Stellar Blade
Project EVE
Gra RPG akcji z elementami soulslike i widokiem TPP, inspirowana takimi hitami jak NieR: Automata oraz God of War. W Stellar Blade (znanym wcześniej jako Project Eve) trafiamy na postapokaliptyczną Ziemię i wcielamy się w wojowniczkę walczącą z potworami, które go opanowały.
producent: Shift Up wydawca: Shift Up Strona oficjalna
Rosnący Steam i przecierający szlaki Black Myth: Wukong mają pomóc Stellar Blade w odniesieniu wielkiego sukcesu na PC
Stellarblade kontra Stellar Blade - Sony i studio Shift Up pozwane za tytuł gry
Stellar Blade wyjdzie na PC w „niedalekiej przyszłości”. Ta wersja ma sobie poradzić jeszcze lepiej niż edycja konsolowa
Gra Stellar Blade (znana wcześniej jako Project Eve) to RPG akcji z elementami soulslike z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Za jej opracowanie odpowiada południowokoreańskie studio Shift Up, dla którego jest to pierwsza tak rozbudowana produkcja.
Fabuła
Gra przedstawia ponurą wizję przyszłości, w której świat został opanowany przez krwiożercze istoty, tzw. Naytiba. Ludzkość nie była w stanie stawić oporu napastnikom i błyskawicznie uległa ich brutalnej sile.
Główną bohaterką Stellar Blade jest Eve, która wraz z towarzyszami ląduje na zniszczonej Ziemi, by podjąć walkę z wrogiem. Na miejscu spotyka Adama, jednego z nielicznych ocalałych z pogromu. Wspólnie udają się do miasta Xion – niedyś tętniącego życiem miejsca, a obecnie ostatniego bastionu ludzkości.
Z czasem protagonistka poznaje historię jego mieszkańców i staje przed szansą na odmianę ich życia. Dalszy los świata zależeć będzie jednak od podejmowanych przez nas decyzji.
Gameplay
Stellar Blade jest dynamiczną grą reprezentującą gatunek RPG akcji, a modelem rozgrywki przypomina w dużej mierze NieR: Automata. W postapokaliptycznym uniwersum odwiedzamy zniszczone miasta oraz pustkowia opanowane przez Naytiba. Z potworami rozprawiamy się głównie za pomocą miecza – podstawowej broni protagonistki.
Podczas starć robimy użytek z bloków oraz uników, które, wykonane w odpowiednim momencie, otwierają nam drogę do efektownych kombosów. Korzystamy także ze specjalnych umiejętności Eve (Beta Skills oraz Burst Skills) zwiększających bojowy potencjał postaci. Poza standardowymi przeciwnikami natrafimy również na monstrualnej wielkości bossów – starcia z nimi wymagają nie tylko siły, ale i odpowiedniej taktyki.
W grze nie ma w pełni otwartego świata, ale badane lokacje bywają półotwarte i zachęcają do eksploracji – możemy skanować otoczenie, odkrywać sekretne obszary oraz tworzyć nowe skróty do późniejszego wykorzystania. Na znalezienie czeka też mnóstwo łupów, np. surowców do craftingu albo nowych elementów wyposażenia.
Elementy soulslike
W grze obecne są również mechaniki typu soulslike – bohaterka dysponuje ograniczoną liczbą leczeń, postępy możemy zapisywać tylko w odblokowanych posterunkach (tutejszy odpowiednich ognisk z Dark Souls), zaś pokonani zwykli wrogowie mogą odradzać się po śmierci protagonistki lub po skorzystaniu z opcji odpoczynku. Stellar Blade nie ignoruje jednak potrzeb graczy, którzy chcieliby skupić się na fabule – można obniżyć poziom trudności walk.
Silnik
Stellar Blade napędzane jest przez Unreal Engine 4 – gra może pochwalić się wysokiej jakości grafiką utrzymaną w lekko mangowej stylistyce. Jej reżyserem jest Kim Hyoung Tae, wcześniej znany także z roli projektanta postaci do gier mobilnych.
Ostatnia modyfikacja 13 listopada 2024
Tryb gry: single player
Oczekiwania czytelników: 7,3 / 10 na podstawie 236 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Stellar Blade: 18+