Monolith tworzyło grę o Batmanie z otwartym światem w Nolanverse. Do sieci trafił gameplay
W sieci pojawił się zbiór wszystkich informacji i materiałów, w tym wideo z gameplayem, ze skasowanej gry z Batmanem, którą ostatecznie przerobiono na Middle-earth: Shadow of Mordor.
Od dawna wiedzieliśmy o grze z Batmanem, nad którą gdzieś w okolicach 2012 roku pracowało studio Monolith Productions. Różne materiały z tej skasowanej produkcji pojawiały się bowiem w sieci od lat. Teraz fanka o ksywce SpideyRanger zebrała je wszystkie w jednym miejscu, dorzucając także kilka ciekawych informacji.
Gra funkcjonowała pod tymczasowym tytułem Project Apollo. Jej akcja osadzona była w uniwersum kinowej trylogii w reżyserii Chrisophera Nolana. Miasto Gotham miało otwartą strukturę, a eksplorację ułatwiała obecność linki z hakiem oraz wozu Tumbler (wersja Batmobilu z filmów Nolana).
Mechanika walki bazowała na rozwiązaniach z serii Arkham. Na potrzeby gry zaprojektowano też system skradania oraz rozwiązania, które pozwoliłyby graczowi pobawić się w detektywa. Poza tym Project Apollo był pierwszą produkcją, w której Monolith Productions wykorzystało system Nemesis. W jego ramach wrogowie pamiętaliby wcześniejsze porażki w starciach przeciwko graczowi.
Prace utrudniał fakt, że Christopher Nolan nie akceptował niektórych projektów wizualnych, jakie przygotowywali deweloperzy – w efekcie musieli oni je zmieniać.
Ostatecznie projekt został porzucony, bo szefostwo Warner Bros. Games uznało, że nie ma sensu, aby na rynku równolegle funkcjonowały dwie marki z Batmanem w roli głównej (w tamtych czasach Rocksteady pracowało już nad Batman: Arkham Knight).
Cała wykonana przez autorów praca nie poszła jednak na marne. Autorzy wzięli swój projekt i przerobili go na grę osadzoną w tolkienowskim Śródziemiu i tak narodziło się Middle-earth: Shadow of Mordor, którego najciekawszym elementem był wspomniany system Nemesis.
Decyzja WB Games była logiczna. Konkurowanie z własnym Batman: Arkham Knight nie miało większego sensu, a Middle-earth: Shadow of Mordor oraz Middle-earth: Shadow of War okazały się sukcesami. Studiu Monolith Productions ostatecznie dane było jednak powrócić do komiksowego uniwersum DC, gdyż obecnie zespół pracuje nad grą Wonder Woman.