragon Age: The Veilguard obok Concord
„Kosztowne porażki”. Adrian Chmielarz postawił Dragon Age: The Veilguard obok Concord

Jakub Błażewicz, 5 listopada 2024, 13:41

Adrian Chmielarz uznał Dragon Age: The Veilguard za kolejny przykład „kosztownej porażki” wydawcy, który dał za dużo swobody twórcom.

17 lat temu Wiedźmin otrzymał wyjątkowe, skrzętnie ukrywane wydanie. Nie wyprodukowano nawet 150 egzemplarzy
17 lat temu Wiedźmin otrzymał wyjątkowe, skrzętnie ukrywane wydanie. Nie wyprodukowano nawet 150 egzemplarzy

Marcin Bukowski, 4 listopada 2024, 17:55

Kolekcjoner, Filip Turczyński, pochwalił się najcenniejszym przedmiotem w swoim zbiorze. Jest to wyjątkowe wydanie pierwszego Wiedźmina o nazwie The Witcher: Developers Edition.

W Wiedźminie 3 odnaleziono przezabawną scenę osiągalną tylko za pomocą modów. Paweł Sasko niezmiernie się z tego faktu ucieszył
W Wiedźminie 3 odnaleziono przezabawną scenę osiągalną tylko za pomocą modów. Paweł Sasko niezmiernie się z tego faktu ucieszył

Kamil Kleszyk, 2 listopada 2024, 14:01

Dzięki modyfikacji stworzonej przez jednego z graczy, udało się przywrócić do Wiedźmina 3 pewną zabawną scenę, która została wycięta z finalnej wersji gry.

W GTA 3, VC i SA było tak wiele samochodów, że Rockstar musiał sięgnąć po sztuczkę, aby sprawnie zarządzać ruchem ulicznym
W GTA 3, VC i SA było tak wiele samochodów, że Rockstar musiał sięgnąć po sztuczkę, aby sprawnie zarządzać ruchem ulicznym

Marcin Bukowski, 29 października 2024, 12:25

Ruchliwe ulice pełne samochodów to jedna z podstawowych cech gier z serii GTA. W starszych częściach korzystano jednak z pewnej sztuczki, aby to osiągnąć.

Po 8 długich latach twórca Stardew Valley w końcu zdobył wszystkie osiągnięcia we własnej grze. „Deweloper poklepał mnie po plecach”
Po 8 długich latach twórca Stardew Valley w końcu zdobył wszystkie osiągnięcia we własnej grze. „Deweloper poklepał mnie po plecach”

Jakub Błażewicz, 29 października 2024, 08:45

Eric „ConcernedApe” Barone pokazał, że niektórzy twórcy potrafią grać we własne gry i nawet zdobyć osiągnięcie, które sprawia problemy fanom.

Weterani Piranha Bytes stawiają na single-player i 3D
Weterani Piranha Bytes stawiają na single-player i 3D

Jakub Błażewicz, 28 października 2024, 14:45

Pithead Studios, założone przez współtwórców Gothica i Elexa, zadebiutuje tytułem na Unreal Engine, w pełni skupionym na trybie single player.

Kulisy otwartego świata GTA San Andreas okiem weterana Rockstar Games. „Gaming nie jest już tak ekscytujący jak kiedyś”
Kulisy otwartego świata GTA San Andreas okiem weterana Rockstar Games. „Gaming nie jest już tak ekscytujący jak kiedyś”

Jakub Błażewicz, 26 października 2024, 11:28

Obbe Vermeij miał jeszcze do ujawnienia sporo informacji na temat kulisów produkcji serii GTA, w tym San Andreas, które właśnie obchodzi 20. rocznicę premiery.

Elon Musk i inne gwiazdy rynku tech też zagrywają się w Factorio. Strategia pomaga im przygotować się na ewentualne niespodzianki
Elon Musk i inne gwiazdy rynku tech też zagrywają się w Factorio. Strategia pomaga im przygotować się na ewentualne niespodzianki

Jakub Błażewicz, 25 października 2024, 15:05

Elon Musk, Andrej Karpathy, Tobias Lütke – to tylko niektóre z osób stojących na czele technologicznych kolosów, które cenią sobie Factorio.

25-letnia seria Nintendo skrywała drobną tajemnicę, z której żaden gracz nie zdawał sobie sprawy
25-letnia seria Nintendo skrywała drobną tajemnicę, z której żaden gracz nie zdawał sobie sprawy

Kamil Kleszyk, 13 października 2024, 13:00

Po 25 latach od premiery gry Super Smash Bros. ujawniono, dlaczego tak naprawdę w tytule produkcji użyto słowa „Bros”. Okazuje się, że nie stoi za tym obecność wśród bohaterów bijatyki Mario i Luigiego.

Tajemnica brakujących promów w GTA 4 została wyjaśniona po 17 latach
Tajemnica brakujących promów w GTA 4 została wyjaśniona po 17 latach

Jakub Błażewicz, 10 października 2024, 11:52

Promy pojawiły się w teaser trailerze Grand Theft Auto 4, ale nie w samej grze, bo sprawiły twórcom zbyt wiele problemów.

Władca Pierścieni i inne dzieła literatury posłużyły reżyserowi Metaphor: ReFantazio za szybki, wstępny kurs fantasy
Władca Pierścieni i inne dzieła literatury posłużyły reżyserowi Metaphor: ReFantazio za szybki, wstępny kurs fantasy

Adrian Werner, 8 października 2024, 14:19

Wyczekiwane Metaphor: ReFantazio stworzyli weterani cyklu Persona. Ich najnowsza gra osadzona jest w krainie fantasy, więc główny producent początkowo chciał się inspirować twórczością Tolkiena.

Fan Elden Ringa poświęcił 500 godzin, by odtworzyć Ziemie Pomiędzy w mocno odmiennym stylu
Fan Elden Ringa poświęcił 500 godzin, by odtworzyć Ziemie Pomiędzy w mocno odmiennym stylu

Marcin Bukowski, 8 października 2024, 11:00

Fan Elden Ringa odtworzył całą mapę z gry w stylu low-poly i umieścił ją w sieci. Ogromny projekt, jak sam twierdzi, zabrał mu z życia około 500 godzin.

Unikalny Quake 2 z PSX-a trafił na PC. Port został odtworzony praktycznie od zera, gdyż próba przeniesienia danych z konsoli byłaby mordęgą
Unikalny Quake 2 z PSX-a trafił na PC. Port został odtworzony praktycznie od zera, gdyż próba przeniesienia danych z konsoli byłaby mordęgą

Adrian Werner, 7 października 2024, 13:35

Ukazał się mod Quake II PSX. Odtwarza on na PC mapy z mocno odmiennego wydania tego FPS-a opracowanego z myślą o pierwszym PlayStation.

LoL dla najbystrzejszych, FIFA / EA FC dla najmniej rozgarniętych? Badanie na inteligencję rozbawiło graczy
LoL dla najbystrzejszych, FIFA / EA FC dla najmniej rozgarniętych? Badanie na inteligencję rozbawiło graczy

Jakub Błażewicz, 7 października 2024, 13:17

Badanie na inteligencję graczy grupy Which Bingo to raczej ciekawostka, ale przynajmniej setnie ubawiło zdezorientowanych graczy League of Legends (i nie tylko).

Cud „odrodzenia” w Tetrisie stał się faktem. Gracz w końcu dokonał wyczynu, który wydawał się niemożliwy bez pomocy AI
Cud „odrodzenia” w Tetrisie stał się faktem. Gracz w końcu dokonał wyczynu, który wydawał się niemożliwy bez pomocy AI

Jakub Błażewicz, 7 października 2024, 11:40

Tetris został ukończony po raz drugi, tym razem przez inny niemożliwy wyczyn: „odrodzenie”. Przy okazji youtuber Michael „dogplayingtetris” Artiaga pobił inne rekordy.

Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich
Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich

Marcin Bukowski, 7 października 2024, 11:03

Twórca Planescape: Torment przybliżył nieco jeden z trzech projektów, które ostatecznie przerodziły się w kultowego RPG.

Ta wersja GTA: San Andreas miała zachwycić, a wygląda jak koszmar. Na prawdziwą rewolucję AI jeszcze trochę poczekamy
Ta wersja GTA: San Andreas miała zachwycić, a wygląda jak koszmar. Na prawdziwą rewolucję AI jeszcze trochę poczekamy

Adrian Werner, 4 października 2024, 14:30

Niektórzy wieszczą, że generatywna AI zrewolucjonizuje wkrótce sposób wyświetlania grafiki w grach. Przeróbka GTA: San Andreas pokazuje, że od tego momentu dzieli nas jeszcze dużo czasu.

Czy chińscy gracze faktycznie gorzej oceniają zachodnie gry? Analitycy wydali werdykt
Czy chińscy gracze faktycznie gorzej oceniają zachodnie gry? Analitycy wydali werdykt

Jakub Błażewicz, 4 października 2024, 13:44

Internauci mają swoje teorie, ale przynajmniej jedna z nich została zweryfikowana: ta na temat surowych chińskich graczy.

Starsze wersje gier Microsoftu dostają na Steamie zmienione, „pośmiertne” grafiki. Celem jest przejrzystość
Starsze wersje gier Microsoftu dostają na Steamie zmienione, „pośmiertne” grafiki. Celem jest przejrzystość

Marcin Bukowski, 3 października 2024, 14:18

Microsoft podmienia tła swoich gier na Steamie, jeżeli dostępne są one w odświeżonej wersji. Jest to ciekawy zabieg, który powinien zminimalizować przypadki złego zakupu.

Bohaterka Ghost of Yotei nie wzięła się znikąd. Badacz wskazuje na intrygujący kontekst nowej gry studia Sucker Punch
Bohaterka Ghost of Yotei nie wzięła się znikąd. Badacz wskazuje na intrygujący kontekst nowej gry studia Sucker Punch

Jakub Błażewicz, 25 września 2024, 12:06

Ghost of Yotei wciąż skrywa sporo tajemnic, ale już pierwsze informacje mogą wyjaśniać wiele, wliczając w to osobę głównej bohaterki.

Co tu się stało? Cristiano Ronaldo pochwalił się, że będzie jednym z wojowników w powracającej po 26 latach serii
Co tu się stało? Cristiano Ronaldo pochwalił się, że będzie jednym z wojowników w powracającej po 26 latach serii

Kamil Kleszyk, 22 września 2024, 11:13

Wszystko wskazuje na to, że Cristiano Ronaldo będzie jedną z gwiazd powracającej po 26 latach serii Fatal Fury. Portugalski zawodnik udostępnił w sieci wideo zapowiadające jego udział w City of the Wolves.

Sprzątając w garażu, były deweloper znalazł zapomnianą płytę z wersją beta Half-Life 1. Zawiera poziom, który nie trafił do kultowej gry Valve, i jest dostępna za darmo
Sprzątając w garażu, były deweloper znalazł zapomnianą płytę z wersją beta Half-Life 1. Zawiera poziom, który nie trafił do kultowej gry Valve, i jest dostępna za darmo

Kamil Kleszyk, 22 września 2024, 10:53

Były deweloper odnalazł w swoim garażu płytę CD z wersją beta pierwszego Half-Life’a. Gra zawiera m.in. poziomy i wrogów, które nigdy nie trafiły do finalnej wersji produkcji Valve.

Jedna z najbardziej emocjonujących scen z Baldur’s Gate 3 przypomina „piorun złapany w butelkę”, choć nie była planowana. Aktor spontanicznie poszedł za głosem serca
Jedna z najbardziej emocjonujących scen z Baldur’s Gate 3 przypomina „piorun złapany w butelkę”, choć nie była planowana. Aktor spontanicznie poszedł za głosem serca

Maciej Gaffke, 21 września 2024, 11:06

Jedna ze scen z Astarionem w Baldur’s Gate 3 w ogóle nie była planowana. Reżyser produkcji potwierdził, że aktor Neil Newbon poszedł za głosem serca.

Gry naprawdę mogą wyglądać tak samo, bo Chińczycy używają Wiedźmina 3 i RDR2 do trenowania nowego AI
Gry naprawdę mogą wyglądać tak samo, bo Chińczycy używają Wiedźmina 3 i RDR2 do trenowania nowego AI

Marcin Bukowski, 17 września 2024, 15:00

Chińska firma Tencent zaprezentowała projekt mogący być pierwszym krokiem w stronę silników gier AI. GameGen-O ma za zadanie usprawnić i uprościć proces ich tworzenia.

Po 18 latach deweloper ujawnił wczesne materiały z pierwszej gry o Harrym Potterze z otwartym światem
Po 18 latach deweloper ujawnił wczesne materiały z pierwszej gry o Harrym Potterze z otwartym światem

Adrian Werner, 16 września 2024, 13:13

Martin Griffiths udostępnił filmik z wczesnej wersji Harry Potter and the Order of the Phoenix. Obecnie deweloper ten odpowiedzialny jest za silnik w No Man's Sky.

Najlepiej sprzedającą się grą tylko na PC wcale nie jest WoW. Bestseller wszech czasów to Garry's Mod
Najlepiej sprzedającą się grą tylko na PC wcale nie jest WoW. Bestseller wszech czasów to Garry's Mod

Maciej Gaffke, 13 września 2024, 10:02

Poznaliśmy tytuł najlepiej sprzedającej się gry ekskluzywnej na PC. Oficjalnie ogłoszono nią Garry’s Mod. Tytuł stworzony przez Garry’ego Newmana wpisano do Księgi Rekordów Guinnessa.

GTA 3 wraca tam, gdzie zaczęło. Fanowska konwersja na Dreamcasta robi ogromne wrażenie
GTA 3 wraca tam, gdzie zaczęło. Fanowska konwersja na Dreamcasta robi ogromne wrażenie

Adrian Werner, 12 września 2024, 11:45

Fanom udało się przenieść Grand Theft Auto 3 na konsolę Dreamcast. To powrót do korzeni, gdyż początkowo studio Rockstar tworzyło tę klasykę właśnie z myślą o platformie firmy Sega.

„Dobre” zakończenie Wiedźmina 3 mogło mieć zupełnie inny wydźwięk. Zobacz scenę, którą CD Projekt Red usunął z hitowego RPG
„Dobre” zakończenie Wiedźmina 3 mogło mieć zupełnie inny wydźwięk. Zobacz scenę, którą CD Projekt Red usunął z hitowego RPG

Maciej Gaffke, 11 września 2024, 21:29

Moder przywrócił usunięty fragment „dobrego” zakończenia gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Studio CD Projekt Red ostatecznie nie umieściło go w finalnej wersji hitowego RPG akcji.

Gry wideo w medycynie to recepta na nowy „złoty wiek” branży
Gry wideo w medycynie to recepta na nowy „złoty wiek” branży

Jakub Błażewicz, 11 września 2024, 13:31

Firma Deepwell zyskała już zgodę amerykańskiego FDA na wykorzystanie „gier wideo i interaktywnych mediów” do leczenia zaburzeń psychicznych.

Steam mógł powstać we współpracy z Amazonem. Była dyrektor Valve przedstawiła niedoszły projekt współpracy
Steam mógł powstać we współpracy z Amazonem. Była dyrektor Valve przedstawiła niedoszły projekt współpracy

Jakub Błażewicz, 10 września 2024, 14:52

Monica Harrington została pominięta w oficjalnym dokumencie o historii Valve, ale najwyraźniej miała spory wpływ na sukces spółki Gabe'a Newella.

Samotny deweloper, który dał nam znakomity survival horror, po 12 latach wrócił do pracy nad mrocznym RPG inspirowanym Dark Souls. Zaczął od usunięcia prawie wszystkiego
Samotny deweloper, który dał nam znakomity survival horror, po 12 latach wrócił do pracy nad mrocznym RPG inspirowanym Dark Souls. Zaczął od usunięcia prawie wszystkiego

Maciej Gaffke, 9 września 2024, 19:39

Jasper Byrne, niezależny twórca uznanego survival horroru Lone Survivor, postanowił po 12 latach wznowić produkcję swojego porzuconego RPG.

Nietypowy prezent dla Valve od graczy TeamFortress 2. Tak fani dziękują za pokonanie armii botów
Nietypowy prezent dla Valve od graczy TeamFortress 2. Tak fani dziękują za pokonanie armii botów

Jakub Błażewicz, 9 września 2024, 15:00

Gracze Team Fortress 2 dostarczyli niecodzienny prezent do siedziby firmy Valve w podzięce za rozgromienie botów.

Larian wyciął z Patcha 7 do Baldur's Gate 3 dwa wyjątkowo niesatysfakcjonujące złe zakończenia. Pojawił się za to motyw rodem z Kopciuszka
Larian wyciął z Patcha 7 do Baldur's Gate 3 dwa wyjątkowo niesatysfakcjonujące złe zakończenia. Pojawił się za to motyw rodem z Kopciuszka

Marcin Bukowski, 6 września 2024, 20:56

W plikach Baldur’s Gate 3 odkryto nowe, niewykorzystane w grze zakończenie. Ponadto Patch 7 wprowadził dodatkową towarzyszkę dla Mrocznej Żądzy, choć jest w niej pewien haczyk.

Sprzedawcy już próbują zbić majątek na największej porażce Sony. Absurdalne oferty na Concord wyrastają jak grzyby po deszczu
Sprzedawcy już próbują zbić majątek na największej porażce Sony. Absurdalne oferty na Concord wyrastają jak grzyby po deszczu

Jakub Błażewicz, 6 września 2024, 12:19

Concord nadal ma otrzymać własny odcinek w serialu Secret Level. Na razie wielka porażka Sony i studia Firewalk podbija Internet „okazyjnymi” cenami na eBayu.

Gra na podstawie najbardziej znienawidzonej misji z GTA: Vice City zniknęła z PS Store. Najpewniej to efekt interwencji Take-Two
Gra na podstawie najbardziej znienawidzonej misji z GTA: Vice City zniknęła z PS Store. Najpewniej to efekt interwencji Take-Two

Jakub Błażewicz, 6 września 2024, 09:29

„Nowoczesny” i nieoficjalny remake nielubianej misji z GTA: Vice City chyba nie był dobrym pomysłem.

Po prezentacji Baldur’s Gate 3 gracze tak mocno wkurzyli się na Larian, że Swen Vincke dostał telefon od matki. „Co zrobiłeś? Ludzie są na ciebie bardzo źli”
Po prezentacji Baldur’s Gate 3 gracze tak mocno wkurzyli się na Larian, że Swen Vincke dostał telefon od matki. „Co zrobiłeś? Ludzie są na ciebie bardzo źli”

Maciej Gaffke, 2 września 2024, 18:49

Przed premierą niektórzy fani nazywali Baldur’s Gate 3 podróbką Divinity: Original Sin 2. Swen Vincke, szef Larian Studios, dowiedział się o tym od… swojej mamy.

„Co za fajny sposób na spożytkowanie RTX 4090”. Przełomowy symulator sztucznego życia wzbudza podziw u twórców gier
„Co za fajny sposób na spożytkowanie RTX 4090”. Przełomowy symulator sztucznego życia wzbudza podziw u twórców gier

Marcin Bukowski, 1 września 2024, 10:10

Naukowe symulatory życia na przestrzeni lat stały się niesamowicie zaawansowane. Swoją uwagę skierowali na nie nawet deweloperzy gier.

„Ten pomysł na biznes był naprawdę zły”. Twórcy STALKER 2 z humorem podsumowali trudny proces produkcji gry
„Ten pomysł na biznes był naprawdę zły”. Twórcy STALKER 2 z humorem podsumowali trudny proces produkcji gry

Jakub Błażewicz, 30 sierpnia 2024, 13:13

STALKER 2 naprawdę ma być na ukończeniu, ale po pięciu opóźnieniach, pandemii i wojnie twórcy zdają sobie sprawę, jak trudną decyzją biznesową był powrót do Zony.

Zajęło to ćwierć wieku, ale najbardziej żmudny rekord w legendarnym Quake'u został w końcu pobity
Zajęło to ćwierć wieku, ale najbardziej żmudny rekord w legendarnym Quake'u został w końcu pobity

Marcin Bukowski, 29 sierpnia 2024, 22:18

Po ponad 25 latach pobity został jeden z rekordów w oryginalnym Quake’u. Pewien gracz jako pierwsza osoba na świecie ukończył poziom „The Installation” w czasie poniżej 7 sekund.

Kingdom Come 2 idzie po rekord Guinessa. Prawdopodobnie nawet Baldur's Gate 3 nie ma tak wielkiego scenariusza
Kingdom Come 2 idzie po rekord Guinessa. Prawdopodobnie nawet Baldur's Gate 3 nie ma tak wielkiego scenariusza

Marcin Bukowski, 29 sierpnia 2024, 18:32

Scenariusz Kingdom Come: Deliverance 2 zawiera aż 2,2 miliona słów. To więcej niż w przypadku Baldur’s Gate 3, co oznacza, że gra może nawet pobić rekord Guinessa.

AI jako silnik do gier? Intrygujący eksperyment badaczy Google wraca do Dooma
AI jako silnik do gier? Intrygujący eksperyment badaczy Google wraca do Dooma

Jakub Błażewicz, 28 sierpnia 2024, 14:20

GameNGen raczej nie odpali Crysisa i nieprędko znajdzie zastosowanie w grach wideo, ale wykorzystanie AI (Stable Diffusion) jako silnika to ciekawy eksperyment.

GTA: Tokyo było rozważane przez Rockstar Games, studio poczyniło nawet pierwsze kroki
GTA: Tokyo było rozważane przez Rockstar Games, studio poczyniło nawet pierwsze kroki

Adrian Werner, 28 sierpnia 2024, 10:10

Dwie dekady temu studio Rockstar prowadziło wstępne prace nad odsłoną serii Grand Theft Auto osadzoną w Japonii. Były deweloper ujawnia powody porzucenia GTA: Tokyo.

Smartfony i konsole królują na europejskim rynku gier. Polski gamedev zatrudnia 15 tysięcy osób
Smartfony i konsole królują na europejskim rynku gier. Polski gamedev zatrudnia 15 tysięcy osób

Jakub Błażewicz, 27 sierpnia 2024, 09:42

W 2024 roku 75% graczy w Europie było pełnoletnich, a największy udział w przychodach branży gier wideo miały (znowu) smartfony i konsole.

„Dawniej otrzymywałeś nagrodę za sprzedaż 50 lub 100 tys. egzemplarzy. Teraz to koniec kariery”. Odzyskanie kolekcji pamiątek z Fallouta i Baldur's Gate skłoniło weterana RPG do ciekawych przemyśleń
„Dawniej otrzymywałeś nagrodę za sprzedaż 50 lub 100 tys. egzemplarzy. Teraz to koniec kariery”. Odzyskanie kolekcji pamiątek z Fallouta i Baldur's Gate skłoniło weterana RPG do ciekawych przemyśleń

Krzysztof Kałuziński, 25 sierpnia 2024, 21:19

Brian Fargo – jeden ze współzałożycieli Interplay i szef inXile Entertainment – odzyskał pamiątki związane m.in. z cyklem Baldur's Gate. Znany projektant zauważył, że dawne wyróżnienia nie mają przełożenia na współczesne czasy.