Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 maja 2024, 12:30

autor: Kamil Kleszyk

Manor Lords zostało „doprowadzone do granic możliwości”. Licząca ponad 3000 osób wioska musi sobie radzić tylko z jednym rynkiem

Jednemu z fanów Manor Lords udało się stworzyć miasteczko liczące ponad 3000 mieszkańców. Gracz tłumaczy, że jego celem nie było stworzenie pięknej osady, tylko doprowadzenie gry do granic możliwości.

Źródło fot. Slavic Magic
i

Gracz Manor Lords posługujący się pseudonimem desman2k6 pochwalił się w sieci niecodziennym wyczynem. Udało mu się stworzyć w polskiej produkcji miasteczko, w którym żyje ponad 3000 mieszkańców. Jest to nie lada osiągnięcie, zważywszy, że utrzymanie tak wielkiej populacji w grze wymaga niesamowitego zmysłu planowania.

Udostępniając na subreddicie Manor Lords screeny dokumentujące owo dzieło, desman2k6 wytłumaczył, że miasto nie zostało stworzone w celach wizualnych, a po to, aby „doprowadzić grę do granic możliwości”.

Ostatecznie wąskim gardłem będą żywność i punkt handlowy, ponieważ nie są one uzupełniane wystarczająco szybko – napisał desman2k6 w odpowiedzi na komentarz jednego z internautów.

Źródło: Reddit, desman2k6. - Manor Lords zostało „doprowadzone do granic możliwości”. Licząca ponad 3000 osób wioska musi sobie radzić tylko z jednym rynkiem - wiadomość - 2024-05-13
Źródło: Reddit, desman2k6.

Co ciekawe, tak wielką aglomerację udaje się zaopatrzyć graczowi mimo posiadania tylko jednego rynku. Uważa on, że lepiej jest dysponować jednym wielkim targowiskiem niż kilkoma mniejszymi, które obecnie są „zbugowane”.

Używam tylko jednego targu z maksymalnie 169 straganami. Sam dostarczałem warzywa, jagody i chleb przez długi czas (do około 1500 mieszkańców). W pewnym momencie trzeba jednak dokonywać zakupu [żywności – dop. red.] w punkcie handlowym. Kolejną kwestią jest to, że składy i spichlerze znajdują się tuż obok rynku. Zaopatrzenie jest więc dostarczane tylko krótkimi trasami. Nadałem im również specjalizacje. Na przykład: jeden skład jest tylko na drewno opałowe, a inny wyłącznie na odzież; każdy zajmuje się konkretnym zasobem. Najlepiej będzie, jeśli te składy i spichlerze będą miały swoje stragany na targu – tłumaczył dalej.

Jak się z pewnością domyślacie, tak duże miasto w grze to również spory wysiłek dla komputera. desman2k6 podał, że chociaż przy normalnej prędkości rozgrywki wszystko jest w porządku, to w przypadku 3- lub 12-krotnego przyspieszenia czasu licznik klatek na sekundę waha się w granicach 1–3 fps. Warto przy tym zaznaczyć, że desman2k6 dysponuje całkiem niezłym komputerem, wyposażonym w kartę graficzną RTX 2080 Ti, procesor Intel Core i9 9900K oraz 32 GB pamięci RAM.

Przypomnijmy na koniec, że do Manor Lords powędrował pierwszy patch w wersji beta, zawierający ponad 100 zmian i nowości. Jedna z poprawek dotyczy zaopatrzenia targu, dlatego budowanie miast podobnych do opisanego wyżej dzieła powinno być od teraz nieco łatwiejsze.

  1. Manor Lords – recenzja gry we wczesnym dostępie
  2. Manor Lords – poradnik do gry

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej