Rosnący Steam i przecierający szlaki Black Myth: Wukong mają pomóc Stellar Blade w odniesieniu wielkiego sukcesu na PC
Stellar Blade zawita na PC w 2025 roku, a twórcy spodziewają się większego sukcesu niż na PlayStation 5. W międzyczasie do gry zawita DLC nawiązujące do Nier: Automata.
Studio Shift Up opublikowało wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 roku. Przychody firmy w tym okresie osiągnęły 58 mld koreańskich wonów (około 169 mln zł), co oznacza ponad 52% wzrost rok do roku. Co jednak znacznie ciekawsze, w sekcji pytań i odpowiedzi pojawiła się wzmianka o dacie premiery Stellar Blade na PC.
Stellar Blade na PC w 2025 roku
Jak wiemy, południowokoreańska produkcja, która wzbudziła zarówno zachwyt, jak i kontrowersje, ostatecznie okazała się sukcesem, a jej wyniki sprzedażowe zadowoliły wydawcę. Twórcy mają jednak nadzieję, że wersja PC poradzi sobie jeszcze lepiej niż konsolowa, w czym pomóc ma m.in.. stale rosnący Steam.
Biorąc pod uwagę ostatnie trendy, takie jak rosnący udział Steama na rynku gier AAA i globalny sukces Black Myth: Wukong, spodziewamy się większego sukcesu na PC niż na konsolach.
Shift Up rozważa wydanie Stellar Blade na PC w 2025 roku. Niestety termin nie został jeszcze doprecyzowany.
Co ciekawe, John Linneman z redakcji Digital Foundry zwrócił uwagę, iż wypuszczenie na PC tak dużej gry stworzonej na silniku UE4 może stanowić nie lada wyzwanie, ponieważ często borykają się one na komputerach z tzw. „stutteringiem”.
2B łączy siły z Eve
Studio opublikowało również zwiastun nowego DLC, nawiązującego do gry NieR: Automata, które zadebiutuje 20 listopada. W Stellar Blade pojawi się nowy NPC, u którego gracze będą mogli kupić wyjątkowe przedmioty, jak strój 2B.
Tego samego dnia Stellar Blade otrzyma aktualizację wprowadzającą dodatkową zawartość. Dodane zostaną cztery nowe kostiumy, jedno akcesorium, opcja wyłączenia kucyka Eve oraz możliwość odtwarzania wybranej piosenki w obozach. Gra otrzyma również tryb fotograficzny, oferujący wiele filtrów, póz i ekspresji.
Dzięki dodaniu DLC NieR: Automata i trwającym działaniom marketingowym planujemy utrzymać popularność IP do czasu ekspansji platformowej.