Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 marca 2025, 16:52

autor: Kamil Kleszyk

Farming Simulator pozwala cofnąć się w czasie i uprawiać rolę, jakby to był rok 1989. Giants Software zaskoczyło fanów gier retro

Twórcy serii Farming Simulator – studio Giants Software – przygotowali dla miłośników gier retro nie lada atrakcję i wydali na rynku symulator w wersji 16-bitowej.

Źródło fot. Giants Software
i

Chociaż seria Farming Simulator narodziła się w 2008 roku, deweloperzy ze studia Giants Software dali nam możliwość przekonania się, jak tego typu produkcja wyglądałaby w złotej erze 16-bitowych gier. Twórcy popularnego cyklu wydali bowiem na rynku Farming Simulator 16-bit Edition, mający przypominać grę, która mogłaby wyjść w 1989 r.

Tytuł można zakupić na oficjalnej stronie serii. Produkcja dostępna na pecety została wyceniona na 14,99 euro, co daje w przeliczeniu około 63 zł.

Z okazji wydania gry, twórcy opublikowali garść informacji na jej temat. Dowiadujemy się z nich, że oprócz ręcznie wykonanej, charakterystycznej pikselowej grafiki, tytuł oferuje ścieżkę dźwiękową skomponowaną przez niemieckiego kompozytora, specjalizującego się w tworzeniu muzyki do gier wideo, Chrisa Hülsbecka. Ponadto w Farming Simulator 16-bit Edition znalazły się 3 różne mapy do wyboru oraz, rzecz jasna, wiele przerenderowanych maszyn rolniczych.

Giants Software

Giants Software

W artykule znalazł się także zapis rozmowy z głównym projektantem poziomów i współwłaścicielem Giants Software, Renzo Thönenem. Deweloper, który jest obecny w firmie niemal od samego początku, zdradził w wywiadzie, że jest fanem gier retro i gdy tylko w zespole narodził się pomysł na tego typu produkcję, musiał wziąć udział w jego realizacji.

Co ciekawe, prototyp Farming Simulator 16-bit Edition powstał w ciągu zaledwie kilku weekendów. Jest to o tyle imponujące, że Thönen przyznał, iż nigdy wcześniej nie tworzył gier przypominających te z czasów konsoli Sega Mega Drive, a jego „ostatnie próby kodowania w C miały miejsce lata temu”.

Na pytanie, jakie cechy klasycznych gier 16-bitowych starał się uchwycić w swoim projekcie, deweloper wyjawił, że perspektywę izometryczną zaczerpnął z serii Strike na wspomnianą wyżej konsolę Segi.

W trakcie rozmowy Thönen wyjaśnił także, iż stworzenie Farming Simulatora 16-bit Edition wcale nie należało do najprostszych, ponieważ mocno ograniczały go możliwości sprzętu retro.

Zdałem sobie sprawę, że zarządzanie pamięcią jest zmorą egzystencji dewelopera retro. Ograniczenia Mega Drive wymusiły wiele decyzji projektowych – tłumaczył.

Okazuje się, że z tego też powodu w grze znalazły się trzy mniejsze mapy zamiast jednej większej. Musiano także pójść na ustępstwa w kwestii liczby pojazdów mogących znajdować się na wirtualnym polu w jednym momencie.

Na koniec rozmowy Thönen polecił graczom, którzy chcą zmaksymalizować wrażenia płynące z gry, aby spróbowali odpalić produkcję na monitorach kineskopowych.

Giants Software

Giants Software

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej