Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 marca 2025, 14:17

„Nie ma nikogo lepszego na świecie od nich”. Sony chwali zespół, który pomógł odnieść sukces Black Myth: Wukong i Stellar Blade

Phil Rosenberg tuż przed swoim odejściem z Sony nie omieszkał wspomnieć o specjalistach firmy od wyszukiwania ukrytych perełek, którzy wsparli twórców hitów pokroju Stray, Black Myth: Wukong i Stellar Blade.

Źródło fot. Shift Up.
i

Eksperci z jednego ze studiów Sony mieli wesprzeć produkcję takich gier jak Black Myth: Wukong, Stellar Blade, Genshin Impact oraz Stray.

Phil Rosenberg, starszy wiceprezes Sony ds. rozwoju i relacji globalnych partnerów (Global Partner Development and Relations, w skrócie GDPR), napomknął o tym w niedawnym wywiadzie opublikowanym na oficjalnej stronie spółki. To ostatni rok Amerykanina na tym stanowisku, z którym pożegna się w nadchodzących miesiącach.

Wśród wielu kwestii poruszonych w trakcie rozmowy pojawiło się też pytanie dotyczące tego, w jaki sposób Sony znajdowało potencjalne wielkie hity i serie oraz odnośnie do sekretu, który zamienia ten „potencjał” w silną markę. Rosenberg wskazał na zespół Content Ventures pod przewodnictwem Christiana Svenssona, który wraz z Shawne Benson (odpowiedzialną za zewnętrzne marki Sony) „nie mają sobie równych” w wyszukiwaniu „ukrytych perełek” i „pielęgnowaniu obiecujących firm”.

W GPDR mamy na przykład zespół Content Ventures, kierowany przez Christiana Svenssona. Nie ma nikogo lepszego na świecie niż Christian i Shawne Benson w znajdowaniu ukrytych perełek oraz pielęgnowaniu obiecujących firm, które prawdopodobnie znajdują się poza radarem większości z nas. Otrzymują mnóstwo wsparcia od zespołów ds. zarządzania zewnętrznymi podiotami oraz ds. rozwoju partnerów, którzy często są pierwszymi punktami kontaktowymi.

Rosenberg dodał, że zespół GDPR pracował m.in. z firmą Annapurna Games, wspierając twórców Stray. Później w podobny sposób pomagano deweloperom takich gier, jak Black Myth: Wukong, Stellar Blade i Genshin Impact. Amerykanin nie zdradził szczegółów, ale napomknął, że wsparcie Sony obejmowało „strategię”, „e-sport” oraz „wsparcie deweloperskie”.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej