Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity: Jeleni Bród - poboczne zadania, solucja poradnik Pillars of Eternity

Ostatnia aktualizacja: 16 grudnia 2020

Poboczne zadania w Jelenim Brodzie

Kot i mysz (Cat and mouse)

Podczas rozmowy z Medreth (M29,1) dowiesz się, że poszukuje ona orlanki imieniem Nyfre. Podobno okradła Ród Doemenelów, a twoim zadaniem będzie znalezienie jej i sprowadzenie do Medreth. Uwaga - Jeśli masz złe relacje z Rodem Doemenelów to możesz nie otrzymać tego zadania.

Nyfre znajduje się na pierwszym piętrze Gospody Dracogen (M29,4) w pierwszym pokoju przy schodach. Podczas rozmowy z Nyfre w gospodzie możesz ją po prostu zaatakować i zabić. Nie zapomnij przeszukać jej ciała. Posiada bardzo dobry średni pancerz - Nocny Biegacz, który daje nam +2 do skradania się i +1 do Stanowczości. Nie zapomnij wrócić do Medretha (M29,1). Zyskasz reputację u Rodu Doemenelów oraz 1000 złota.

Alternatywne rozwiązania:

Możesz powiedzieć Nyfre aby udała się na wschód, gdyż tam jest bezpiecznie. Da ci za to 750 monet. Musisz wrócić do Medretha (M29,1). Masz teraz dwie możliwości. Jeśli powiesz, że pozwoliłeś jej uciec będziesz musiał stoczyć pojedynek z Medrethem i dwójką jego kompanów. Zabierz z ciała pokonanego wroga 1000 monet. Możesz także skłamać, że Nyfre się wymknęła i poszła na północ, jednak jeśli nie masz 14 Stanowczości Medreth nie uwierzy i będziesz musiał stoczyć pojedynek.

Jeśli posiadasz Stanowczość na poziomie 16 możesz skierować Nyfre do Medretha, tak jak początkowo zakładał cel zadania. Jeśli nie spełnisz tego warunku pozostają ci dwie pozostałe opcje - zaatakować Nyfre lub pozwolić jej uciec.

Dziedzictwo krwi (Blood legacy)

Od strażnika przy moście niedaleko Młynu (M29,2) dowiemy się, że w wiosce przebywa Lord Harond. Niestety, zaginęła jego córka Lady Aelys. Twoim pierwszym krokiem powinno być udanie się do Gospody Dracogen (M29,4) i rozmowa z Lordem Harondem. Zastaniesz go w trakcie sprzeczki z barmanem. Po skończonej rozmowie podejdź do niego i wypytaj go o całą sytuację. Niestety sam Lord niewiele wie o zaginięciu. Musimy przepytać ludności wioski w celu zdobycia dodatkowych informacji.

Informacje do zdobycia:

  • Posiadając Percepcję na poziomie 13, Stanowczość na poziomie 12, Uczciwość na poziomie 3 lub Życzliwość na poziomie 2 możemy przepytać barmana w Gospodzie Dracogen (M29,4). Dowiemy się, że Lady Aelys chciała uciec od ojca i ostatnio rozmawiała z Trygilem (M29,5), lokalnym garbarzem.
  • Porozmawiaj z Hedyną (M29,6). Dowiesz się, że Aelys rozmawiała z Trygilem (M29,5).
  • Winfrith (M29,7) powie nam, że widział jak Aelys rozmawiała z Hedyną (M29,6), handlarką miksturami.
  • Udaj się do Trygila (M29,5). Gdy powiesz mu czego się wcześniej dowiedziałeś przyzna się do tego że rozmawiał z Aelys. Podobno ojciec chciał ją wydać za jakiegoś lorda, którego ona nie chciała. Postanowiła więc uciec, a Trygil jej w tym pomógł. Gdy jednak byli w pobliskiej jaskini przyszedł ogr i ją porwał.

Udaj się więc do Jaskini Ogra znajdującej się w Przeprawie Jeleni Bród (Dyrford Crossing) (M30,2). Zgodnie z tym co mówił Trygil Aelys powinna być właśnie tam. Zbadaj jaskinię, uważając między innymi na królową pająków (Spider Queen). Niestety podczas rozmowy z ogrem dowiemy się, że nic co mówił Trygil nie miało miejsca (z samym ogrem można stoczyć pojedynek lub go uniknąć).

Możesz wrócić do Trygila (M29,5) i powiedzieć mu o tym co usłyszałeś od ogra. Automatycznie cię po tym zaatakuje. Będziesz musiał go pokonać, co nie powinno jednak być większym problemem. Niestety, nie doprowadzi cię to do Aelys, gdyż Trygil nie ma przy sobie żadnej notatki lub klucza. Jeśli nie chcesz walczyć z Trygilem to możesz wznowić poszukiwania Aelys od razu po spotkaniu się z ogrem.

Powróć do lokacji Przeprawa Jeleni Bród (Dyrford Crossing) (M30) - Pillars of Eternity: Jeleni Bród - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry

Powróć do lokacji Przeprawa Jeleni Bród (Dyrford Crossing) (M30). W jej środkowej części znajduje się wejście do świątyni (M30,1). Do środka dostać możesz się na kilka sposobów:

  • Użyj Młotka i Dłuta aby wykuć dziurę, a następnie użyj Łomu aby przesunąć posąg.
  • Posiadając Moc na poziomie 19 możesz po prostu przesunąć posąg.
  • Posiadając bardzo wysoki poziom Mechaniki możesz otworzyć zamek za pomocą wytrycha.
  • Jeśli nie możesz wykonać trzech powyższych czynności musisz znaleźć klucz. Znajduje się on na półce skalnej niedaleko Jaskini Ogra (M30,2). Aby jednak dostać się na tą półkę musisz przejść przez jaskinię. Wyjście na półkę skalną znajduje się w północno-zachodniej części jaskini. Klucz jest przy martwym ciele wyznawcy Skaena.

Będąc wewnątrz świątyni udaj się w pierwszej kolejności na Skrzyżowanie (M31,2). Po drodze uważaj na pułapki oraz kilku kultystów Skaena. Na skrzyżowaniu staniesz przed wyborem. Masz trzy możliwości:

  • Posiadając Mechanikę na poziomie 8 możesz otworzyć drzwi do centrum świątyni, unikając w ten sposób konieczności znalezienie odpowiedniego klucza.
  • Posiadając Mechanikę na poziomie 7 możesz otworzyć drzwi prowadzące do kompleksu pomieszczeń świątynnych gdzie znajdziesz klucz do głównych drzwi świątyni.
  • Jeśli nie posiadasz Mechaniki na takim poziomie pozostaje ci jedna droga - przez zawalony most. Potrzebować będziesz jednak linki z kotwiczką.

Gdy już przejdziesz na drugą stronę musisz odszukać klucz do starego lochu (Old dungeon key). Pozwala on na otwarcie głównych drzwi do świątyni. Znajduje się w jednym z pokoi kultystów Skaena (M31,3) i jest zamknięty w skrzyni.

Gdy już masz klucz udaj się do samego centrum Świątyni Skaena (M31,6), otwórz drzwi, a następnie podejdź do Zbiornika krwi. Podczas rozmowy ze Zbiornikiem będziesz mógł oddać jednego z towarzyszy jako ofiarę. Jako nagrodę otrzymujemy talent Gniew Kukły: Imię towarzysza np. Gniew Kukły: Kana. Talent ten daje nam na stałe premie do statystyk, ale dokładna charakterystyka zależy od poświęconej postaci. Jest to przeważnie +1 do jednej z cech postaci oraz kilka punktów do jednej z obron. Uwaga - Nie możesz składać w ofierze towarzyszy przyjętych do drużyny w trakcie pobytu w gospodzie. Musi to być jeden z "głównych" członków drużyny.

Udaj się teraz do Biblioteki (M31,7), która znajduje się zaraz za miejscem przeprowadzania Rytuału Krwi. Na stole znajdziesz Klucz do krypty (Crypt's master key).

Możesz teraz udać się do Krypty (M31,8). Drzwi otwórz za pomocą znalezionego niedawno klucza. Gdy tylko wejdziesz do środka automatycznie rozpocznie się scenka z wyznawcami Skaena w roli głównej. Na Aelys przeprowadzony został właśnie jakiś rytuał. Od kapłana Wymunda dowiesz się natomiast, że Aelys nie jest córką Lorda Haronda, ale jego siostrzenicą, a dodatkowo ma z nią dziecko. Aby wykonać zadanie nie musisz walczyć z Wymundem. Wystarczy, że pozwolisz odejść Aelys.

Musisz teraz wrócić do Lorda Haronda (M29,4). Jeśli posiadasz 7 Mechaniki możesz skorzystać ze skrótu (M31, 4). Podczas rozmowy z Lordem Harondem masz kilka opcji:

  • Nie mów mu o tym co zaszło. Bądź dla niego miły. Otrzymasz 1200 monet, Amulet Przesilenia Letniego (Amulet of Summer Solstice) oraz wzrost reputacji w Jelenim Brodzie i Zatoce Buntu.
  • Nie mów mu o tym co zaszło. Domagaj się więcej pieniędzy. Otrzymasz 1450 monet, Amulet Przesilenia Letniego oraz wzrost reputacji w Jelenim Brodzie. Taki sam efekt przyniesie grożenie Lordowi Harondowi śmiercią.
  • Powiedz Harondowi o rytuale przeprowadzonym na Aelys. Wykorzystując Moc 14 zyskasz 750 monet oraz wzrost reputacji w Jelenim Brodzie.
  • Gdy powiesz Lordowi Harondowi o rytuale, a następnie pozwolisz mu spokojnie odejść nie otrzymasz żadnej zapłaty. Zwiększysz jedynie reputację w Jelenim Brodzie.

Alternatywne rozwiązania:

Posiadając Mechanikę na poziomie 7 możesz pójść do Garbarni Trygila (M29,5) i otworzyć drzwi prowadzące do podziemi. Unikniesz w ten sposób konieczności pokonywania dziesiątek przeciwników i przechodzenia przez inne lokacje.

Dzięki wysokiej mechanice możesz uniknąć przechodzenia przez całą świątynię. - Pillars of Eternity: Jeleni Bród - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Dzięki wysokiej mechanice możesz uniknąć przechodzenia przez całą świątynię.

Posiadając Mechanikę na poziomie 9 możesz uniknąć przechodzenia przez całą świątynię. Wystarczy, że otworzysz drzwi znajdujące się przy samym wejście do świątyni (M31,1).

Podczas rozmowy z Wymundem, jeśli pozwolisz Zrozpaczonej Matce aby "weszła" w umysł Aelys spowodujesz rozpoczęcie walki z Wymundem i 4 innymi wyznawcami Skaena. Pojedynek będzie bardzo trudny, gdyż każdy z przeciwników używa magii oraz posiada dużo punktów wytrzymałości. Z ciała Wymunda zabierz klucz (Wymund's key), którym możesz otworzyć skrzynię w północnej części pomieszczenia. Aelys może przeżyć w opisywanej scenie lub zginąć. Jeżeli nie udało ci się jej uratować to od razu powróć do Lorda Haronda, który będzie przebywał na piętrze gospody. Możesz wybrać jedną z kilku opcji zachowania:

  • Pozwól mu odejść. Zyskasz 1200 monet oraz wzrost reputacji w Jelenim Brodzie.
  • Wykorzystując Moc na poziomie 14 możesz zyskać 1450 monet, Znaczący wzrost reputacji w Jelenim Brodzie. Niestety stracić trochę reputacji w Zatoce Buntu.
  • Możesz zabić Lorda Haronda. Zyskasz reputację w Jelenim Brodzie, ale stracisz w Zatoce Buntu. Zyskasz także 1200 złota, oraz kilka przedmiotów z ciała Lorda Haronda.

Taki sam efekt będzie miało skręcenie przez ciebie karku Aelys.

Jeżeli udało ci się uchronić Aelys przed śmiercią to będziesz mógł z nią porozmawiać po zakończonych walkach i zasugerować jej gdzie ma się udać.

Ciężka dola rolnika (A farmer's plight)

Rumbald (M29,3), rolnik z Jeleniego Brodu ma problem z ogrem, który porwał jego stado. Naszym zadaniem będzie odnalezienie tego ogra, zabicie go i dostarczenie Rumbaldowi jego głowy jako dowód.

Od właściciela garbarni - Trygila (M29,5) możesz dowiedzieć się, że ogr znajduje się prawdopodobnie w lokacji na wschód od Jeleniego Brodu. Udaj się do lokacji Przeprawa Jeleni Bród, a następnie znajdź Jaskinię ogra (M30,2). Ogr znajduje się w południowo-wschodniej części jaskini.

Podczas rozmowy z ogrem Korgrakiem dowiesz się, że to właśnie on pożarł świnie Rumbalda. Jeśli chcesz w pełni wykonać zadanie musisz zaatakować ogra. Z ciała pokonanego wroga zabierz Łeb Korgraka (Korgrak's head).

Wróć teraz do Rumbalda (M29,3) i pokaż mu odciętą głowę ogra. Zwiększysz tym samym reputację w Jelenim Brodzie, a także otrzymasz 600 monet i prosiaka jako pupila. Możesz odmówić przyjęcia pieniędzy, jednak nic konkretnego za to nie zyskasz.

Alternatywne rozwiązania:

Podczas rozmowy z Korgrakiem możesz skłonić go do tego aby opuścił tą jaskinię i udał się gdzieś indziej, gdzie nie będzie niepokoił wieśniaków. Unikniesz w ten sposób walki. Co ciekawe, możesz zaproponować mu stanowisko w swojej Warowni. Aby go zwerbować musisz mieć jednak wykupione koszary i nająć go jak zwykłego najemnika. Musisz jednak wytłumaczyć Rumbaldowi swoją decyzję.

  • Mówiąc, że ważne, że ogr nie będzie sprawiał już kłopotów zyskasz trochę reputacji w Jelenim Brodzie, a także Trygil da ci 350 monet oraz specjalny prezent - prosiaka jako pupila.
  • Odpowiadając, że jego zachowanie jest obrzydliwe nieznacznie zwiększysz reputację w Jelenim Brodzie oraz otrzymasz prosiaka jako pupila. Nie dostaniesz jednak żadnych pieniędzy.
  • Odpowiadając, że przecież sam mógł zająć się ogrem zyskasz od niego 350 złota oraz prosiaka, ale stracisz reputację w Jelenim Brodzie.
  • Ostatecznie, możesz dać Rumbaldowi 400 monet na odbudowę jego stada. Zyskasz sporo reputacji w Jelenim Brodzie, prosiaka, a także cenny przedmiot - Wypluwacz Ołowiu (Lead Spitter). Jest to bardzo dobry Garłacz - dwuręczna broń palna.

Draka o jajo (Nest egg)

Podczas rozmowy z Hedyną (M29,6) dowiesz się, że brakuje jej składników do warzenia mikstur. Chciałaby dodatkowo zdobyć jeden bardzo cenny składnik - jajo draka. Twoim zadaniem jest znalezienie takowego i dostarczenie jej.

Musisz udać się w tym celu na Półkę skalną w Przeprawie Jeleni Bród (M30,3). Gdy tylko zbliżysz się do tego miejsce zagada do ciebie Sevis, który jest przywódcą grupy, która także poszukuje tego jaja. Aby móc spokojnie kontynuować poszukiwania będziesz musiał ich pokonać. W pierwszej kolejności skup się na magu, następnie na strzelcu a dopiero na końcu zajmij się wojownikami. Pojedynek nie powinien sprawić ci większego problemu. Nie zapomnij przeszukać ich ciał, gdyż posiadają przy sobie dosyć cenne wyposażenie.

Jajo znajduje się na północny-zachód od miejsca gdzie stał Sevis, leży na niewielkiej półce skalnej. Kliknij na nie:

  • Aby wspiąć się na górę musisz wysłać postać z Atletyką przynajmniej na poziomie 5.
  • Jeśli użyjesz Linki z Kotwiczką możesz usunąć konieczność posiadania Atletyki, więc na górę wejść będzie mogła każda postać.
  • Aby znieść jajo na dół postać musi posiadać co najmniej 16 Kondycji, w przeciwnym wypadku jajo spadnie i się rozbije.
  • Jeśli twoja postać nie dysponuje tak wysokim poziomem Kondycji musisz użyć dodatkowej linki z kotwiczką.

Wróć teraz do Hendyny (M29,6). Zyskasz reputację w Jelenim Brodzie, 600 monet oraz kilka składników alchemicznych.

Alternatywne rozwiązania:

Podczas rozmowy z Sevisem, posiadając Stanowczość na poziomie 13 możesz skłonić dwójkę przeciwników do ucieczki, dzięki czemu pojedynek będzie dużo łatwiejszy.

Możesz także po prostu zapłacić Sevisowi za to, żeby odszedł. Cena to 800 monet.

Sen i wspomnienie (Dream and memory)

Zadanie to otrzymasz po rozmowie i dołączeniu do drużyny Zrozpaczonej Matki (M29,6). Twoim celem jest poznanie przeszłości nowej towarzyszki. Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić jest dokładne przepytanie Zrozpaczonej Matki. Nie dowiesz się jednak zbyt wielu szczegółów.

Zrozpaczona Matka powinna cały czas być w twojej drużynie. Po pewnym czasie doświadczysz dodatkowych misji, może to trwać tygodnie, a nawet miesiące liczone czasem gry. Gdy już zgromadzisz więcej informacji porozmawiaj ze Zrozpaczoną Matką, uważaj jednak jak dobierasz opcje dialogowe. Możesz doprowadzić do sytuacji, że Matka się zdenerwuje i odejdzie z drużyny. Nie będziesz miał możliwości ponownego jej przyłączenia.