Pillars of Eternity: Tworzenie postaci
Aktualizacja:
Tworzenie postaci
Kreacja własnej postaci jest pierwszą rzeczą, jaką przyjdzie ci zrobić w Pillars of Eternity. Warto poświęcić temu procesowi jak najwięcej czasu. Decyzji nie można później zmienić, a mają one kluczowe znaczenie dla całej gry. Przed ich podjęciem zapoznaj się więc z dostępnymi możliwościami i dowiedz, jakie premie zapewniają.

Płeć
Wybór mężczyzny lub kobiety nie ma większego znaczenia, warunkuje jedynie kilka opcji dialogowych.
Rasa
Wybór rasy powinien zależeć przede wszystkim od wybranej klasy. Znając klasę, będziesz w stanie wybrać taką rasę, która zapewni najlepsze premie do statystyk oraz zdolności pasywne. Każda rasa posiada kilka podras. Różnią się one przede wszystkim zdolnościami pasywnymi, premie do statystyk pozostają niezmienione. W niewielkim stopniu mogą także wpłynąć na postrzeganie twojej postaci przez bohaterów niezależnych.
Klasa
Jest to wybór, który będzie rzutować na całą przyszłą grę. To właśnie tej decyzji poświęć najwięcej czasu. Wybór powinien zależeć od stylu gry, jaki preferujesz.
Klasy dzielą się na dwie główne grupy: walczące w zwarciu oraz na dystans. Do pierwszej należą wojownik, barbarzyńca, mnich oraz paladyn. Natomiast z dystansu atakuje łowca oraz klasy magiczne - kapłan, druid, mag i enigmatyk. W przypadku łotrzyka i pieśniarza to ty decydujesz, w jakim kierunku mają się rozwijać.

Dużą rolę odgrywa stopień trudności opanowania danej klasy. Dla niedoświadczonego gracza idealny wybór stanowi wojownik, która nie wymaga skomplikowanej strategii rozwoju oraz wybacza wiele błędów. Łatwymi do prowadzenia klasami są również mnich oraz barbarzyńca. Z postaci walczących na dystans ciekawy jest łowca, który posiada zwierzęcego towarzysza pomagającego w walce. Na początku swojej przygody unikaj natomiast enigmatyka, pieśniarza czy łotrzyka. Klasy te wymagają poświęcenia sporej ilości czasu na zaplanowanie ścieżki rozwoju oraz opanowanie stylu walki.
Podczas tego etapu należy także określić zdolności początkowe. Jeśli masz jeszcze problem z wyborem ich czy konkretnej klasy, przejdź do dalszej części przewodnika, w której znajdziesz krótki opis wszystkich klas wraz z omówieniem procesu tworzenia przykładowej postaci.
Cechy
Na tym etapie możesz wydać określoną liczbę punktów cech. Do wyboru masz siłę, kondycję, zręczność, percepcję, inteligencję oraz stanowczość. Gra zaznacza, które cechy są najważniejsze dla danej klasy (złote gwiazdki), a które są tylko rekomendowane (srebrne gwiazdki). Wybierz jedną, najważniejszą cechę, na której będzie bazować twoja postać, i zwiększ ją do maksymalnej wartości. Drugą cechę rozwiń o 3-4 punkty mniej od głównej. Cechom, które są najmniej przydatne w przypadku twojej postaci, odejmij kilka punktów i przeznacz je na cechy rekomendowane. Niektóre cechy te wpływają na dostępność opcji dialogowych w sytuacjach trudnych, np. posiadając wysoki poziom siły możesz szantażować rozmówców, a dzięki percepcji uchwycić ich nerwowe zachowanie, by wiedzieć że blefują.
Pochodzenie
W tym miejscu trzeba wybrać terytorium, z którego pochodzi bohater, oraz wykonywane wcześniej zajęcie. Określając pochodzenie geograficzne, kieruj się przede wszystkim wybraną wcześniej klasą. Pochodzenie powinno dawać bonus do najważniejszej dla twojej klasy cechy. Warunkuje ono także uzbrojenie, z jakim rozpoczynasz grę. Nie skupiaj się jednak na początkowej broni - te można tanio i szybko wymienić. Podczas wyboru biografii kieruj się przyszłym rozwojem postaci. Biografia rzutuje na dodatkowy bonus do punktów umiejętności. Tworząc postać walczącą wręcz, zastanów się nad takim wyborem, który da premię do atletyki lub przetrwania, natomiast przy kreowaniu maga logicznym wyborem będzie wiedza.
Wygląd i głos
Ostatnim elementem tworzenia postaci jest wybór portretu, modyfikacja twarzy oraz skóry bohatera. Ustalić możesz także głos w oparciu o kilka dostępnych propozycji, jednak ma to drugorzędne znaczenie, postać odzywa się tylko wtedy, gdy potwierdza, że zrozumiała twoje polecenie.
Jedyną rzeczą, jaka pozostała, jest nadanie postaci imienia oraz kliknięcie przycisku "Gotowe". Gratuluję! Udało ci się właśnie stworzyć bohatera, z którym spędzisz kolejne kilkadziesiąt godzin w świecie Pillars of Eternity.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
