Retro Gaming - newsy i ciekawostki (2)

Dzięki tej grze narodziły się survival horrory. Alone in the Dark wgniatało w fotel klimatem i miażdżyło oprawą graficzną
Dariusz Matusiak, 16 marca 2024, 20:00
Po wielu latach przerwy wraca legendarna marka Alone in the Dark. Najnowsza odsłona pokaże zupełnie nowe podejście do historii i bohaterów, których poznaliśmy ponad 30 lat temu. Tytuł okrzyknięto wtedy rewolucją i nikt nie domyślał się, że gra w pierwszy survival horror.

Dune II od studia Westwood było rewolucyjne. Na wydmach Arrakis narodził się gatunek RTS
Adrian Werner, 9 marca 2024, 20:00
Diuna: Część druga święci triumfy w kinach, czas więc powspominać inną Diunę z dwójką w tytule, czyli legendarne Dune II studia Westwood.

Dune 1992 to najwierniejsza growa adaptacja dzieła Franka Herberta
Zbigniew Woźnicki, 6 marca 2024, 18:00
Pierwsza adaptacja Diuny w formie gry wideo była jednocześnie najwierniejszą próbą przeniesienia książkowego oryginału na pole gamingu. Nigdy później nie powstało tak ciekawe i świetnie spasowane połączenie kilku gatunków.

Nox to hack’n’slash z czasów, gdy Westwood konkurowało z Blizzardem i próbowało zdążyć przed Diablo 2
Hubert Sosnowski, 24 lutego 2024, 20:00
Pamiętacie Westwood? Tych od Command & Conquer? Ja też już ledwo. Swego czasu studio walczyło z Blizzardem o RTS-owy tron, ale i rzuciło wyzwanie Zamieci na polu hack’n’slash. W rezultacie powstał całkiem udany Nox.

37 lat temu Sid Meier's Pirates! zmieniło branżę gier i karierę najsłynniejszego pecetowego projektanta
Adrian Werner, 17 lutego 2024, 20:00
W tygodniu pełnym premier gier o piratach spoglądamy wstecz, aby przypomnieć Wam najważniejszą produkcję o tej tematyce, czyli Sid Meier's Pirates!

30 lat temu zagraliśmy w jedną z najlepszych gier o kosmosie. Starfield mógłby się wiele nauczyć od Privateera
Dariusz Matusiak, 10 lutego 2024, 20:00
Symulatory kosmiczne były kiedyś popularnym gatunkiem gier. W 1993 roku Privateer do dynamicznych starć w kosmosie dodawał jeszcze swobodę sandboksa, handel i wciągającą fabułę. I robił to lepiej niż Starfield!

Ten „polski Quake” rodem ze Śląska okazał się... Thiefem science fiction
Krystian Pieniążek, 3 lutego 2024, 20:00
Pył to kolejny, po grze Target, FPS znad Wisły, który miał na siebie nietypowy pomysł. Choć szybko przypięto tej produkcji łatkę „polskiego Quake’a”, w istocie bliżej jej było do serii Thief.

Sacrifice było ostatnią wielką grą Shiny i do dzisiaj zachwyca
Adrian Werner, 27 stycznia 2024, 20:00
W wydanym w 2000 roku Sacrifice studio Shiny wspięło się ma szczyt swoich możliwości, aby potem spędzić koleje lata klepiąc coraz bardziej rozczarowujące gry na zlecenie.

Takich strategii już nie ma. Prehistoria nigdy nie była tak wciągająca, jak w Original War
Marcin Nic, 16 grudnia 2023, 21:07
Czesi swego czasu stworzyli świetną strategię. To Original War, które w Polsce obrosło niemałym kultem. Czy tytuł jest teraz tak samo grywalny jak w dniu premiery?

Pełne 3D i otwarty świat, ta klasyczna gra o RoboCopie wyprzedzała swoje czasy
Adrian Werner, 18 listopada 2023, 20:00
Ciesząc się z sukcesu polskiego RoboCop: Rogue City, warto powrócić na chwilę do 1992 roku, kiedy to studio DID opracowało szalenie imponującą egranizację tej marki, która dzisiaj niesłusznie jest już mocno zapomniana.

Starfield nie był pierwszym podejściem Bethesdy do kosmicznej tematyki
Adrian Werner, 7 października 2023, 08:46
Wciąż nie opadły emocje związane z grą Starfield. Dzisiaj niewiele osób pamięta jednak, że kilka dekad temu studio Bethesda pracowało nad innym projektem o kosmicznej tematyce.