Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lutego 2025, 12:27

Stellar Blade pomogło wywindować wyniki Shift Up na niespotykany dla studia poziom. Twórcy nie zmieniają zdania w kwestii wersji PC

Studio Shift Up opublikowało wyniki finansowe za 2024 rok. Dzięki premierze Stellar Blade przychody firmy osiągnęły rekordowy poziom.

Źródło fot. Shift Up
i

W kwietniu minie okrągły rok od premiery gry Stellar Blade na konsoli PlayStation 5. Twórcy z koreańskiego studia Shift Up dbają o to, żeby gracze nie zapomnieli o ich dziele, regularnie dostarczając nową zawartość pokroju DLC nawiązującego do NieR: Automaty czy świątecznego wydarzenia. Nic więc dziwnego, że wpłynęło ono niesamowicie dobrze na przychody firmy.

Rekordowe wyniki Shift Up

Shift Up opublikowało zaktualizowane wyniki finansowe, które ujawniły, że Stellar Blade odegrał kluczową rolę w uzyskaniu rekordowo wysokich wyników w 2024 roku. Postapokaliptyczne RPG wygenerowało 43,2 mln dolarów przychodu, a do tego „nadal dobrze się sprzedaje”.

Ogólne przychody firmy za ostatni rok wyniosły z kolei 151 mln dolarów, co stanowi 30% wzrost rok do roku. Za około 70% z nich odpowiada gra Goddess of Victory: Nikke.

Co ze Stellar Blade na PC?

W planach studia ponownie zaznaczono wydanie Stellar Blade na PC w 2025 roku, które ma sobie poradzić jeszcze lepiej niż wersja konsolowa. W tym temacie zwrócono przede wszystkim uwagę na znaczącą ekspansję azjatyckiego rynku gier akcji dla pojedynczego gracza. Prawdopodobnie mowa tu o takich tytułach jak Black Myth: Wukong czy Lies of P.

Wskazano również planowane przygotowania, które mają zapewnić Stellar Blade sukces na PC, jak np. wsparcie dla urządzenia Steam Deck.

Będzie to obejmować optymalizację, zwiększenie wygody użytkownika, dodanie treści uzupełniających i dostosowane strategie marketingowe unikalne dla Shift Up. W szczególności planujemy zoptymalizować grę, aby zapewnić płynną rozgrywkę nawet w środowiskach UMPC (Steam Deck).

Z innych rzeczy, ujawniono zamiar zwiększenia liczby pracowników studia do ponad 400 (zanosi się więc na olbrzymi wydatek w kolejne Święta ;)), a także wspomniano o produkcji nowej gry o kodowej nazwie Project Witches, której premiera planowana jest na 2027 rok.

Wygląda więc na to, że przyszłość koreańskiego studia rysuje się różowych barwach i nie pozostaje nic innego, jak czekać na zapowiedzi kolejnych gier.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej