ciekawostki growe - sprzęt i technologie (4)

Larian Studios okazało wielką szczodrość. Autorzy Baldur's Gate 3 wsparli twórców Blasphemous finansowo i nie wzięli nic w zamian
Jakub Błażewicz, 15 kwietnia 2024, 13:27
Jeszcze przed ogromnym sukcesem Baldur's Gate 3 Larian Studios wsparło twórców udanego Blasphemous sporą sumą.

Arthur Morgan z Red Dead Redemption 2 jest niezwykle słodki dla swojego konia, gdy się upije. Oto wszystkie jego kwestie
Kamil Kleszyk, 13 kwietnia 2024, 11:26
Mimo że Arthur Morgan uważany jest za twardziela, główny bohater Red Dead Redemption 2 skrywa w sobie spore pokłady wrażliwości. Tak się jednak składa, że o ich istnieniu dowiadywaliśmy się głównie, gdy rewolwerowiec przesadzi z napojami wyskokowymi.

5 graczy Cyberpunka 2077 wyjątkowo mocno pokochało lub znienawidziło Adama Smashera. CD Projekt Red podał zaskakujące dane
Marcin Przała, 12 kwietnia 2024, 19:32
Niektóre starcia z bossami w grach wideo wzbudzają w nas wyjątkowe emocje. Dla kilku osób jedną z takich walk okazała się ta z Adamem Smasherem w Cyberpunku 2077, co sugeruje ciekawostkowy wpis twórców na platformie X.

Fan odtworzył trailer GTA 6 w rzeczywistości. Efekt jest bardzo dobry
Maciej Gaffke, 11 kwietnia 2024, 17:20
Jak mogłoby wyglądać GTA 6 w prawdziwym życiu? Pokazał to pewien youtuber, który odwzorował w rzeczywistości sceny z trailera gry studia Rockstar Games.

Krzyki, rap i nagrody. Twórcy intro Helldivers 2 pokazali zabawne ujęcia zza kulis
Jakub Błażewicz, 10 kwietnia 2024, 14:55
Gracze Helldivers 2 dobrze się bawią w nowej misji obronnej. Prawie tak dobrze jak krzyczący i rapujący bohaterowie filmiku pokazującego, jak powstawał cinamatic do gry.

Chciał mieć pierwszą grę, którą przed laty kupiła mu mama. Fan zapłacił 90 000 dolarów za Castlevanię na NES-a
Jakub Błażewicz, 9 kwietnia 2024, 11:02
Ponad 90 tysięcy dolarów zapłacił gracz, by mieć oryginalnie zapakowaną kopię Castlevanii– pierwszej gry, którą dostał od mamy wiele lat temu.

Twórca HoI4 skwitował klasyczną negatywną opinię o grze na Steam po tysiącach rozegranych godzin
Jakub Błażewicz, 8 kwietnia 2024, 14:50
Twórcy Hearts of Iron IV dobitnie skwitowali negatywną recenzję gracza, który po ponad 3 tysiącach godzin (sic!) stwierdził, że dobrze się bawi, ale irytuje go, że gra jest na bakier z logiką.

Grafika przypomina, jak bogatej zawartości dorobił się Battlefield 4. To była długa droga
Adrian Werner, 8 kwietnia 2024, 12:08
Fan Battlefielda 4 opracował grafikę, która dobitnie pokazuje, jak bogatą zawartość miała ta odsłona serii. BF2042 pod tym względem jest znacznie skromniejsze.

Paweł Sasko zapewnia, że Cyberpunk 2077 wciąż zawiera tajemnice. „Jest kilka rzeczy, których jeszcze nie odkryto”
Kamil Kleszyk, 7 kwietnia 2024, 10:19
Mimo iż od premiery Cyberpunka 2077 minęły już ponad trzy lata, reżyser zadań w grze, Paweł Sasko, twierdzi, że gracze najprawdopodobniej nie odkryli jeszcze wszystkich easter eggów zawartych w produkcji.

Ograniczenia techniczne PS4 wyszły Bloodborne na dobre. FromSoftware musiało wprowadzić zmiany, które dodały grze klimatu
Krzysztof Kałuziński, 6 kwietnia 2024, 17:21
Ograniczenia narzucane przez konsole zwykle mają zły wpływ na finalne wersje gier. W przypadku Bloodborne'a zmusiły one jednak studio FromSoftware do... dodania kolejnej lokacji i nowych elementów tzw. lore'u.

Przerażająca scena z Cyberpunk Phantom Liberty została zainspirowana Władcą Pierścieni. Przypomina „wkroczenie do siedziby potwora”, twierdzi Paweł Sasko
Marcin Przała, 5 kwietnia 2024, 20:04
Paweł Sasko wyjawił, że przy projektowaniu horrorowej sekwencji z dodatku Widmo Wolności do Cyberpunka 2077 deweloperzy ze studia CD Projekt Red inspirowali się jedną z przygód Froda Bagginsa.

Zabójcza Plaga w Dragon's Dogma 2 potrafi wyludnić wioskę. Gracze próbują się przed nią ostrzegać
Jakub Błażewicz, 4 kwietnia 2024, 15:04
Towarzysze w Dragon's Dogma 2 mogą zarazić się zabójczą (dla innych) plagą i gracze szukają sposobu, jak ostrzegać siebie nawzajem przed „pionkami” będącymi tykającymi bombami.

Monolith tworzyło grę o Batmanie z otwartym światem w Nolanverse. Do sieci trafił gameplay
Adrian Werner, 4 kwietnia 2024, 09:49
W sieci pojawił się zbiór wszystkich informacji i materiałów, w tym wideo z gameplayem, ze skasowanej gry z Batmanem, którą ostatecznie przerobiono na Middle-earth: Shadow of Mordor.

Pamiętasz wybuchające samoloty z GTA San Andreas, które pojawiały się znikąd? Twórca wreszcie w pełni wyjaśnił ten kuriozalny błąd
Zuzanna Domeradzka, 3 kwietnia 2024, 18:12
Katastrofy lotnicze w GTA: San Andreas to m.in. wynik błędu. Deweloper dokładnie wyjaśnił, dlaczego samoloty w grze często wlatywały w budynki.

Kuriozalne napisy końcowe zwróciły uwagę na problem niedocenianych tłumaczy gier
Jakub Błażewicz, 29 marca 2024, 15:24
Twórcy lokalizacji to, obok testerów jakości, najbardziej niedoceniani twórcy w gier wideo.

Potężna broń zabije wszystko w Dragon's Dogma 2 za cenę automatycznego save'a
Jakub Błażewicz, 29 marca 2024, 14:05
Niezwykle rzadka strzała w Dragon's Dogma 2 to pewny sposób na pokonanie każdego wroga. Lepiej jednak uważać, bo jej potęga „niszczy” również obecny plik szybkiego zapisu.

Twórca błaga fanów o wykonanie aktualizacji. 10 tysięcy osób gra w mocno przestarzałą wersję Among Us
Maciej Gaffke, 28 marca 2024, 19:45
Około 10 tysięcy fanów Among Us korzysta z mocno przestarzałej wersji gry. Twórca hitu z 2018 roku poprosił graczy o zaktualizowanie tytułu.

Gracze ustanawiają szalone rekordy w Tetrisie. Poprzedni najlepszy wynik został zmiażdżony
Marcin Przała, 27 marca 2024, 19:52
Padł kolejny rekord punktowy w Tetris Classic. Nowy najwyższy wynik ustanowiony przez gracza o pseudonimie Alex T robi piorunujące wrażenie.

Gracze Dragon's Dogma 2 narzekają na różnorodność wrogów. Nie przeszkadza im to w odkrywaniu sekretów gry
Jakub Błażewicz, 27 marca 2024, 14:30
Dragon's Dogma 2 wciąż ściąga na siebie krytykę graczy, ale niektórzy dostrzegają też ukryte walory gry. Albo sposoby na szybkie wzbogacenie się bohaterów.

Niegdyś nazywał GTA „symulatorem morderstw”. Teraz Jack Thompson uważa gry za „prawdopodobnie najlepsze narzędzie dydaktyczne”
Jakub Błażewicz, 27 marca 2024, 12:55
Jack Thompson zasłynął jako zawzięty przeciwnik gier, ale choć wciąż nie darzy miłością „symulatorów morderstw”, to dziś dostrzega potencjał gier jako narzędzia dydaktycznego.

Stardew Valley 1.6 sprawiło, że noce stały się niespokojne. Twórca przesuwa skalę lęku graczy przed premierą nowego RPG
Zuzanna Domeradzka, 26 marca 2024, 21:45
Fani Stardew Valley odkryli kolejny przerażający sekret, który trafił do gry wraz z aktualizacją 1.6. Tym razem chodzi o manekiny.

Nie tylko diabeł może płakać, Arthur Morgan z Red Dead Redemption 2 również. Gra Rockstara zawiera zaskakujący detal
Krzysztof Kałuziński, 23 marca 2024, 10:11
Mogłoby się wydawać, że od premiery w 2018 roku gracze odkryli wszystkie najciekawsze detale ukryte w Red Dead Redemption 2. Łatwo jednak nie dostrzec, jak reaguje główny bohater, gdy cierpi fizycznie lub emocjonalnie.

Amerykański naukowiec zauważa, że walka w Helldivers 2 przypomina działania piechoty w operacjach wojskowych
Marcin Przała, 22 marca 2024, 19:26
Zdaniem jednego z amerykańskich historyków rozgrywka w Helldivers 2 może przypominać działanie współczesnych wojsk piechoty podczas operacji prowadzonych na dużą skalę.

Wojna propagandowa w Helldivers 2 trwa w najlepsze. Twórcy oficjalnie potwierdzają „nowe” zagrożenie
Jakub Błażewicz, 22 marca 2024, 14:45
Johan Pilestedt bynajmniej nigdy nie zaprzeczał możliwości pojawienia się latających insektów w Helldivers 2. Twórcy gry nie omieszkali też zdementować innych niepatriotycznych pogłosek na temat trwającej walki w imię Demokracji.

Do Stardew Valley 1.6 potajemnie wprowadzono sekretne nawiązanie do Terrarii. Aby je odkryć, trzeba się bardzo postarać
Jakub Błażewicz, 22 marca 2024, 14:05
Fani Stardew Valley odkrywają kolejne skrzętnie ukryte sekrety aktualizacji 1.6. Jednym z nich jest easter egg nawiązujący do innego niezależnego hitu.

W Stardew Valley 1.6 został dodany niepokojący sekret. Twórca ukarał „podłych” graczy, kreatywnie łamiąc czwartą ścianę
Zuzanna Domeradzka, 20 marca 2024, 21:16
Fani odkryli nową, niepokojącą scenkę w Stardew Valley. W aktualizacji 1.6 Eric Barone postanowił ukarać graczy używających błędu umożliwiającego szybsze dotarcie do pewnej lokacji.

„Ta gra miała gów***** system walki”. Swen Vincke wyjaśnia, czemu nie wraca do kultowego RPG, którym inspirował się przy Baldur's Gate 3
Kamil Kleszyk, 20 marca 2024, 17:53
Mimo że Swen Vincke z Larian Studios nie ma najlepszego zdania na temat niektórych elementów RPG-a Ultima VII, darzy kultową produkcję tak wielkim sentymentem… że nie chce w nią grać.

Polski gracz cieszy się grami wideo mimo dużych problemów zdrowotnych. Steruje w nich za pomocą oczu
Jakub Błażewicz, 19 marca 2024, 14:40
Nawet drobne niesprawności mogą utrudnić życie, a co dopiero de facto uziemienie w związku z poważną przypadłością. To jednak nie przeszkadza pewnemu Polakowi cieszyć się grami wideo – steruje w nich oczami.

Dopiero dzień przed premierą pomyślał, że gra może okazać się hitem. Twórca Balatro pochwalił się niesamowitą sprzedażą
Maciej Gaffke, 18 marca 2024, 19:06
Gra Balatro sprzedała się już w ponad milionie egzemplarzy. Popularna produkcja zmierza na nowe platformy.

„Czy to stara gra? Wygląda jak Quake!”. Ojcowie boomer shooterów nie sądzili, że tworzą nowy podgatunek
Maciej Gaffke, 17 marca 2024, 13:46
Na początku roku na Steamie pojawił się tag „boomer shooter”. O swoich reakcjach na stworzenie tego podgatunku opowiedzieli przedstawiciele studia New Blood Interactive, które wypuściło popularną strzelankę Dusk, a które obchodzi w tym roku 10-lecie istnienia.

Jeden ze strojów Eve w RPG akcji Stellar Blade uczyni rozgrywkę dużo trudniejszą. To wariant tylko dla odważnych graczy
Kamil Kleszyk, 15 marca 2024, 11:32
Gracze, którzy zdecydują się ubrać bohaterkę Stellar Blade w niektóre co bardziej wyzywające stroje, będą musieli liczyć się ze znacznie wyższym poziomem trudności rozgrywki.

W Helldivers 2 porzucono pomysły z „jedynki”, aby uczynić rozgrywkę bardziej niebezpieczną. „Świadomość bycia kruchą istotą ludzką jest kluczowa”
Jakub Błażewicz, 13 marca 2024, 14:25
Nowa perspektywa w Helldivers 2 była jedną z wielu zmian względem pierwszej odsłony, dzięki którym twórcy chcieli zachęcić graczy do trzymania się razem i podkreślić „kruchość człowieczeństwa”.

Podczas gdy Nintendo piętnuje twórców emulatorów, Sony współpracuje z nimi, aby dostarczyć klasyczne gry na PS5. Oto jak działa Implicit Conversions
Adrian Werner, 12 marca 2024, 14:11
Ostatnie wojny Nintendo z emulatorami sprawiły, że głośno zrobiło się o firmie opracowującej komercyjne rozwiązania tego typu, z którą współpracuje blisko firma Sony.

Początek Elden Ring miał być inny. Odkrycie fana nadaje sensu pierwszym scenom gry
Hubert Śledziewski, 10 marca 2024, 16:30
Zastanawialiście się, dlaczego na początku Elden Ring trafiamy do ponurej jaskini, choć chwilę wcześniej toczyliśmy zaciętą walkę nieopodal majestatycznej kaplicy? Oto odpowiedź – a także alternatywna wersja historii, którą pierwotnie chciało nam zaserwować studio FromSoftware.

Patch do Cyberpunk 2077 wprowadził nowy sekret? CD Projekt gratuluje fanowi odkrycia easter egga
Jakub Błażewicz, 8 marca 2024, 10:25
Nowy czy zaległy sekret? Jakikolwiek by nie był, easter egg odkryty przez fana gry Cyberpunk 2077 przyniósł mu gratulacje ze strony Marcina Momota ze studia CD Projekt RED.

GTA 5 zainspirowało reżysera Dragon's Dogma 2 przy tworzeniu otwartego świata gry
Jakub Błażewicz, 6 marca 2024, 14:25
Dragon's Dogma 2 zaoferuje czterokrotnie większy świat od pierwszej gry z serii. Reżyser Hideaki Itsuno zdradził, że inspiracją przy tworzeniu go było Grand Theft Auto 5.

Joel z Helldivers 2 to gwiazda społeczności. Twórcy bronią pomysłu na żywego „Mistrza Gry”
Jakub Błażewicz, 5 marca 2024, 14:40
Joel to „bóg wojny” dla graczy Helldivers 2, ale nie wszyscy są jego zagorzałymi wyznawcami. Już przed premierą studio Arrowhead wiedziało, że „Mistrz gry” w formie żywej osoby podzieli graczy.

Arthur Morgan powraca w audiobooku. Roger Clark mówi o kulisach produkcji RDR 2, swojej karierze i zapomnianych bohaterach gier
Jakub Błażewicz, 5 marca 2024, 13:15
Roger Clark nie ma wątpliwości, że Arthur Morgan z Red Dead Redemption 2 pozostanie z nim do końca kariery. Z okazji swojego „powrotu” do tej roli opisał, jak przebiegała jego współpraca z Rockstar Games.

„Cenzura” w Star Wars: Dark Forces Remaster. Popielniczki mogły narobić twórcom smrodu, więc usunęli je z gry
Kamil Kleszyk, 4 marca 2024, 20:16
Okazuje się, że zawartość Star Wars: Dark Forces Remaster została „ograbiona” z pewnych drobnych elementów obecnych w pierwowzorze. Twórcy mieli najpewniej ku temu dobry powód.

Helldivers 2 wiele zapożycza z Metal Gear Solid 5. Dla graczy i twórców gier to zaleta
Jakub Błażewicz, 1 marca 2024, 10:50
Helldivers 2 zdaje się wzorować na Metal Gear Solid 5: Phantom Pain, ale fani i twórcy gier bynajmniej nie krytykują za to zespołu Arrowhead Game Studios.

Przed laty pokazał gadżety z Cyberpunk 2077 i groziło mu więzienie, dziś opisał swoją historię. „Nie bądź kretynem jak ja”
Jakub Błażewicz, 29 lutego 2024, 13:40
Strata dobrej pracy, 8 miesięcy ograniczenia wolności i prace społeczne. Tyle zyskał polski fan gier, który chciał „tylko” podzielić się przeciekiem z Cyberpunka 2077.

Polacy podnoszą fanów Baldur's Gate 3 na duchu. Nagrali rodzimą wersję popularnego utworu z gry
Marcin Przała, 28 lutego 2024, 18:48
Grupa fanów Baldur's Gate 3 z Polski nagrała jedną z ikonicznych piosenek z gry w naszym ojczystym polskim, dając tym samym drobną namiastkę tego, jak w owej produkcji mógłby prezentować się rodzimy dubbing.

Twórcy Palworld przeprosili za przypadkowe naprawienie niezwykle lubianego błędu
Marcin Przała, 27 lutego 2024, 15:12
Deweloperzy hitowego Palworlda wypuścili niedawno łatkę, która wyeliminowała jeden z błędów, który pozwalał graczom szybko stać się bardzo potężnymi. Niedługo potem za pośrednictwem platformy X przeprosili za tę poprawkę, która miała być „przypadkowa”.

Gracze Helldivers 2 polują na zdrajcę. Złamał najważniejszą zasadę społeczności
Jakub Błażewicz, 27 lutego 2024, 12:37
Gracz GantzTheDemon ściągnął na siebie gniew (i uwagę) fanów Helldivers 2 kilkukrotną zdradą towarzyszy walczących z nim ramię w ramię w imię Demokracji.

Świat Baldur's Gate 3 na ogromnej fanowskiej mapie wzbudził spore dyskusje
Jakub Błażewicz, 27 lutego 2024, 11:53
Fanowska mapa Baldur's Gate 3 wzbudziła żywe zainteresowanie fanów, choć mają oni nadzieję, że w przyszłości twórcy lub dataminerzy pozwolą na jej poprawienie.

Inspiracja czy plagiat? Zaskakujące przypadki z soundtracków - muzyczny cykl Adama
Adam Adamczyk, 26 lutego 2024, 15:00
Muzyka w grach wideo ma za zadanie podkreślić atmosferę towarzyszącą konkretnym wydarzeniom na ekranie. Kompozytorzy nierzadko inspirują się już istniejącymi utworami, ale zdarza się i tak, że niektóre ścieżki muzyczne do złudzenia przypominają inne, doskonale znane kompozycje.

Sympatyczna postać z Baldur’s Gate 3 może skrywać wielką tajemnicę. Gracze wierzą, że jest kimś zupełnie innym, niż się wydaje
Marcin Przała, 25 lutego 2024, 11:52
Społeczność Baldur's Gate 3 nie przestaje zaskakiwać, co rusz podrzucając nam do rozważenia szalone teorie na temat świata gry i postaci. Teraz zasugerowano, jakoby jeden z naszych zmiennokształtnych towarzyszy ukrywał swoją prawdziwą naturę.

Jedna z najważniejszych strzelanek wszech czasów trafiła na nową „platformę”. W kultowego Dooma można będzie zagrać na kosiarce
Kamil Kleszyk, 24 lutego 2024, 09:02
Wraz z premierą kultowego Dooma na kosiarkach marki Husqvarna zwrot „koszenie przeciwników” nabierze nowego znaczenia.

Prawie 170 lat w grach na Steamie. Tak absurdalny czas to efekt rywalizacji
Jakub Błażewicz, 22 lutego 2024, 13:35
Czas spędzony w grze może świadczyć o doświadczeniu gracza, ale nie wtedy, gdy użytkownik ma półtora miliona godzin na Steamie.

Helldivers 2 powstało na silniku porzuconym lata temu. „Szaleni inżynierowie” pracowali bez wsparcia
Jakub Błażewicz, 22 lutego 2024, 11:47
Twórcy Helldivers 2 nadal tworzą na tym samym silniku, mimo że Autodesk Stingray nie jest wspierany od 2018 roku.