Pillars of Eternity: Ten, który czeka (The Man Who Waits) - solucja poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Ten, który czeka (The Man Who Waits) - zadanie główne
Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu głównego questu Zawsze blisko Królowej (Never Far from the Queen), czyli po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki w Katakumbach pod Miedzianymi Alejami (M19,8). Wyjdź ze świątyni i zapytaj się dowolnego napotkanego justyciariuszy (Justiciar) na temat miejsca pełnego nieszczęścia szaleństwa. Zostaniesz nakierowany na Lecznicę Dusz (Sanitarium) znajdującą się w dzielnicy Paprotny Brzeg (Brackenbury) (M20,5). Po wejściu do Lecznicy porozmawiaj z Prymariuszem Ethelmoerem (M21,1) na temat członka Bractwa Ołowianego Klucza. O członka bractwa zapytaj się też Audmera z jednego z pobliskich pomieszczeń i następnie wybierz schody prowadzące na dolny poziom (M21,2).
Po dotarciu do pracowni animantów (M21,3) spotkaj się z trzema postaciami z okolicznych pomieszczeń - z Bellasege, Moedredem i Riply. Oprócz tego w pomieszczeniu, w którym przebywa Riply możesz włamać się do skrzynki (wymagane 5 punktów Mechaniki) i zabrać z niej cztery karty pacjentów (Patient Record) oraz otworzyć większą skrzynię i wyjąć z niej notatkę od Azo (Note from Azo). Po zebraniu wystarczającej ilości informacji powróć z nimi do Prymariusza. W wyniku odbytej rozmowy uzyskasz dostęp do oddziału dla pacjentów. Powróć więc na dolny poziom i skorzystaj z niedostępnego wcześniej przejścia (M21,4).
Wejdź do głównej sali oddziału dla pacjentów (M21,5) i porozmawiaj z Freyol'em, który nakieruje drużynę na Caedmana Azo. Mężczyznę odnajdziesz w pobliskim laboratorium (M21,6). W wyniku tego spotkania otrzymasz klucz. Z kluczem udaj się do drzwi prowadzących do północnego oddziału (North Ward) (M21,7). Wejdź na nowy oddział (M21,8) i na początek porozmawiaj z Gramem, dotykając jego duszy. Przejdź następnie do celi na końcu korytarza i dotknij duszy Uscgrima, który okaże się być poszukiwanym członkiem Bractwa.
Uscgrim rzuci się do ucieczki i wyrusz w rezultacie z powrotem w stronę schodów prowadzących na górny poziom (M21,2). Po drodze zmuszony zostaniesz niestety do stoczenia kilku walk. Uważaj przede wszystkim na cielesne konstrukty (Flesh Construct) oraz na Grama, Battixę i Idelmana, którzy wybiegną ze swoich cel. Sukcesywnie przesuwaj się do przodu. Po powrocie na górny poziom po raz kolejny spotkaj się z Prymariuszem Ethelmoerem.