Pillars of Eternity: Łowca | Klasy postaci poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Łowca
Łowca to jedna z niewielu klas, które nastawione są na zadawanie obrażeń za pomocą broni dystansowych. Charakterystyczna jest możliwość posiadania zwierzęcego towarzysza, który podąża za tobą przez całą grę i wspiera w walce. W zależności od tego, jakiego zwierzaka wybierzesz, różna będzie jego rola w drużynie. Samego łowcę cechują bardzo mała liczba punktów życia, niezła obrona oraz duża siła ataku i doskonała celność.
Większość zdolności łowcy skupiona jest na specjalnych atakach dystansowych, które albo zadają zwiększone obrażenia, albo osłabiają wroga. Są to zdolności odnawialne, co oznacza, że liczba użyć wraca do maksymalnego poziomu po zakończeniu każdej walki.
Tworzenie postaci
Rasa - najlepszym wyborem jest elf leśny, który poza premiami do statystyk (+1 do zręczności, +1 do percepcji) posiada bardzo dobrą umiejętność rasową, zwiększającą celność oraz szybkość ataku, gdy przeciwnik znajduje się dalej niż 4 metry od łowcy.
Zdolności - najlepszym wyborem na początek będzie okaleczający strzał, który osłabi wroga oraz zada mu niewielkie obrażenia.
Zwierzęcy towarzysze - podczas tworzenia postaci możesz wybrać swojego zwierzęcego towarzysza. Dostępne zwierzaki występują w trzech kategoriach:
- Obrona - zwierzaki o najlepszych możliwościach obronnych to antylopa, niedźwiedź oraz dzik. Ich rolą jest przyjmowanie na siebie jak największej liczy obrażeń i osłanianie w ten sposób osoby łowcy.
- Atak - do zadawania obrażeń wprost stworzone są lew oraz jeleń. Ich rolą jest pomóc łowcy w jak najszybszym zabiciu przeciwnika. Są bardziej odporne na ataki niż sam łowca, jednak nie mogą przyjąć na siebie zbyt wielu ciosów.
- Zwiad - do grupy tej zalicza się tylko wilk. Jego cechę charakterystyczną stanowi bardzo duża szybkość oraz mobilność. Dysponuje średnim atakiem oraz małą liczbą punktów życia, idealnie nadaje się jednak do zwiadu.
Cechy - punkty cech przeznacz przede wszystkim na zręczność oraz siła, która może być o 2 lub 3 punkty mniejsza. Kilka punktów przeznacz także na percepcję. Możesz zmniejszyć inteligencję oraz stanowczość.
Pochodzenie - należy zdecydować się na pochodzenie, które zapewni +1 do zręczności, a więc Archipelag Martwego Ognia.
Biografia - najlepszym wyborem będzie myśliwy lub wagabunda, którzy mają premię +1 do skradania oraz +1 do przetrwania.
Rozwój / zdolności klasowe
Rozdzielając punkty umiejętności przy kolejnych awansach, należy skupić się na przetrwaniu oraz skradaniu. Nie zapomnij jednak o dodaniu kilku punktów do atletyki, która zwiększy twoją kondycję.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Talent | Okrutny towarzysz lub Odporny towarzysz |
3 | Zdolność | Szybkie celowanie |
4 | Talent | Szybko i pewnie |
5 | Zdolność | Obława |
Styl gry
Trzymaj się jak najdalej od przeciwnika. Wykorzystuj duży zasięg swojej broni.
Używaj odpowiednich umiejętności w odpowiednim czasie. Szczególnie dotyczy to strzałów okaleczających. Zdolność ta powinna być użyta na samym początku pojedynku. Sprawi to, że wróg przez całe starcie będzie osłabiony.
Nie zapominaj o swoim zwierzaku. Jeśli jest on nastawiony na obronę, niech idzie w pierwszym szeregu. Lwem lub jeleniem trzymaj się zaraz w drugiej linii. Wilk idealnie pasuje do dalekich zwiadów.
Twój zwierzak nie może zginąć, jedynie traci przytomność, nie wahaj się więc posyłać go w centrum starcia.
Korzystaj z pancerzy skórzanych, gdy zdarza ci się walczyć w zwarciu. Jeśli cały czas trzymasz się na dystans, możesz używać lekkich pancerzy.
Poza bronią dystansową noś przy sobie także broń do walki w zwarciu, która przyda się, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.