Pillars of Eternity: Katakumby (Catacombs), Świątynia Woediki - mapa poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Ważne obszary na mapie
Wejście do Katakumb
W tym miejscu rozpoczynasz eksplorację podziemi.
Nieopodal wejścia znajduje się ciało nowicjusza Bractwa Ołowianego Klucza.
Pracownia Nekromanty
Porozmawiaj z Heligiem - poboczne zadanie "Głos z przeszłości".
Kryjówka Eorna
Eorn jest związany z zadaniem "Persona Non Grata"
Wschodnia komnata
Znajduje się tutaj kilku wrogów, a także martwe ciało nowicjusza. Z ciała musisz zabrać Kaptur Woediki.
Schody łączące katakumby ze świątynią Woediki
Przejście
Chronione przejście w głąb świątyni. Aby przejść dalej musisz nałożyć Kaptur Woediki, zapłacić 350 złota, zaatakować strażników, posiadać Intelekt lub Stanowczość na poziomie 13.
Komnata z nowicjuszem
Możesz odebrać od niego Kaptur Woediki (wymagane 14 punktów Siły lub Stanowczości).
Główna komnata
Załóż kaptur Woediki (04 lub 07) i wejdź sam do pomieszczenia lub pokonaj wszystkich wrogów - główne zadanie "Zawsze blisko Królowej".
Sekretne pomieszczenie
Miejsce to możesz zbadać w trakcie zaliczania questu "Ostatni akt".
Wyjścia z lokacji
M18 – Wyjście do do Miedzianych Alej.
M22 – Wyjście do Zarzewia.
Legenda Pillars of Eternity M19 - Katakumby
Ważne obszary na mapie
Wyjścia z lokacji
Zamknięte drzwi lub skrzynie
Pułapki
Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)
Nowi potencjalni członkowie drużyny
Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)
Katakumby i Świątynia Woediki - opis i mapa podrzędnych lokacji
Wejście do Katakumb znajduje się w Miedzianych Alejach. Są miejscem gdzie spływają miejskie ścieki, chowają się złoczyńcy oraz niebezpieczne potwory. Możesz wykonać tutaj kilka zadań pobocznych. Znajdziesz także sporo cennych przedmiotów chronionych przez dosyć silnych przeciwników. Katakumby (Catacombs) składają się z dwóch poziomów, głębiej znajduje się Świątynia Woediki (Temple of Woedica), która związana jest z głównym wątkiem fabularnym.
Ważne miejsca w Katakumbach
1. Wejście
W tym miejscu rozpoczynasz eksplorację katakumb.
Nieopodal wejścia znajduje się ciało Martwego Nowicjusza Bractwa Ołowianego Klucza (Dead Initiate of Leaden Key Brotherhood).
2. Pracownia Nekromanty
Zadanie poboczne: Głos z przeszłości (A voice from the Past) - Porozmawiaj z Heligiem.
3. Kryjówka Eorna
Znajdziesz tutaj Eorna, Orlanina ukrywającego się przed Rycerzami Tygla (Crucible Knights).
4. Wschodnia Komnata
W pomieszczenie spotkasz sporo przeciwników - Zarodnikowców oraz Mokrych Zarodników. Uważaj przede wszystkim na Mokre Zarodniki. Na środku komnaty leży martwe ciało, możesz je przeszukać i zabrać Kaptur Woediki (Woedica Hood), który umożliwi ci wejście na spotkanie Bractwa Ołowianego Klucza (Leaden Key Brotherhood) bez wszczynania walk (M19,6).
5. Wejście do Świątyni Woediki
Świątynię odwiedza się w ramach głównego zadania Zawsze blisko Królowej.
6. Przejście
Chronione przejście w głąb świątyni. Aby przejść dalej musisz nałożyć Kaptur Woediki, zapłacić 350 złota, zaatakować strażników, posiadać Intelekt lub Stanowczość na poziomie 13. Kaptur możesz znaleźć w katakumbach piętro wyżej przy ciele martwego nowicjusza (M19,4).
7. Komnata z nowicjuszem
W trakcie rozmowy z nowicjuszem możesz zakłonić go do przekazania Kaptura Woediki (musisz mieć rozwiniętą Siłę lub Stanowczość do 14 punktów).
8. Główna komnata
Zadanie główne: Zawsze blisko Królowej (Never Far from the Queen) - Załóż Kaptur Woediki (04 lub 07) i wejdź w pojedynkę do komnaty lub rozpraw się ze wszystkimi przeciwnikami.Po zaliczeniu głównego questu odblokuj wyjście do Zarzewia (M22) dzięki pociągnięciu za dźwignię.
Zadania do odblokowania w Katakumbach
Zadanie główne: Przez bramę śmierci (Through Death's Gate) - Jest ono dodawane automatycznie do dziennika po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki (M19,8).
Zadanie główne: Nieśmiertelne dziedzictwo (Undying Heritage) - Jest ono dodawane automatycznie do dziennika po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki (M19,8).
Zadanie główne: Ten, który czeka (The Man Who Waits) - Jest ono dodawane automatycznie do dziennika po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki (M19,8).
Zadanie poboczne: Dwie strony (Two-Sided) - Porozmawiaj z Alothem po wyjściu ze Świątyni Woediki (M19,8).
Ważne postacie niezależne w Katakumbach
Helig z Thein (Helig of Thein) (M19,2) - Nekromanta, który ma swoją pracownię w północno-zachodniej części katakumb.
Eorn (M19,3) - Orlanin ukrywający się przed Rycerzami Tygla.
Rodzaje przeciwników i potworów w Katakumbach
Czarny szlam (Black Ooze) - we wszystkich odmianach, od małego po duży.
Troll - bardzo silny przeciwnik, chociaż pojedynczo nie powinien stanowić problemu.
Szkielet wojownik (Skeletal Fighter) - przeciwnik silny tylko w dużych grupach.
Szkielet-Mag (Skeletal Wizard) - Zadaje bardzo duże obrażenia dystansowe, jednak posiada mało punktów wytrzymałości. Powinien być priorytetem podczas walki.
Mokry Zarodnik (Dank Spore)
Zarodnikowiec (Sporeling)
Inne ważne informacje związane z Katakumbami
Uważaj na pułapki, których znajduje się sporo w Katakumbach. Zwróć szczególną uwagę idąc do Pracowni Nekromanty (Necromancer's Laboratory), w północno-zachodniej części lokacji.
Na drugim poziomie lokacji, w Świątyni Woediki (Temple of Woedica), nie zapomnij na sam koniec odblokować przejścia do Zarzewia (First Fires), dzięki któremu znacząco skrócisz sobie przyszłe wędrówki do podziemi.