Paszcza Galawaina (Galawain's Maw) M40 | Pillars of Eternity poradnik Pillars of Eternity Ostatnia aktualizacja: 10 lipca 2019 9393 Następna Bliźniacze Wiązy - Staropieśń M39 Południowe Mrozy M41 Poprzednia Bliźniacze Wiązy - Staropieśń M39 Mapa lokacji Ważne obszary na mapiePunkt startuZnajdziesz się tu po skorzystaniu z głównego wejścia do Paszczy Galawaina. Zniszczony mostMożesz przedostać się na drugą stronę jeśli użyjesz linki z kotwiczką. W przeciwnym wypadku skorzystaj z północnego przejścia (03). Serce Kłów - północne przejściePorozmawiaj z Desthwn'em na temat bestii i odbierz od niego klucz do Paszczy Galawaina. Południowe przejścieJest ono początkowo niedostępne. Musisz je otworzyć z drugiej strony (przełącznik).Porozmawiaj z Larhą - możesz z nią pohandlować (zestawy obozowe, broń, zbroje, narzędzia) i odblokować poboczne zadanie "Lodowe więzienie". PnączaMożesz przecisnąć się między pnączami i skrócić sobie drogę do komnaty z kapliczką Galawaina (06). Kapliczka GalawainaSpotkaj się z Irensi. Możesz zaatakować ją oraz lwicę Sul, skorzystaj ze środków perswazji albo zdecydować się na wyeliminowanie niedźwiedzia Oernosa (07). Niedźwiedź OernosEinden oraz Oernos pojawią się tu dopiero po spotkaniu się z Irensi (06). Możesz zaatakować Eindena oraz niedźwiedzia, skorzystać ze środków perswazji albo zdecydować się na wyeliminowanie lwicy Sul (06). Wyjścia z lokacjiM39 – Wyjście do Staropieśni. Legenda Pillars of Eternity M40 - Paszcza Galawaina Ważne obszary na mapie Wyjścia z lokacji Zamknięte drzwi lub skrzynie Pułapki Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.) Nowi potencjalni członkowie drużyny Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.) Paszcza Galawaina - opis i mapa podrzędnej lokacjiPaszcza Galawaina (Galawain's Maw) to średniej wielkości podziemna lokacja, do której możesz wejść podczas pobytu w Staropieśni (Oldsong). Miejsce to odwiedza się niemal wyłącznie po to żeby zaliczyć zadanie Dawna królowa i nowy król (The Old Queen and the New King) zlecone przez boga Galawaina w Teir Evron. Spotkasz tu zarówno przyjaźnie jak i (początkowo) wrogo nastawione postacie. Oprócz tego będziesz musiał załagodzić konflikt pomiędzy potężnymi bestiami, zabijając jedno lub dwa stworzenia. Ważne miejsca w Paszczy Galawaina2. Zniszczony most Przeprawienie się przez most jest możliwe tylko dzięki użyciu liny z kotwiczką. Pozwala to na pominięcie przemarszu przez północną część lokacji (M40,3) oraz na uniknięcie części walk z lwami i członkami klanu Lwa. 3. Serce Kłów - północne przejście Spotkaj się tu z Desthwnem, który przekaże drużynie klucz do Paszczy Galawaina (użyj go na pobliskich drzwiach). 4. Południowe przejście Przejście to jest początkowo niedostępne. Możesz je odblokować sobie później (np. w drodze powrotnej do wyjścia na powierzchnię) - musisz zlokalizować przełącznik na wschód od drzwi. Poboczne zadanie: Lodowe więzienie (Prison of Ice) - Porozmawiaj z Larhą. Larha sprzedaje zestawy obozowe, różne rodzaje broni, zbroje oraz narzędzia. 5. Pnącza To kolejny po zniszczonym moście możliwy do wykorzystania skrót. Pozwala on na szybsze dotarcie do kapliczki Galawaina (M40,6) i na uniknięcie kilku kolejnych potyczek. Po wejściu w interakcję z pnączami wybierz opcję przeciśnięcia się między nimi. 6. Kapliczka Galawaina Przebywają tu Irensi oraz lwica Sul, czyli jedno z dwóch stworzeń z zadania Galawaina. Możesz zaatakować Irensi (oraz Sul), użyć perswazji żeby nakłonić kobietę do zmiany stanowiska lub zdecydować się na wyeliminowanie niedźwiedzia Oernosa, który pojawi się w północnej części Paszczy (M40,7). 7. Niedźwiedź Oernos Einden oraz niedźwiedź Oernos pojawią się przy wyjściu z Paszczy Galawaina dopiero po odbytym spotkaniu z Irensi (M40,6). Analogicznie do sytuacji z lwicą możesz zaatakować Eindena (oraz Oernosa), użyć perswazji żeby nakłonić mężczyznę do zmiany stanowiska lub zdecydować się dla odmiany na wyeliminowanie lwicy Sul (M40,6). Zadania do odblokowania w Paszczy GalawainaZadanie poboczne: Lodowe więzienie (Prison of Ice) - Porozmawiaj z Larhą (M40,4). Ważne postacie niezależne w Paszczy GalawainaDesthwn (M40,3) - Otrzymasz od niego klucz. Larha (M40,4) - Możesz odebrać od niej poboczne zadania oraz z nią pohandlować (sprzedaje zestawy obozowe, bronie, pancerze i narzędzia). Irensi (M40,6) - Ochrania ona lwicę Sul. Einden (M40,7) - Ocharania on niedźwiedzia Oernosa. Uwaga - Początkowo będzie on stał niedaleko wejścia do Paszczy (M40,1), ale wtedy można z nim jedynie odbyć krótką rozmowę. Rodzaje przeciwników i potworów w Paszczy GalawainaLew (Lion) Lwica (Lioness) Członek klanu Lwa (Lion Clansman) Inne ważne informacje związane z Paszczą GalawainaNie możesz czuć się w pełni bezpiecznie w trakcie pobytu w Paszczy Galawaina. Po opuszczeniu startowych pomieszczeń i w drodze do miejsca pobytu Irensi będziesz musiał eliminować zarówno różne odmiany lwów jak i członków klanu Lwa. Dobrze jest jak najszybciej osiągnąć cel podróży, bo po spotkaniu się z Irensi zmieni się nastawienie pozostałych istot przebywających w okolicy. Wyjątkiem jest oczywiście sytuacja jeśli od razu zaatakujesz Irensi i lwicę Sul, bez spotykania się z Eindenem celem poznania wszystkich możliwych wariantów zakończenia questu Galawaina. Lwica Sul oraz niedźwiedź Oernos to bardzo wytrzymałe potwory, które zadają duże obrażenia. Zanim zdecydujesz się na zamordowanie co najmniej jednego z tych stworzeń (możesz też zabić oba potwory) odeślij drużynę na odpoczynek. Licz się z tym, że konieczna będzie także eliminacja wszystkich towarzyszących im postaci, chyba że udało ci się zmienić ich nastawienie dzięki perswazji. W Paszczy Galawaina jest bardzo dużo pułapek, zwłaszcza we wschodnich korytarzach. Nie należy ich ignorować, bo wiele z nich zadaje bardzo duże obrażenia. Niestety jeśli nie posiadasz w drużynie postaci z wysoko rozwiniętą Mechaniką to wiele z nich będziesz musiał omijać (szczególnie pilnuj się w wąskich przejściach, przeprowadzając bohaterów po kolei). Następna Bliźniacze Wiązy - Staropieśń M39 Południowe Mrozy M41 Poprzednia Bliźniacze Wiązy - Staropieśń M39 Mapa lokacji