Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 kwietnia 2024, 22:21

„To moje osobiste upodobanie”. Reżyser Stellar Blade wyjawił, skąd w nowym RPG akcji wzięły się nietypowe „znajdźki”. Realizmu miała im dodać współpraca z Pepsi

Reżyser Stellar Blade w niedawnym wywiadzie dla zagranicznego serwisu podzielił się informacjami na temat pewnego rodzaju „znajdziek” dostępnych w grze, które skrupulatnie zaprojektowano, a które w zamyśle miały powstać we współpracy ze światową marką.

Źródło fot. Shift Up.
i

Dzisiaj ma miejsce premiera Stellar Blade, tytułu ekskluzywnego na PlayStation 5 od studia Shift Up. Produkcja zgarnęła bardzo pozytywne oceny, a o tytule szybko zrobiło się głośno – i to nie tylko za sprawą atrakcyjnej protagonistki.

Przy okazji debiutu gry głos zabrał jej reżyser, Hyung-Tae Kim, który na łamach serwisu GameInformer.com udzielił interesującego wywiadu, w którym m.in. ujawnił inspiracje, jakimi kierował się, projektując omawiany tytuł.

W całej tej rozmowie szczególnie moją uwagę przykuł fragment dotyczący… puszek. Tak, puszek, takich, w których sprzedawane są napoje. W postapokaliptycznym świecie Stellar Blade stanowią one symbol starego świata, tak kiedyś, jak i obecnie mający wartość kolekcjonerską. Zbierając opakowania po napojach, możemy bowiem liczyć na rozmaite profity.

Kolekcjonowanie puszek w Stellar Blade daje wymierne efekty.Shift Up.

Co przykuwa uwagę w Stellar Blade, to dbałość, z jaką zaprojektowano owe puszki. Okazuje się, że przedmioty te miały szczególne znaczenie dla reżysera gry i właśnie to przełożyło się na ich perfekcyjne wykonanie.

To takie moje upodobanie. Lubię przeróżne projekty puszek. Pomyślałem, że użycie ich (jako przedmiotów kolekcjonerskich – dop. red.) będzie bardziej realistyczne, skoro Ziemia jest zrujnowana. Jako jeden z zachowanych towarów, puszki miały więcej sensu niż inne elementy.

Jeszcze ciekawszym aspektem całej sprawy jest fakt, że reżyser Stellar Blade w pierwszej kolejności chciał, aby owe pojemniki powstały w porozumieniu z wielkimi koncernami z branży słodkich napojów – te jednak odmówiły.

Z tego też powodu ostatecznie zdecydowano się na zatrudnienie osoby, która odpowiadała wyłącznie za projekty „puszek-znajdziek”. Mimo to Hyung-Tae Kim nie porzuca nadziei na współpracę z takimi markami jak Pepsi w przyszłości.

Próbowaliśmy nawiązać współpracę (z dużymi producentami napojów – dop.red.), ale żadna marka nie chciała na nią przystać, więc musieliśmy stworzyć je [puszki] sami. Skonsultowaliśmy się z kimś, kto jest ekspertem w projektowaniu wzorów na puszki. Zatrudniliśmy tę osobę, aby wymyśliła projekty, które sprawią, że będą one wyglądać realistycznie. Mamy nadzieję, że w przyszłości uda nam się nawiązać współpracę z prawdziwą marką. Zwłaszcza z Pepsi, którą jesteśmy bardzo zainteresowani.

Kto wie, być może przy okazji drugiej części Stellar Blade Eve – bądź inna postać – pojawi się na puszkach prawdziwych napojów? Jedno jest pewne, po sukcesie Stellar Blade pozycja negocjacyjna studia Shift Up w tej sprawie jest znacznie mocniejsza, aniżeli przed premierą gry.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej