Pillars of Eternity: Dialogi, system reputacji i kradzież
Aktualizacja:
Dialogi, system reputacji i kradzież

Dialogi oraz system reputacji są ważnymi elementami rozgrywki w Pillars of Eternity. Każda decyzja wpływa na charakter postaci oraz jej reputację u występujących w grze frakcji.
Podczas prowadzenia rozmów nie klikaj losowych opcji dialogowych. Przeczytaj wszystkie możliwości i wybierz tę, z którą najbardziej się zgadzasz. Większość rozmów z głównego wątku fabularnego prowadzona jest tak, że da się dokonać tylko jednego wyboru, bez szansy na późniejsze dopytanie się czy zmianę decyzji. Z każdą odpowiedzią rozwijasz wątek i nie możesz powrócić do poprzednich kwestii. Jeśli będziesz nierozważnie dobierać odpowiedzi, obrazisz rozmówcę albo nawet sprowokujesz go do ataku.
Podczas rozmów, zarówno po lewej, jak i prawej (po włączeniu opcji "Pokaż osobowość/reputację") stronie linijek dialogowych będą wyświetlać się dodatkowe informacje. Po lewej zawsze widnieją wymagania, jakie trzeba spełnić, by móc wypowiedzieć daną kwestię. Można wyróżnić kilka typów owych wymagań. Jednym z nich jest odpowiedni poziom cechy postaci (siły, kondycji, zręczności, inteligencji, percepcji lub stanowczości). Drugim może być posiadanie odpowiedniego poziomu umiejętności (atletyki, wiedzy, skradania, przetrwania lub mechaniki). Czasami zdarza się również, że do wybrania konkretnej opcji dialogowej potrzeba postaci odpowiedniej rasy, klasy lub nawet wyznania. Jeśli spełnia się te wymagania, dana kwestia zapewnia pewien bonus, np. część przeciwników ucieknie przed walką, niektórzy od razu się poddadzą, można też dostać dodatkową nagrodę.
Po prawej stronie dialogów pokazują się natomiast konsekwencje twego wyboru dla charakteru postaci. Przykładowo, żartując z innych, zyska ona takie cechy jak okrucieństwo czy cwaniactwo. Praktycznie każda wypowiedź w małym stopniu kształtuje twojego bohatera. Jego aktualny "charakter" przedstawiony jest po prawej stronie karty postaci. Poszczególne wskaźniki nie oddziałują jednak znacząco na samą rozgrywkę, czasem wpływają na nastawienie innych do twojej osoby.
Dodatkowo podczas wykonywania niektórych misji możesz stanąć w obliczu bardzo ważnych z moralnego punktu widzenia decyzji. W wyniku niektórych z nich może nawet odejść jeden z twoich towarzyszy. Na szczęście przeważnie odzywają się oni do ciebie, sugerując, jaką opcję należy wybrać, aby nie musieli opuszczać drużyny.
Dużo ważniejsze od charakteru twojej postaci są jednak jej relacje z frakcjami. Często zdarzają się sytuacje, w których musisz opowiedzieć się po stronie jednej z walczących między sobą grup. Ma to wpływ na dużą liczbę zadań pobocznych. Przy pierwszym tego typu wyborze warto zdecydować się na wsparcie jednej frakcji i trzymać się już tego do końca gry. Niestety, tym samym sprawisz, że nie będziesz w stanie wykonać kilku misji dla innych frakcji, co więcej - mogą one stać się względem ciebie wrogie. Skutkuje to wysyłaniem co jakiś czas grup zabójców, na których możesz natknąć się w losowych miejscach, lub nawet atakiem na twoją twierdzę.
Reputację tracisz także poprzez kradzież. W momencie gdy zostaniesz zauważony, spada jej pozom u frakcji, do której dany przedmiot należał. Jeśli nie jesteś w budynku frakcyjnym, tylko np. w gospodzie, pogorszy się twoja reputacja u społeczności lokalnej danego miasta czy wioski. Niemniej nie ma później problemów ze sprzedażą skradzionych przedmiotów, nawet w tym samym miejscu.
Nie przeceniaj jednak systemu reputacji. Pokazuje on bardziej twoją dotychczasową drogę i wybory, niż realnie wpływa na przyszłą rozgrywkę. Większość misji pobocznych oraz możliwych opcji pozostaje niezmieniona niezależnie od podjętych wcześniej decyzji.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
