Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 kwietnia 2024, 09:49

autor: Adrian Werner

Monolith tworzyło grę o Batmanie z otwartym światem w Nolanverse. Do sieci trafił gameplay

W sieci pojawił się zbiór wszystkich informacji i materiałów, w tym wideo z gameplayem, ze skasowanej gry z Batmanem, którą ostatecznie przerobiono na Middle-earth: Shadow of Mordor.

Źródło fot. Warner Bros.
i

Od dawna wiedzieliśmy o grze z Batmanem, nad którą gdzieś w okolicach 2012 roku pracowało studio Monolith Productions. Różne materiały z tej skasowanej produkcji pojawiały się bowiem w sieci od lat. Teraz fanka o ksywce SpideyRanger zebrała je wszystkie w jednym miejscu, dorzucając także kilka ciekawych informacji.

Gra funkcjonowała pod tymczasowym tytułem Project Apollo. Jej akcja osadzona była w uniwersum kinowej trylogii w reżyserii Chrisophera Nolana. Miasto Gotham miało otwartą strukturę, a eksplorację ułatwiała obecność linki z hakiem oraz wozu Tumbler (wersja Batmobilu z filmów Nolana).

Mechanika walki bazowała na rozwiązaniach z serii Arkham. Na potrzeby gry zaprojektowano też system skradania oraz rozwiązania, które pozwoliłyby graczowi pobawić się w detektywa. Poza tym Project Apollo był pierwszą produkcją, w której Monolith Productions wykorzystało system Nemesis. W jego ramach wrogowie pamiętaliby wcześniejsze porażki w starciach przeciwko graczowi.

Prace utrudniał fakt, że Christopher Nolan nie akceptował niektórych projektów wizualnych, jakie przygotowywali deweloperzy – w efekcie musieli oni je zmieniać.

Ostatecznie projekt został porzucony, bo szefostwo Warner Bros. Games uznało, że nie ma sensu, aby na rynku równolegle funkcjonowały dwie marki z Batmanem w roli głównej (w tamtych czasach Rocksteady pracowało już nad Batman: Arkham Knight).

Cała wykonana przez autorów praca nie poszła jednak na marne. Autorzy wzięli swój projekt i przerobili go na grę osadzoną w tolkienowskim Śródziemiu i tak narodziło się Middle-earth: Shadow of Mordor, którego najciekawszym elementem był wspomniany system Nemesis.

Decyzja WB Games była logiczna. Konkurowanie z własnym Batman: Arkham Knight nie miało większego sensu, a Middle-earth: Shadow of Mordor oraz Middle-earth: Shadow of War okazały się sukcesami. Studiu Monolith Productions ostatecznie dane było jednak powrócić do komiksowego uniwersum DC, gdyż obecnie zespół pracuje nad grą Wonder Woman.

  1. Oficjalna strona studia Monolith Productions

Źródło fot. Warner Bros.

Źródło fot. Warner Bros.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej