Autor uwielbianego NieR: Automata twierdzi, że Stellar Blade jest lepszą grą. Twórca nowego RPG akcji nie pozostał mu dłużny
Twórca NieR: Automata, Yoko Taro, i deweloper Stellar Blade, Hyung-Tae Kim, spotkali się, aby wzajemnie komplementować swoje najważniejsze produkcje.
O tym, że nadchodzące RPG akcji Stellar Blade garściami czerpie z kultowego NieR: Automata, wiemy od dawna. Sam twórca gry, Hyung-Tae Kim, niejednokrotnie podkreślał, że dzieło studia PlatinumGames stanowiło sporą inspirację do opracowania przygód Eve.
Niedawno dziennikarze serwisu IGN Japan (via Automaton) spotkali się z twórcami obu produkcji. W trakcie rozmowy reżyser NieR: Automata – Yoko Taro – nie szczędził pochwał w kierunku Kima, wspominając, że darzy go wielkim szacunkiem od czasów Magna Carta: Tears of Blood. Deweloper pokusił się również o kilka ciepłych słów w kierunku Stellar Blade, między innymi komplementując grafikę produkcji. Co ciekawe, stwierdził on nawet, że nadchodzący tytuł „jest lepszą grą od NieR”.
Yoko Taro dał również do zrozumienia, że zazdrości Kimowi, że ma on własną firmę i pracuje z ludźmi, którzy myślą podobnie do niego. Taro jest bardziej traktowany jako „wolny strzelec”, który współpracuje z innymi studiami.
Hyung-Tae Kim nie był obojętny na komplementy Taro i odwdzięczył się tym samym, mówiąc, że NieR: Automata jest produkcją lepszą, ponieważ wyróżnia się unikalną fabułą. Z kolei Stellar Blade bardziej niż na historii skupia się na rozgrywce.
Im więcej o tym rozmawiamy, tym bardziej czuję, że Stellar Blade nie może konkurować [z NieR: Automata – przyp. red.] – tłumaczy Kim, dodając, że zazdrości swojemu koledze po fachu umiejętności opowiadania historii. – Uważam się za wizualistę, a nie gawędziarza. Tworzę wizualizacje przez całe życie, więc nie mogę się równać z Yoko Taro, jeśli chodzi o opowiadanie historii. Staram się to nadrobić rozgrywką.
Stellar Blade ukaże się na rynku 26 kwietnia. Gra trafi na konsolę PS5. Chętni mogą w każdej chwili wypróbować demo produkcji. Znajdziecie je w PS Store.