Pillars of Eternity: Kapłan | Klasy postaci poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Kapłan
Kapłan jest klasą magiczną skupioną na czarach wzmacniających oraz osłabiających i nie dysponuje praktycznie żadnymi czarami ofensywnymi. Posiada bardzo mało punktów zdrowia oraz wytrzymałości. Używa przede wszystkim szat oraz innych lekkich pancerzy, więc nie cechuje go wysoka obrona. Jest to postać polecana doświadczonym graczom, którzy będą umieli wykorzystać jej umiejętności.
Kapłan, podobnie jak druid, nie musi uczyć się nowych czarów. Co drugi poziom automatycznie opanowuje wszystkie zaklęcia na danym poziomie. Występuje jednak ograniczenie co do liczby użyć czarów z danego poziomu między odpoczynkami. Dostępne czary przeważnie mają działanie obszarowe i wpływają pozytywnie na pozostałych członków drużyny, zwiększając ich statystyki. Kapłan jako jedna z nielicznych klas dysponuje zaklęciami odpowiedzialnymi za przywracanie wytrzymałości podczas walki. Podczas tworzenia kapłana możesz wybrać jego wyznanie, które pełni bardzo podobną rolę jak zakon w przypadku paladyna i wpływa przede wszystkim na charakter postaci, a także w niewielkim stopniu na możliwe opcje dialogowe.
Tworzenie postaci
Rasa - bardzo dobrym wyborem jest boski Księżyca, który posiada przydatną dla kapłana umiejętność rasową. W momencie gdy wytrzymałość postaci spada poniżej 75/50/25%, uwalniana jest fala energii, która leczy twoich sojuszników.
Wyznanie - wyznanie nie przynosi konkretnych profitów ani kar. Wpływa jedynie na to, z jakimi cechami charakteru rozpoczynasz grę oraz jak postrzegają cię bohaterowie niezależni. Do wyboru masz pięciu bogów:
- Berath - postać spokojna, racjonalna, daleka od okrucieństwa.
- Eothas - daje premię do uczciwości, potępienie okrucieństwa.
- Magran - dobry wybór dla kapłana, który woli rozwiązywać konflikty za pomocą siły.
- Skaen - postać okrutna, jednak nie agresywna.
- Wael - bystrość umysłu przy jednoczesnym braku uczciwości.
Cechy - większość punktów cech trzeba przeznaczyć na inteligencję, w tym wypadku sprawdza się powiedzenie "im więcej, tym lepiej". W praktyce oznacza to, że inteligencja twojej postaci powinna wynosić co najmniej 18-19 punktów. Zwiększyć należy także siłę, do około 15 punktów. Możesz zmniejszyć odrobinę kondycję oraz percepcję, a zaoszczędzone punkty przeznaczyć na zręczność i stanowczość.
Pochodzenie - wybierz pochodzenie, które daje premię +1 do inteligencji, a więc Starą Vailię lub Rauatai.
Biografia - najlepiej sprawdzi się arystokrata lub uczony, którzy mają +2 do wiedzy.
Rozwój / zdolności klasowe
Punkty umiejętności, które otrzymujesz po każdym awansie, przeznaczaj przede wszystkim na wiedzę. W drugiej kolejności powinno być to przetrwanie, które umożliwi efektywne wykorzystanie mikstur. O kilka poziomów warto też zwiększyć atletykę.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Talent | Jaskrawy blask |
3 | Brak | Na tym poziomie odblokowują się wszystkie czary drugiego poziomu, których jest aż 9. |
4 | Talent | Dodatkowe zaklęcie pierwszego poziomu |
5 | Brak | Twoja postać automatycznie uczy się wszystkich zaklęć trzeciego poziomu. |
Styl gry
Używaj jak najlżejszych pancerzy, najlepiej szat.
Do normalnych ataków wykorzystuj różdżkę lub broń dystansową.
Trzymaj się jak najdalej od przeciwników, jednak na taką odległość, by móc szybko zareagować i np. uleczyć towarzysza.
Nie zapominaj o aktywowaniu aury, która leczy twoich towarzyszy, a po odpowiednim rozwinięciu zadaje także obrażenia przeciwnikom.
Rozważnie używaj umiejętności. Czary wspomagające oraz osłabiające stosuj przede wszystkim na początku walki.
Kontroluj stan wytrzymałości towarzyszy i w miarę potrzeby rzucaj czar leczenia.
Nie bój się korzystać z magicznych zwojów. Dzięki nim zyskasz dostęp do silnych czarów ofensywnych.