Pillars of Eternity: Rzemiosło (Crafting)
Aktualizacja:
Rzemiosło (Crafting)
Ważny element gry, z którym prędzej czy później zetknie się każdy, stanowi system rzemiosła. Okazuje się on bardzo intuicyjny i prosty. Wszystkie przepisy twoja postać zna już od samego początku, a jedynym ograniczeniem jest posiadanie odpowiedniego poziomu oraz wymaganych surowców.

Dostęp do systemu rzemiosła uzyskujesz w dwojaki sposób. Aby skorzystać z alchemii, gotowania lub tworzenia zwojów, należy wejść w menu Ekwipunku, a następnie kliknąć ikonkę Rzemiosła w dolnej części okna. Aby skorzystać z możliwości zaklinania, trzeba kliknąć przedmiot prawym przyciskiem myszy. W otwartym oknie można przeczytać opis przedmiotu oraz sprawdzić jego statystyki, a w jego dolnej części znajduje się przycisk Zaklinanie przenoszący do osobnego menu.

Alchemia
Dzięki alchemii uzyskujesz dostęp do dziesiątków receptur. Najlepszym rozwiązaniem jest komponowanie mikstur przed samym starciem z przeciwnikiem, z którym masz kłopot. Jeśli walczysz np. ze smokiem, stwórz kilka mikstur odporności na żywioły. Warto jednak zadbać, by każda z twoich postaci nosiła przy sobie przynajmniej jedną miksturę, która natychmiast przywraca część wytrzymałości. Pamiętaj, że warzenie mikstur kosztuje stosunkowo dużo pieniędzy.
Jedzenie
Gotowanie polega na przygotowywaniu potraw dających bonusy do różnych parametrów (głównie wytrzymałości). Do ich stworzenia nie potrzeba złota, a jedynie odpowiednich składników. Jedzenie jest bardzo przydatne w przypadku postaci walczących wręcz, więc staraj się, by miały one cały czas do niego dostęp. Zamiast samemu gotować, możesz równie dobrze kupić żywność w dowolnej gospodzie.
Tworzenie zwojów
Tworzenie zwojów okazuje się bardzo ważne na wyższych poziomach trudności, gdy czary, którymi dysponują twoje postacie magiczne, nie są już wystarczające. Dzięki zwojom możesz sprawić, że twój kapłan będzie rzucać potężne zaklęcia ofensywne, a mag uleczy towarzyszy. Pamiętaj jednak, że do użycia zwoju potrzebny jest odpowiedni poziom wiedzy.
Zaklinanie
Zaklinanie to prawdopodobnie najważniejsza z dziedzin rzemiosła. Pozwala w znaczący sposób podnieść statystyki ekwipunku, wzmacniając tym samym twoją postać. Warto jednak pamiętać o kilku rzeczach. Zaklinać możesz tylko pancerz oraz broń. Na jeden przedmiot da się nałożyć maksymalnie trzy efekty. Zaklinaj przede wszystkim te przedmioty, co do których masz pewność, że będziesz używać ich przez dłuższy czas. W przypadku wojowników najlepszym rozwiązaniem jest polepszenie ogólnej jakości pancerza. W przypadku broni dodaj obrażenia drugorzędne. Jeśli chodzi o klasy magiczne, najkorzystniej dorzucić pancerzowi bonusy do statystyk, np. do inteligencji.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
