Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity: Zarzewie - poboczne zadania, solucja poradnik Pillars of Eternity

Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020

Poboczne zadania w Zarzewiu

Persona Non Grata (Unwanted)

Zadanie to jest automatycznie dodawane do naszego dziennika po zabraniu z biurka pewnego listu. Listem tym jest nakaz aresztowania niejakiego Eorna. Znajduje się on w Warowni Tygla (M22,1) w środkowym pomieszczeniu kompleksu. Jest to to samo pomieszczenie co w zadaniu "Samotny Rycerz" (Rogue Knight).

Miejsce, gdzie znajdziesz list dodający zadanie. - Pillars of Eternity: Zarzewie - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Miejsce, gdzie znajdziesz list dodający zadanie.

Z dziennika zadań dowiesz się, że Eorn powinien znajdować się gdzieś w mieście. Aby dowiedzieć się więcej możesz porozmawiać z Justycjariuszem Aldmarem (M22,1), który jest odźwiernym w Warowni Tygla i znajduje się przy samym wejściu. Powie, że powinniśmy szukać w Katakumbach (M19,3). Okaże się, że Eorn przypadkowo, broniąc się, zabił jednego z Rycerzy Tygla i ci chcą teraz się go pozbyć. Podczas rozmowy z Eornem możesz także od razu go zaatakować lub spróbować przekonać do stawienia się przed sądem. Druga opcja i tak spowoduje konieczność walki, a w efekcie zabójstwo Eorna.

Musisz teraz powrócić do Zarzewia do Warowni Tygla (Zarzewie,1). Powiedz o znalezieniu Eorna, a także o jego zabiciu Justycjariuszowi Aldmarowi, który znajduje się zaraz przy wejściu do warowni. Zyskasz reputację u Rycerzy Tygla oraz zarobisz 250 złota.

Alternatywne rozwiązania:

Jeśli rozumiesz sytuację możesz go puścić wolno, a nawet dać mu 300 złota na wyprowadzkę z miasta.

Zaginieni wartownicy (Missing Sentries)

Zadanie zleca nam Wyla znajdująca się przy placu ćwiczeń w południowo-wschodniej części Warowni Tygla (M22,1). Ma problem z jedną z dzielnic Zatoki Buntu - Wzgórzem Dziedzictwa (Defiance Bay - Heritage Hill) (M24-mapa). Od jakiegoś czasu znikają tam jej strażnicy. Musimy udać się do tej dzielnicy i znaleźć zaginiony oddział.

Znajduje się on w Grobowcu na północy Lokacji (M24,3). W środku znajdziemy 4 strażników oraz Leyrę. Jest ona duchem jednak dalej wydaje jej się, że żyje. Podczas rozmowy, jeśli posiadamy Stanowczość na poziomie 13 możemy przekonać jednego ze strażników do naszej racji. Nie tylko nie będziemy musieli z nim walczyć, ale pomoże nam w walce ze swoimi towarzyszami. Walka nie będzie łatwa, strażnicy są bardzo odporni na ataki wręcz, staraj się więc korzystać z ofensywnych ataków magicznych. Nie zapomnij przeszukać ciał oraz grobowca na środku, tylko uważaj gdyż jest zabezpieczony pułapką.

Teraz pozostaje jedynie wrócić do Wyli (M22,1). Zyskasz wzrost reputacji u Rycerzy Tygla oraz w Zatoce Buntu, a także 1000 złota.

Niezniszczalni (Built to Last)

Zadanie to dostaniemy po rozmowie z głównodowodzącym Rycerzy Tygla - Komendantem Clyverem. Znajduje się on w sali narad w północnej części Warowni Tygla (M22,1). Powie nam, że razem z kowalem Dunstanem pracują nad stworzeniem stalowych rycerzy, którzy będą mogli wyręczyć ludzi. Do dalszych prac potrzebują jednak wyników pewnych badań. Naszym zadaniem będzie je odnaleźć.

Badania te przeprowadzała Niejaka Vianna, którą ostatnio widziano w Dormitorium Skrybów (M18,8). Od obecnego w środku Corena dowiemy się, że Vianny nie ma w dormitorium, gdyż udała się do przyjaciółki w Darze Ondry.

Vianna znajduje się Opuszczonym Domu (M23,3). W dalszej części budynku w pomieszczeniu po lewej stronie zauważymy, że Vianna nie znajduje się sama, a jest z nią Dodwyna - przedstawicielka Dwunastki. Chce ona zdobyć badania Vianny aby przeszkodzić Rycerzom Tygla. Niezależnie od wybranej opcji dialogowej będziesz musiał stoczyć pojedynek z trójką przeciwników. Jako pierwszą zaatakuj Dodwynę, gdyż para się ona magią. Z ciała zabitej Dodwyny musisz zabrać badania. Vianna będzie ci wdzięczna za uratowanie życia.

Teraz musisz wrócić do Warowni Tygla (M22,1) i przekazać badania Dunstanowi, kowalowi znajdującemu się w zachodniej części kompleksu. Nie jest on zachwycony całą ideą tworzenia stalowych rycerzy, ale przystąpi do pracy. Po chwili będziesz mógł zobaczyć efekty jego pracy. Zyskasz reputację u Rycerzy Tygla oraz w Zatoce Buntu.

Po wykonaniu tej misji będziesz mógł wybrać Rycerzy Tygla jako swoją frakcję.

Stalowe wiatry (Winds of Steel)

Zadanie to możesz otrzymać po ukończeniu pobocznego questu Niezniszczalni (Built to Last), ale tylko jeśli nie zraziłeś do siebie Rycerzy Tygla poprzez współpracowanie z innymi frakcjami z miasta. Wybór tego zadania jest równoznaczny ze sprzymierzeniem się właśnie z Rycerzami Tygla. Spotkaj się z Komendantem Clyverem w Warowni Tygla (M22,1). Po zakończonej rozmowie opuść miasto.

Aranroed stoi przy molo - Pillars of Eternity: Zarzewie - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Aranroed stoi przy molo

Musisz udać się do Busoli Ansloga (Anslogs's Compass) (M7 - mapa), czyli niewielkiej nadbrzeżnej lokacji, która znajduje się na południe od Złoconej Doliny (Gilded Vale). Udaj się do molo (M7,6) i spotkaj się z Aranroedem. Rozmowa zostanie przerwana wraz z pojawieniem się Padebalda i grupy najemników (Mercenary). Przystąp do walk, w trakcie których postaraj się jak najszybciej wyeliminować wrogiego maga oraz łucznika. Dopiero wtedy zajmij się Padebaldem i na koniec zostaw sobie "zwykłych" wojowników. Porozmawiaj po wygranej bitwie z Aranroedem (dodatnia reputacja Rycerzy Tygla) i opuść to miejsce.

Wyrusz z powrotem do Warowni Tygla w Zarzewiu (M22,1). Po zbliżeniu się do warowni okaże się, że została ona zaatakowana. Pozbądź się pierwszych stalowych rycerzy (dobrze jest ich eliminować pojedynczo, bo są dość wytrzymali) i wejdź do środka. Musisz zabić wszystkich pozostałych wrogich rycerzy przebywających w warowni. Pewnym ułatwieniem jest to, że wielu z nich będzie zajętych innymi walkami. Po zabezpieczeniu całej warowni spotkaj się ponownie z Komendantem Clyverem (dodatnia reputacja Rycerzy Tygla oraz w Zatoce Buntu).

Żar wiary (Cinders of Faith)

Porozmawiaj z Fyrgą w Pałacu Diuka (M22,4). Znajduje się ona w świątyni we wschodniej części kompleksu. Jest zaniepokojona sytuacją w mieście, ale miała wizję, że w pewnej świątyni znajduje się przedmiot, który może jej pomóc rozwiązać sytuację. Naszym zadaniem jest odnalezienie tej jaskini i przyniesienie wspomnianego przedmiotu.

Aby wiedzieć gdzie szukać musimy udać się najpierw do Jamy Admetha (M18,5). Znajdź tam Wenana, który znajduje się zarazy przy wejściu i zapytaj go o tą jaskinię. Powie nam, że lokacja ta to Palące Wodospady (Searing Falls). Musimy udać się do Jaskini (M26,1). Gdy już będziesz w środku udaj się na sam jej koniec. Początkowo nie będziesz przez nikogo niepokojony. Spotkasz tam ogromnego smoka - Caila Milczącego (Cail the silent). Walka będzie dosyć trudna, nie dość że sam Cail jest bardzo silnym przeciwnikiem to jeszcze pomagać mu będą dwa młode draki, a także kilka Xoripów. W pierwszej kolejności skup się na Młodych drakach, następnie wykończ Xoripy, a na końcu skup się na samym smoku. Stale obserwuj pasek wytrzymałości, przede wszystkim postacią magicznych oraz walczących na dystans.

Z ciała pokonanego smoka zabierz Płonący Kamień (Burning Stone). Przeszukaj wszystkich wrogów, na końcu jaskini znajdziesz też pojemnik ze skarbem. Uważaj gdyż jest zabezpieczony pułapką. Posiadając już kamień możemy wrócić do Fyrgi (M22,4). Podczas oddawania kamienia Fyrdze możesz wybrać kilka opcji:

  • Mówiąc, że Fyrga trzyma broń zaprojektowaną przez samego boga lub mówiąc, że Magrana powierzyła boski młot swoim wyznawcom zyskamy reputację w Zatoce Buntu oraz broń - kiścień "Bez przebaczenia" (Unforgiven).
  • Sugerując, że Fyrdze brak wiary lub unikając odpowiedzi stracimy reputację w Zatoce Buntu, ale nadal otrzymamy kiścień "Bez przebaczenia".