Avowed zaczynało jako wariacja na temat Skyrima, przez co powstawało ponad 6 lat i zostało dwa razy zresetowane. Jak dotąd Obsidian jest zadowolony ze sprzedaży
Dzięki artykułowi w serwisie Bloomberg poznaliśmy burzliwą historię prac nad Avowed. Okazuje się, że projekt restartowano dwa razy.

Na Avowed, czyli RPG studia Obsidian Entertainment, czekaliśmy bardzo długo. Grę zapowiedziano w 2020 roku, a produkcja ruszyła dwa lata wcześniej. Dzięki nowemu artykułowi w serwisie Bloomberg dowiedzieliśmy się, że prace nad tym projektem były bardzo burzliwe.
- Avowed zaczęło powstawać w 2018 roku.
- W tamtych czasach Obsidian wciąż był niezależnym studiem, ale jego szefowie szukali firmy, która zechciałaby wykupić studio. Potencjalnych nabywców zachęcić miało m.in. właśnie Avowed, które opisywane było jako połączenie Skyrima raz Destiny. Ta pierwsza wersja projektu miała być grą-usługą, w ramach której małe grupy graczy przemierzałyby wspólnie wielki świat fantasy o otwartej strukturze.
- Ostateczne to Microsoft wykupił Obsidian Entertainment i prace nad Avowed mogły ruszyć pełną parą. Nowy właściciel pozwolił zespołowi zwiększyć zatrudnienie z ok. 170–180 do 285 osób.
- Obsidian miał jednak duże problem z przekuciem swoich pomysłów w interesującą rozgrywkę. Ostatecznie projekt został zrestartowany i w nowej wersji porzucono tryb multiplayer.
- Grę oficjalnie zapowiedziano w 2020 roku, ale tę nową wersję produkcji nadal trapiły liczne problemy. W styczniu 2021 r. uznano, że ciągnięcie projektu dalej w tym samym kierunku nie ma już sensu. Zarządzono kolejny restart produkcji i zmieniono deweloperów stojących na czele zespołu odpowiedzialnego za Avowed.
- Najważniejsze stanowisko powierzono weterance studia Carrie Patel. Jej zadaniem było wymyślenie nowego kształtu gry. Z podjętych przez nią decyzji dwie okazały się najważniejsze. Pierwszą było położenie znacznie większego nacisku na powiązania fabularne z serią Pillars of Eternity, w której świecie osadzono Avowed. Drugą było porzucenie jednego wielkiego otwartego świata na rzecz serii mniejszych lokacji w stylu tych z The Outer Worlds Obsidianu, co pozwoliło zespołowi na stworzenie bardziej unikalnych miejscówek, gęściej zapełnionych atrakcjami dla graczy.
- To oznaczało, że autorzy nie mogli zrealizować swoich pierwotnych ambicji opracowania wielkiej krainy w stylu tej ze Skyrima, ale zarówno pod względem technicznym, jak i logistycznym było to konieczne posunięcie.
Ostatecznie, pomimo tak burzliwego cyklu produkcyjnego, Avowed okazało się całkiem udanym tytułem, który spotkał się z ciepłym przyjęciem graczy (na Steamie produkcja ma 79% pozytywnych recenzji z oibad 4m5 tys, wszystkich wystawionych). Na razie nie ujawniono wyników sprzedaży, ale w artykule serwisu Bloomberg znalazła się informacja, że studio Obsidian jest zadowolone z tego, jak produkcja radzi sobie na rynku.
Carrie Patel chce teraz kontynuować pracę ze swoim zespołem, np. przy dodatku czy kontynuacji Avowed. Uważa bowiem, że ostatecznie udało jej się zebrać ekipę, która dobrze ze sobą współpracuje, oraz stworzyć mocne fundamenty pod kolejne projekty.
- Avowed na Steamie
- Avowed – recenzja w przygotowaniu. Kapitalne RPG, dzięki któremu odzyskałem zaufanie do Obsidianu