Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lutego 2025, 14:45

autor: Adrian Werner

70 dni i 9 milionów zgonów: deweloper musiał powstrzymać wojnę w grze MMO na Steamie

Przez ponad 70 dni fani gry Foxhole toczyli wieczną wojnę na jednym z serwerów. Zabawę ostatecznie popsuli im sami deweloperzy, chcąc doprowadzić do zakończenia konfliktu.

Źródło fot. Siege Camp
i

Foxhole to gra akcji MMO, której główną atrakcją jest toczenie bitew w wielkiej skali. Jak ciekawe to może dać efekty, mogli przekonać się gracze toczący rozgrywkę na serwerze Charlie. Użytkownicy rozpętali tam wieczną wojnę.

Konflikt trwał ponad 70 dni i w jego trakcie zginęło aż 9 mln żołnierzy.

  1. Powodem tak długich walk było to, że obie strony miały wyrównane siły. W rezultacie doszło do tzw. wiecznej wojny, gdzie żadna grupa nie mogła uzyskać prawdziwej przewagi.
  2. Ostatecznie konflikt zdecydowali się zakończyć deweloperzy, ogłaszając, że wkrótce zmniejszą liczbę punktów zwycięstwa potrzebnych do zatriumfowania.
  3. Decyzja twórców sprawiła, że jedna z frakcji straciła chęć do walki i ich rywale byli w stanie przeprowadzić ostatnią ofensywę, odnosząc zwycięstwo, zanim nowe warunki wygranej zostały zaimplementowane.

Do tej pory twórcy nie interweniowali w takich sytuacjach, ale jak tłumaczą, chcieli, aby gracze dołączający do zabawy na serwerze Charlie mogli doświadczyć pełnych konfliktów, z początkiem i końcem. Tutaj obie strony osiągnęły maksymalny rozwój drzewek technologicznych już po 20 dniach, a potem przez kolejnych pięćdziesiąt sytuacja na polu bitewnym nie ulegała znaczącym zmianom.

Wielu fanów jest mocno niezadowolonych z interwencji deweloperów. Czują się zdradzeni przez twórców gry, gdyż Ci swoją decyzją zmarnowali prawie dwa miesiące wysiłków użytkowników.

Na Steamie jeden z graczy, który spędził ponad 130 godzin w Foxhole, napisał następującą negatywną recenzję:

Twórcy potrafią sztucznie zakończyć sieciową wojnę, jeśli uznają to za konieczne. Jeśli deweloperzy decydują o tym zamiast graczy, jaki jest sens grania?

  1. Foxhole na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej