Gracze spoza Chin to „tylko” 30% nabywców Black Myth: Wukong
Black Myth: Wykong faktycznie trafił głównie do odbiorców z Chin. Niemniej nawet poza tym krajem sprzedano ponad 7,5 miliona egzemplarzy chińskiego hitu 2024 roku.

Gracze spoza Chin stanowią 30% nabywców Black Myth: Wukong.
Tę, prawdę mówiąc, mało zaskakującą informację przekazał Yang Qi. Dyrektor artystyczny gry oraz współzałożyciel studia Game Science wystąpił na konferencji zorganizowanej w Chińskiej Szkole Animacji i Gier (via 80 Level). Stwierdził, że zespół jest pozytywnie zaskoczony tym wynikiem.
Od dawna wiadomo, że Black Myth: Wukong pokazało przede wszystkim potencjał chińskiego rynku, bo to gracze z Chin mieli stanowić lwią część odbiorców. Trudno się dziwić, bo tytuł jest przesiąknięty chińskim folklorem i – jak przyznał Yang Qi – wielu graczy z Zachodu może nie docenić niektórych niuansów mitycznego świata gry.
Niemniej najwyraźniej i bez tego BMW przyciągnęło wielu nabywców spoza Chin. Pamiętajmy, że do graczy miało już trafić ponad 25 milionów egzemplarzy gry. Innymi słowy, sama sprzedaż poza Chinami przekracza 7,5 miliona kopii.
To wciąż rewelacyjny wynik dla gry, która nie miała wsparcia znanej marki lub studia, i tylko te egzemplarze z nawiązką zwróciły koszty produkcji i marketingu Black Myth: Wukong. Najwyraźniej, jak to ujął Yang Qi, nawet bez pełnego zrozumienia wielu chińskich aspektów gracze docenili rozgrywkę i klimat BMW. Tak bardzo, że niespecjalnie narzekali na problemy, które załatano dopiero w aktualizacji z zeszłego tygodnia.
- Recenzja gry Black Myth Wukong – piękny RPG z Państwa Środka w niepełnej polskiej wersji
- Black Myth: Wukong – poradnik do gry