Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Retro Gaming - newsy i ciekawostki

STALKER nie był pierwszym FPS-em GSC Game World. Codename: Outbreak wprowadzało powiew świeżości do gatunku strzelanek
STALKER nie był pierwszym FPS-em GSC Game World. Codename: Outbreak wprowadzało powiew świeżości do gatunku strzelanek

Krystian Pieniążek, 16 listopada 2024, 20:00

Na kilka dni przed premierą gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl warto przypomnieć sobie jednego z wcześniejszych FPS-ów studia GSC Game World. Codename: Outbreak położyło podwaliny pod przygody w Zonie.

Arcanum miało swoje problemy, ale to wciąż wybitne steampunkowe cRPG
Arcanum miało swoje problemy, ale to wciąż wybitne steampunkowe cRPG

Hubert Sosnowski, 9 listopada 2024, 20:00

Dziś Arcanum to tytuł nieco zapomniany, jeśli nie siedzicie w niszy izometrycznych RPG, mimo to dorobiło się małego kultu. Technicznie nieco kulało, to prawda, ale niesamowicie działało na wyobraźnię i pod wieloma względami było zwyczajnie wybitne.

Disciples 2 było najgroźniejszym konkurentem Heroes 3. Mroczniejszym, surowszym i niemal równie grywalnym
Disciples 2 było najgroźniejszym konkurentem Heroes 3. Mroczniejszym, surowszym i niemal równie grywalnym

Hubert Sosnowski, 2 listopada 2024, 20:00

Dziś pozycja serii osłabła, ale w czasach, gdy Disciples 2 wychodziło, uważano tę markę za jednego z najgroźniejszych konkurentów Heroes 3. Było podobne, a jednocześnie na tyle różne, by miłośnicy strategii turowych z produkcją się liczyli.

Mroczna jatka na Dzikim Zachodzie. W Darkwatch jako Jericho Cross polowaliśmy na wampiry, nie godząc się na żadne kompromisy
Mroczna jatka na Dzikim Zachodzie. W Darkwatch jako Jericho Cross polowaliśmy na wampiry, nie godząc się na żadne kompromisy

Krystian Pieniążek, 31 października 2024, 21:15

Wampiry na Dzikim Zachodzie to wdzięczny temat na grę wideo. Z takiego założenia wyszła też ekipa High Moon Studios, tworząc Darkwatch – FPS-a w starym stylu, inspirowanego Serious Samem i pierwszymi Doomami.

To miał być klon GTA, a wyszła szalona strzelanina w klimatach latynoskich. Total Overdose znalazło pomysł na siebie
To miał być klon GTA, a wyszła szalona strzelanina w klimatach latynoskich. Total Overdose znalazło pomysł na siebie

Łukasz Michalak, 26 października 2024, 20:00

Total Overdose w pełni zasługuje na swoją nazwę, oferując rozgrywkę przepełnioną adrenaliną. Ta szalona gra sprawia, że będziemy chcieli wrócić po więcej.

Samuraje, zombie, Jean Reno i wehikuł czasu. Onimusha 3 to niezapomniana mieszanka gatunków
Samuraje, zombie, Jean Reno i wehikuł czasu. Onimusha 3 to niezapomniana mieszanka gatunków

Danuta Repelowicz, 19 października 2024, 20:00

Dawno temu, w czasach, kiedy nie było jeszcze przepustek bojowych, fotorealistycznej grafiki ani otwartych światów, a branża dopiero się rozkręcała, prym wiodła jedna z, moim zdaniem, najfajniejszych serii samurajskich w historii – Onimusha firmy Capcom.

Klon Diablo i Diablo 2, który nie bał się eksperymentów. W Throne of Darkness walczyła i narażała się na śmierć cała drużyna
Klon Diablo i Diablo 2, który nie bał się eksperymentów. W Throne of Darkness walczyła i narażała się na śmierć cała drużyna

Hubert Sosnowski, 12 października 2024, 20:00

Throne of Darkness to nieco zapomniany konkurent Diablo 2, który ma w sobie więcej DNA „Diabełka”, niż się wydaje. A że przy okazji ten hack’n’slash torował drogę takim przebojom jak Dungeon Siege, to inna sprawa.

Ta gra szokowała grafiką. AquaNox pokochali gracze, mimo że była to zaledwie wydmuszka
Ta gra szokowała grafiką. AquaNox pokochali gracze, mimo że była to zaledwie wydmuszka

Krystian Pieniążek, 5 października 2024, 20:00

Wydawać by się mogło, że pogoń za grafiką w grach wideo jest „wynalazkiem” ostatnich lat. Nic bardziej mylnego, zaś AquaNox, czyli podwodna strzelanka wydana w 2001 roku, jest tego najlepszym przykładem.

Ta gra rzucała gracza w sam środek konfliktu templariuszy z asasynami i zrywała z męczącym „polowaniem na piksele”. Broken Sword robił to lepiej
Ta gra rzucała gracza w sam środek konfliktu templariuszy z asasynami i zrywała z męczącym „polowaniem na piksele”. Broken Sword robił to lepiej

Zbigniew Woźnicki, 28 września 2024, 20:00

Broken Sword: The Shadow of the Templars to jedna z najlepszych gier przygodowych w historii gatunku. Angażująca historia została wpleciona w rozgrywkę, która porzucała utarte i irytujące motywy znane z innych ówczesnych przygodówek.

Najlepsza gra wojenna swoich czasów. Close Combat III skupiało się na psychologii żołnierza na froncie wschodnim
Najlepsza gra wojenna swoich czasów. Close Combat III skupiało się na psychologii żołnierza na froncie wschodnim

Adam Kusiak, 21 września 2024, 20:00

Oceny na poziomie 90% sprawiły, że Close Combat 3 było jedną z najlepiej ocenianych strategii w 1999 roku. Nic dziwnego – był to szczytowy moment popularności serii, która chciała pokazać pikselowych żołnierzy jako coś, co może się wystraszyć i spanikować.

Ta kultowa strategia była ciekawą odpowiedzią na Settlersów. Knights and Merchants to zapomniany owoc miłości
Ta kultowa strategia była ciekawą odpowiedzią na Settlersów. Knights and Merchants to zapomniany owoc miłości

Damian Gacek, 14 września 2024, 20:00

Knights and Merchants to strategia, która bez wątpienia była wzorowana na Settlersach, ale zdecydowanie nie była ich kopią. Poznajcie grę, która zajmuje specjalne miejsce w moim sercu.

Brutalny slasher z twistem w antycznym Rzymie. Shadow of Rome to zapomniana perełka Capcomu
Brutalny slasher z twistem w antycznym Rzymie. Shadow of Rome to zapomniana perełka Capcomu

Krystian Pieniążek, 7 września 2024, 20:00

Capcom ma w portfolio szereg zapomnianych produkcji, które swego czasu cieszyły się uznaniem graczy. Ważne miejsce zajmuje tu Shadow of Rome – brutalny slasher i skradanka jednocześnie.

Brutalna strzelanka od twórców Heretica i Hexena. Soldier of Fortune był bezlitosny dla przeciwników
Brutalna strzelanka od twórców Heretica i Hexena. Soldier of Fortune był bezlitosny dla przeciwników

Krystian Pieniążek, 31 sierpnia 2024, 20:00

Soldier of Fortune to jedna z tych serii, które miały przed sobą świetlaną przyszłość, jednak ostatecznie przepadły w pomroce dziejów. Sprawdźmy, co poza brutalnością dzieło Raven Software miało do zaoferowania graczom.

Horrory akcji mogły dziś wyglądać zgoła inaczej, gdyby The Suffering przekonało do siebie więcej osób
Horrory akcji mogły dziś wyglądać zgoła inaczej, gdyby The Suffering przekonało do siebie więcej osób

Łukasz Michalak, 24 sierpnia 2024, 20:00

Marka The Suffering miała zadatki na ciekawą serię horrorów akcji. Niestety druga część nie sprostała oczekiwaniom graczy i recenzentów, przyniosła ogromne straty i pogrzebała nadzieje na dalsze kontynuacje. A szkoda, bo to wciąż dobre gry – szczególnie jedynka.

Wojna... wojna czasami się zmienia. Iron Storm roztaczało przed nami wizję niekończącego się konfliktu w sercu Europy
Wojna... wojna czasami się zmienia. Iron Storm roztaczało przed nami wizję niekończącego się konfliktu w sercu Europy

Krystian Pieniążek, 17 sierpnia 2024, 20:00

Iron Storm było jedną z produkcji prezentujących alternatywną wersję historii, w której II wojna światowa nigdy się nie wydarzyła, a na jej miejscu rozgorzał pięćdziesięcioletni konflikt rozpoczęty w 1914 roku. Przekonajmy się, co poza tym miał do zaoferowania ten tytuł.

Kuon był majsterszykiem grozy. Dziś dzieło twórców Dark Souls i Elden Ring to jeden z białych kruków gamingu
Kuon był majsterszykiem grozy. Dziś dzieło twórców Dark Souls i Elden Ring to jeden z białych kruków gamingu

Adrian Werner, 10 sierpnia 2024, 20:00

W kolejnym odcinku cyklu Retro Gaming przypominamy grę Kuon, czyli wspaniały survival horror studia FromSoftware, który niezasłużenie poniósł klapę i stał się jedna z najrzadszych gier na PS2.

Blood Omen: Legacy of Kain zestarzało się lepiej niż Soul Reaver. To kamień węgielny tej legendarnej serii
Blood Omen: Legacy of Kain zestarzało się lepiej niż Soul Reaver. To kamień węgielny tej legendarnej serii

Hubert Sosnowski, 3 sierpnia 2024, 20:00

Miłośnicy Kaina i Raziela mają powód do radości, bowiem najprawdopodobniej doczekamy się remastera Soul Reavera. Z tej okazji warto odpalić pierwsze Blood Omen: Legacy of Kain. To wciąż świetna gra, która zestarzała się najlepiej z całej serii.

Ta strzelanka imponowała grafiką i do dzisiaj budzi podziw. Black od Criterion Games to wciąż smakowity kąsek
Ta strzelanka imponowała grafiką i do dzisiaj budzi podziw. Black od Criterion Games to wciąż smakowity kąsek

Krystian Pieniążek, 27 lipca 2024, 20:00

Rzadko kiedy zdarza się, by specjaliści od widowiskowych wyścigów wkraczali na poletko strzelanek. Zespół Criterion Games i jego Black to dowód na to, że takie karkołomne przedsięwzięcie może być przepisem na sukces.

Lionheart mogło być renesansowym Falloutem, a okazało się epitafium Black Isle i Interplaya
Lionheart mogło być renesansowym Falloutem, a okazało się epitafium Black Isle i Interplaya

Hubert Sosnowski, 20 lipca 2024, 20:00

Lionheart: Legacy of the Crusader miało zadatki na kolejny hit Interplaya. Wskutek problemów finansowych legendarnego wydawcy RPG dostaliśmy zakalcową, nieintencjonalną hybrydę Fallouta i Diablo. Ale i tak ją lubię.

Taktyczna strzelanka od twórców Hitmana. Freedom Fighters to perełka, która powinna otrzymać kontynuację
Taktyczna strzelanka od twórców Hitmana. Freedom Fighters to perełka, która powinna otrzymać kontynuację

Krystian Pieniążek, 13 lipca 2024, 20:00

Pierwsze lata po 2000 roku były złotym okresem dla nowych marek oraz eksperymentów z formułą i opowieściami. Freedom Fighters od studia IO Interactive doskonale wpasowało się w ów trend. Przekonajmy się, co takiego miał do zaoferowania projekt twórców Hitmana.

Ta produkcja rzucała rękawicę serii XCOM. Incubation było jedną z pierwszych gier taktycznych z grafiką 3D
Ta produkcja rzucała rękawicę serii XCOM. Incubation było jedną z pierwszych gier taktycznych z grafiką 3D

Krystian Pieniążek, 6 lipca 2024, 20:00

Incubation znacząco odbiegało od wcześniejszych odsłon cyklu Battle Isle, zrażając do siebie jego zagorzałych miłośników, ale też przyciągając nowych fanów, szukających wrażeń rodem z serii XCOM. Choć omawianemu projektowi nie udało się zdobyć pozycji lidera, to jednak na stałe zapisał się on w pamięci wielu graczy. Przekonajmy się dlaczego.

Gazetkowa strategia, w którą grała cała rodzina. Tzar: Ciężar korony podbił serca graczy i został w nich na zawsze
Gazetkowa strategia, w którą grała cała rodzina. Tzar: Ciężar korony podbił serca graczy i został w nich na zawsze

Zbigniew Woźnicki, 29 czerwca 2024, 20:00

Gazetowa dystrybucja pozwoliła pewnym grom osiąść na stałe w pamięci polskich graczy. Tzar: Ciężar korony to idealny przykład takiej produkcji, gdyż pomimo swoich wad owa strategia do dziś cieszy się popularnością.

Ta gra łączyła cechy Heroesów i Magic the Gathering. Etherlords nie miało litości dla nowicjuszy
Ta gra łączyła cechy Heroesów i Magic the Gathering. Etherlords nie miało litości dla nowicjuszy

Krystian Pieniążek, 22 czerwca 2024, 20:00

W czasach, w których seria Heroes of Might and Magic wciąż była na szczycie, zespół Nival podjął się pozornie niemożliwego zadania i przypuścił szturm na zagarnięte przez nią terytorium. Etherlords czerpało garściami z dorobku kultowego cyklu, jednak wprowadzało też własne pomysły.

Dobry humor i broń obracająca cały świat. Armed and Dangerous to ostatnia gra w duchu Shiny Entertainment
Dobry humor i broń obracająca cały świat. Armed and Dangerous to ostatnia gra w duchu Shiny Entertainment

Krystian Pieniążek, 15 czerwca 2024, 20:00

Armed and Dangerous to druga gra od Planet Moon Studios, która miała na siebie oryginalny pomysł. Sprawdźmy, co takiego sprawiło, że do dzisiaj cieszy się ona sympatią graczy.

Mamy Diablo w domu. Bez Get Medieval nie byłoby wielu kultowych gier
Mamy Diablo w domu. Bez Get Medieval nie byłoby wielu kultowych gier

Hubert Sosnowski, 8 czerwca 2024, 20:00

Get Medieval, choć nie należało dokładnie do tego samego gatunku, co Diablo 2, zostało uznane przez „podwórko” za tanią podróbkę gry Blizzarda. Kiedy jednak odrzucaliśmy uprzedzenia, okazywało się, że to ciekawa i wdzięczna zręcznościówa.

21 lat temu ta strategia oszałamiała liczbą jednostek. Impossible Creatures to unikalne dzieło twórców CoH
21 lat temu ta strategia oszałamiała liczbą jednostek. Impossible Creatures to unikalne dzieło twórców CoH

Jakub Błażewicz, 1 czerwca 2024, 20:00

Impossible Creatures stanowczo nie jest największym hitem studia Relic Entertainment, ale do dziś nietypowy RTS twórców Company of Heroes i oryginalnego Homeworlda ma swoich fanów.

Chciałem napisać o wybitnej strategii Myth. Przepraszam, że skończyłem z tekstem na 23 tysiące znaków
Chciałem napisać o wybitnej strategii Myth. Przepraszam, że skończyłem z tekstem na 23 tysiące znaków

Adrian Werner, 25 maja 2024, 20:00

Za pomocą serii Myth Bungie zrewolucjonizowało gatunek strategii i stworzyło epopeję mrocznego fantasy, która do dzisiaj nie ma sobie równych w tym gatunku.

Ten Need for Speed jechał pod prąd. EA powinno częściej eksperymentować z takimi odsłonami jak Porsche 2000
Ten Need for Speed jechał pod prąd. EA powinno częściej eksperymentować z takimi odsłonami jak Porsche 2000

Hubert Sosnowski, 18 maja 2024, 20:00

Need for Speed nie może odnaleźć się we współczesności. Sprzedaż jest niezła, ale charakteru brak. Powielanie motywów z Undergrounda w NFS Unbound to jeszcze nie osobowość. W czasach większej różnorodności błyszczało na przykład Porsche 2000.

W 1993 roku ta gra paliła najmocniejsze pecety. Dzisiejsze narzekania na crunch w gamedevie to niemal nic przy historii powstawania Strike Commandera
W 1993 roku ta gra paliła najmocniejsze pecety. Dzisiejsze narzekania na crunch w gamedevie to niemal nic przy historii powstawania Strike Commandera

Dariusz Matusiak, 11 maja 2024, 20:00

Jeśli myślisz, że to Crysis położył na kolana najmocniejsze konfiguracje pecetów, najwyraźniej nie słyszałeś o grze Strike Commander, która w 1993 roku nie działała płynnie na niczym. Dzieło twórcy Star Citizena zachwycało za to oprawą graficzną i wciągającą fabułą.

Cztery gry w jednej. Giants: Obywatel Kabuto był jedyny w swoim rodzaju
Cztery gry w jednej. Giants: Obywatel Kabuto był jedyny w swoim rodzaju

Krystian Pieniążek, 4 maja 2024, 20:00

Giants: Citizen Kabuto był jedną z wyjątkowych produkcji, które nie podążają utartymi ścieżkami, robią wiele rzeczy po swojemu i oferują rozwiązania, jakich próżno szukać w innych tytułach. Sprawdźmy, co sprawiło, że do dzisiaj pozostaje w sercach wielu graczy.

RPG sprzed 23 lat zaskakiwało współczesnymi rozwiązaniami. Evil Islands to zapomniana perełka gatunku
RPG sprzed 23 lat zaskakiwało współczesnymi rozwiązaniami. Evil Islands to zapomniana perełka gatunku

Krystian Pieniążek, 1 maja 2024, 20:00

Evil Islands nie przebiło się do świadomości miłośników RPG-ów w takim stopniu, w jakim udało się tego dokonać szeregowi innych pozycji z tamtej epoki. Niemniej gra do dzisiaj ma swoich oddanych fanów. Przekonajmy się dlaczego.

God of War od twórców Total War - Spartan: Total Warrior miał na siebie unikalny pomysł
God of War od twórców Total War - Spartan: Total Warrior miał na siebie unikalny pomysł

Krystian Pieniążek, 27 kwietnia 2024, 20:00

Studio Creative Assembly znane jest przede wszystkim ze strategii spod szyldu Total War. Swego czasu zespół postanowił jednak wziąć się za bary z cyklami God of War oraz Devil May Cry, czego efektem była gra Spartan: Total Warrior.

Ten RPG był częścią cenowej rewolucji w polskim gamingu. Gorasul to jedna z gwiazd serii eXtra Gra
Ten RPG był częścią cenowej rewolucji w polskim gamingu. Gorasul to jedna z gwiazd serii eXtra Gra

Hubert Sosnowski, 20 kwietnia 2024, 20:00

Wszyscy pamiętamy Baldur’s Gate i inne izometryczne RPG od BioWare i Black Isle. Koneserzy ciepło wspominają też Arcanum. Jednak w cieniu gigantów przemykały inne tytuły. Było wśród nich niezłe Gorasul: Legacy of the Dragon od studia Silver Style.

20-letni Robin Hood: Legenda Sherwood nie bał się eksperymentów. Ten system walki pamiętam do dziś
20-letni Robin Hood: Legenda Sherwood nie bał się eksperymentów. Ten system walki pamiętam do dziś

Damian Gacek, 13 kwietnia 2024, 20:00

Robin Hood to postać, którą kojarzą wszyscy. Nie każdy jednak wie, że ten bohater doczekał się własnej gry wzorowanej na serii Commandos. Legenda Sherwood ma jednak swój własny charakter, w tym bardzo nietypowy system walki.

Ta kultowa gra pozwalała zwiedzać kosmos, ucząc programowania - Colobot do dzisiaj żyje i ma się dobrze
Ta kultowa gra pozwalała zwiedzać kosmos, ucząc programowania - Colobot do dzisiaj żyje i ma się dobrze

Krystian Pieniążek, 6 kwietnia 2024, 20:00

Colobot to produkcja, za sprawą której gracze mogli nie tylko spełnić marzenie o eksploracji kosmosu, lecz również spróbować sił w programowaniu. O wyjątkowości tej gry strategiczno-logicznej można się przekonać nawet dzisiaj, gdyż dzięki wysiłkom społeczności projekt wciąż jest rozwijany.

Pierwsze RPG twórców Baldur's Gate 3 wciąż daje radę. Bez Divine Divinity nie byłoby dzisiejszego Larian
Pierwsze RPG twórców Baldur's Gate 3 wciąż daje radę. Bez Divine Divinity nie byłoby dzisiejszego Larian

Hubert Sosnowski, 23 marca 2024, 20:00

Larian przebyło długą drogę, nim wypuściło trzy behemoty gatunku RPG. Droga, która zaowocowała Divinity: Original Sin 2 oraz Baldur’s Gate 3, zaczęła się od bardzo udanej hybrydy hack’n’slasha i gry fabularnej – oto niedoskonałe, ale świetne Divine Divinity.

Dzięki tej grze narodziły się survival horrory. Alone in the Dark wgniatało w fotel klimatem i miażdżyło oprawą graficzną
Dzięki tej grze narodziły się survival horrory. Alone in the Dark wgniatało w fotel klimatem i miażdżyło oprawą graficzną

Dariusz Matusiak, 16 marca 2024, 20:00

Po wielu latach przerwy wraca legendarna marka Alone in the Dark. Najnowsza odsłona pokaże zupełnie nowe podejście do historii i bohaterów, których poznaliśmy ponad 30 lat temu. Tytuł okrzyknięto wtedy rewolucją i nikt nie domyślał się, że gra w pierwszy survival horror.

Dune II od studia Westwood było rewolucyjne. Na wydmach Arrakis narodził się gatunek RTS
Dune II od studia Westwood było rewolucyjne. Na wydmach Arrakis narodził się gatunek RTS

Adrian Werner, 9 marca 2024, 20:00

Diuna: Część druga święci triumfy w kinach, czas więc powspominać inną Diunę z dwójką w tytule, czyli legendarne Dune II studia Westwood.

Dune 1992 to najwierniejsza growa adaptacja dzieła Franka Herberta
Dune 1992 to najwierniejsza growa adaptacja dzieła Franka Herberta

Zbigniew Woźnicki, 6 marca 2024, 18:00

Pierwsza adaptacja Diuny w formie gry wideo była jednocześnie najwierniejszą próbą przeniesienia książkowego oryginału na pole gamingu. Nigdy później nie powstało tak ciekawe i świetnie spasowane połączenie kilku gatunków.

Nox to hack’n’slash z czasów, gdy Westwood konkurowało z Blizzardem i próbowało zdążyć przed Diablo 2
Nox to hack’n’slash z czasów, gdy Westwood konkurowało z Blizzardem i próbowało zdążyć przed Diablo 2

Hubert Sosnowski, 24 lutego 2024, 20:00

Pamiętacie Westwood? Tych od Command & Conquer? Ja też już ledwo. Swego czasu studio walczyło z Blizzardem o RTS-owy tron, ale i rzuciło wyzwanie Zamieci na polu hack’n’slash. W rezultacie powstał całkiem udany Nox.

37 lat temu Sid Meier's Pirates! zmieniło branżę gier i karierę najsłynniejszego pecetowego projektanta
37 lat temu Sid Meier's Pirates! zmieniło branżę gier i karierę najsłynniejszego pecetowego projektanta

Adrian Werner, 17 lutego 2024, 20:00

W tygodniu pełnym premier gier o piratach spoglądamy wstecz, aby przypomnieć Wam najważniejszą produkcję o tej tematyce, czyli Sid Meier's Pirates!

30 lat temu zagraliśmy w jedną z najlepszych gier o kosmosie. Starfield mógłby się wiele nauczyć od Privateera
30 lat temu zagraliśmy w jedną z najlepszych gier o kosmosie. Starfield mógłby się wiele nauczyć od Privateera

Dariusz Matusiak, 10 lutego 2024, 20:00

Symulatory kosmiczne były kiedyś popularnym gatunkiem gier. W 1993 roku Privateer do dynamicznych starć w kosmosie dodawał jeszcze swobodę sandboksa, handel i wciągającą fabułę. I robił to lepiej niż Starfield!

Ten „polski Quake” rodem ze Śląska okazał się... Thiefem science fiction
Ten „polski Quake” rodem ze Śląska okazał się... Thiefem science fiction

Krystian Pieniążek, 3 lutego 2024, 20:00

Pył to kolejny, po grze Target, FPS znad Wisły, który miał na siebie nietypowy pomysł. Choć szybko przypięto tej produkcji łatkę „polskiego Quake’a”, w istocie bliżej jej było do serii Thief.

Sacrifice było ostatnią wielką grą Shiny i do dzisiaj zachwyca
Sacrifice było ostatnią wielką grą Shiny i do dzisiaj zachwyca

Adrian Werner, 27 stycznia 2024, 20:00

W wydanym w 2000 roku Sacrifice studio Shiny wspięło się ma szczyt swoich możliwości, aby potem spędzić koleje lata klepiąc coraz bardziej rozczarowujące gry na zlecenie.

Takich strategii już nie ma. Prehistoria nigdy nie była tak wciągająca, jak w Original War
Takich strategii już nie ma. Prehistoria nigdy nie była tak wciągająca, jak w Original War

Marcin Nic, 16 grudnia 2023, 21:07

Czesi swego czasu stworzyli świetną strategię. To Original War, które w Polsce obrosło niemałym kultem. Czy tytuł jest teraz tak samo grywalny jak w dniu premiery?

Pełne 3D i otwarty świat, ta klasyczna gra o RoboCopie wyprzedzała swoje czasy
Pełne 3D i otwarty świat, ta klasyczna gra o RoboCopie wyprzedzała swoje czasy

Adrian Werner, 18 listopada 2023, 20:00

Ciesząc się z sukcesu polskiego RoboCop: Rogue City, warto powrócić na chwilę do 1992 roku, kiedy to studio DID opracowało szalenie imponującą egranizację tej marki, która dzisiaj niesłusznie jest już mocno zapomniana.

Starfield nie był pierwszym podejściem Bethesdy do kosmicznej tematyki
Starfield nie był pierwszym podejściem Bethesdy do kosmicznej tematyki

Adrian Werner, 7 października 2023, 08:46

Wciąż nie opadły emocje związane z grą Starfield. Dzisiaj niewiele osób pamięta jednak, że kilka dekad temu studio Bethesda pracowało nad innym projektem o kosmicznej tematyce.