Pillars of Eternity: Warownia Raedrika (Raedric's Hold) - mapa poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Ważne obszary na mapie
Strażnicy przy moście zwodzonym
Możesz ich zabić lub ominąć.
Główne wejście do warowni
Jest ono pilnowane przez dużą grupę przeciwników.
Ściana do wspinaczki
Prowadzi na górne mury. Wymagana postać z rozwiniętą Atletyką lub linka z kotwiczką.
Kraty
Przejście prowadzi do lochów. Wymagana postać z dużą siłą lub łom.
Drzwi łączące dziedziniec z górnymi murami
Platforma oblężnicza
Możesz tu dotrzeć wybierając przejście w sanktuarium.
Poboczne zadanie: Czempion Beratha - Miejsce spotkania z odrodzonym Raedrikiem.
Wschodnie mury
Możesz tu dotrzeć wybierając drabinkę w lochach.
Wyjścia z lokacji
M8 – Ścieżka do Posępnej Kniei.
M10.1 – Przejście do Warowni Raedrika - sanktuarium.
M10.2 – Przejście do Warowni Raedrika - główny poziom.
M10.3 – Przejście do Warowni Raedrika - lochy.
Legenda Pillars of Eternity M9 - Warownia Raedrika
Ważne obszary na mapie
Wyjścia z lokacji
Zamknięte drzwi lub skrzynie
Pułapki
Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)
Nowi potencjalni członkowie drużyny
Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)
Warownia Raedrika - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa prezentuje Warownię Raderika (Raedric's Hold). Jest to duża miejscówka, którą odwiedza się w ramach zaliczania pobocznego zadania Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) otrzymanego w Złoconej Dolinie. Na warownię składają się w sumie cztery lokacje i zanim przedostaniesz się do jej wnętrza musisz zbadać obszar na powierzchni. Jako że drużyna nie ma dostępu do warowni musisz liczyć się z tym, że Twoi podwładni mogą zostać zaatakowani strażników warowni jeśli zostaną zauważeni. Do wnętrza warowni prowadzi na szczęście kilka alternatywnych ścieżek, które pozwalają na całkowite lub częściowe uniknięcie walk.
Ważne miejsca w Warowni Raedrika
1. Strażnicy przy moście zwodzonym
Nie zostaniesz wpuszczony do warowni. Masz dwa wyjścia - zabicie Cletlana i Ludwina lub wybranie innego wejścia do zamku.
2. Główne wejście do warowni
Przebywa tu liczna grupa strażników, wśród których znajdują się między innymi paladyn Beratha (Paladin of Berath) oraz łucznik (Archer). Do pokonania przeciwników i utorowania sobie wejścia do warowni potrzebna jest silna drużyna.
3. Ściana do wspinaczki
Skorzystanie z tej ściany pozwoli ci dotrzeć na górne mury warowni i docelowo przedostać się do sanktuarium (jeden z poziomów twierdzy). W celu wdrapania się po ścianie musisz dysponować bohaterem z co najmniej 3 punktami Atletyki lub mieć w inwentarzu linkę z kotwiczką.
4. Kraty
Wygięcie krat pozwoli drużynie na przedostanie się do lochów, które są jednym z poziomów twierdzy. W celu skorzystania z tego przejścia musisz dysponować bohaterem o dużej Sile lub mieć w inwentarzu łom.
6. Platforma oblężnicza
Na dach warowni możesz dotrzeć wyłącznie od strony sanktuarium. Odnajdziesz tu trochę skarbów.
7. Wschodnie mury
Do wschodnich murów możesz dotrzeć od strony lochów (drabinka w jednym z podziemnych pomieszczeń). Przebywa tu dość liczna grupa przeciwników pod wodzą kapitana straży (Captain of the Guard). Po wygranej bitwie przeszukaj ciała wrogów i zbadaj wschodnią część warowni w poszukiwaniu skarbów.
Rodzaje przeciwników i potworów w Warowni Raedrika
W trakcie pobytu w warowni możesz zostać zaatakowany przez każdego z napotkanych żywych przeciwników, zakładając że znalazłeś się w miejscu, w którym nie jesteś upoważniony. Możesz omijać wrogów (pomagając sobie skradaniem lub przebraniami) lub sukcesywnie eliminować ich.
Inne ważne informacje związane z Warownią Raedrika
Strażnicy warowni bardzo często rozstawieni są w grupach. Jeśli zamierzasz z nimi walczyć to próbuj odciągać pojedynczych przeciwników od pozostałych wrogów lub przynajmniej atakować w pierwszej kolejności tych strażników, którzy stwarzają największe zagrożenie dla drużyny (magowie, łucznicy, kapitan straży ze wschodnich murów itp.).
Obszar z platformą oblężniczą oraz wschodnia część murów są początkowo niedostępne dla drużyny. Do obszarów tych możesz dotrzeć wyłącznie dzięki wybraniu odpowiednich przejść podczas przemierzania wnętrza warowni (mapa M10).
Pełną eksplorację warowni najlepiej zostawić sobie na sam koniec pobytu w tej lokacji. Niezależnie od decyzji podjętych w końcowej części zadania Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) zagwarantujesz sobie możliwość zbadania tej miejscówki bez konieczności staczania dodatkowych walk.