Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy - poboczne zadania, solucja poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Poboczne zadania w Bezkresnych Ścieżkach Od Nuy
Czas i przypływ (Time and Tide)
Zadanie to zostanie dodane do dziennika po tym jak zaprosisz Kana Ruę do drużyny (M12,9) i dotyczy ono chęci odnalezienia przez nowego towarzysza tabliczki ze świętymi zapisami. Na początek spotkaj się z Maerwaldem w Bezkresnych Ścieżkach Od Nuy (Poziom 1) (M14,1). Po zabiciu maga obejrzyj dodatkowo magiczną barierę na pierwszym poziomie lochu (M14,3).
Aby móc wykonać to zadanie musisz udać się na siódmy poziom bezkresnych ścieżek. W pierwszej kolejności znajdź stary miedziany klucz (Old copper key) który znajduje się niewielkim pokoju (M47,5). Posiadając już klucz udaj się do pomieszczenia gdzie znajduje się Garbannos - uczony poszukiwany przez Kana Ruę (M47,8). Zabij szkielet maga, podnieś ze stołu tablicę. Kana odezwie się do ciebie, po rozmowie automatycznie ukończysz zadanie.
Po powrocie na pierwszy poziom bezkresnych ścieżek zaatakuje cię grupa zabójców wysłana przez bractwo ołowianego klucza. Nie powinieneś mieć z nimi problemów, jest tam tylko 1 mag i dwóch wojowników.
Ważne! Kana Rua musi być z tobą w drużynie podczas wykonywania tego zadania.
Władca podziemi (The Master Below)
Zadanie to możesz odblokować po zaliczeniu głównego questu Stary Widzący. Ponownie spotkaj się z Zarządczynią (Steward) w wielkiej sali warowni Caed Nua (M13,1). Dowiesz się od niej o tytułowym władcy podziemi i żeby do niego dotrzeć będziesz musiał przebić się przez kolejne poziomy Bezkresnych Ścieżek Od Nuy.
Pierwszą aktualizację misji otrzymasz podczas badania wielkiej głowy posągu na poziomie 4. Jest to całkowicie opcjonalny etap misji. Pierwsze zadanie które musisz wykonać znajduje się na poziomie 6, gdzie musisz otworzyć drzwi (M46,3). Jest to związane z zadaniem Pieczęcie bezkresnych ścieżek (The seals of the endless paths). Po otwarciu drzwi dziennik misji zostanie zaktualizowany.
Kolejna aktualizacja dziennika nastąpi na poziomie ósmym po wykonaniu zadania dla Fampyra (M48,1).
Przedostatnim krokiem jaki musisz wykonać jest przedostanie się na poziom 14 bezkresnych ścieżek i rozmowa z duchem Od Nuy (M54,2). Dowiesz się od niego, że to on zbudował ten kompleks jednak obecnie nie jest w jego władaniu. Coś znacznie potężniejszego znajduje się jeden poziom niżej. Musisz się tam udać.
Na piętnastym poziomie spotkasz adrowego smoka (adra dragon). Podczas rozmowy z nim masz dwie możliwości, albo go zabić, albo przekonać do zmiany miejsca zamieszkania. Pierwsza opcja jest szybsza, ale adrowy smok jest niezwykle silnym przeciwnikiem. Nawet maksymalnie rozwinięta drużyna będzie miała z nim bardzo duże problemy. Nie tylko zadaje on ogromne obrażenia, ale także nie ma limitu zasięgu, więc nieważne jak daleko stoją od niego nasi magowie i tak zostaną trafieni.
Dużo lepszym wyborem będzie przekonanie smoka do opuszczenia swojego legowiska. Podczas rozmowy próbuj tak prowadzić rozmowę aby przekonać go, że niedługo i tak się skończy adra, więc lepszym wyjściem będzie znalezienie nowego miejsca na pobyt. Smok zgodzi się to zrobić, jednak będziemy musieli mu pomóc. Da nam smoczy amulet (The dragon's amulet), który musisz wypełnić jego duszą a następnie włożyć na szyję jakiejś potężnej osoby aby dokonać transferu duszy. Udaj się w tym celu na pierwszy poziom bezkresnych ścieżek na dłoń tytana (M14,7). Połóż amulet na dłoni. Po krótkiej chwili wypełni się od duszą smoka.
Teraz musisz udać się do Falanroed, słynnej pogromczyni smoków, na szyi której będziesz musiał umieścić amulet. Znajduje się ona przy kapliczce Galawaina w Czarnych Błoniach (M11,2). Umieść na jej szyi amulet. Będziesz musiał jeszcze stoczyć z nią pojedynek, który nie będzie jednak zbyt trudny. Po zakończeniu walki w jej ciało wejdzie adrowy smok. Po krótkiej rozmowie odejdzie. Wróć na ostatni poziom bezkresnych ścieżek. Przeszukaj skarbiec (M55,3) znajdujący się za miejscem gdzie stał adrowy smok. Znajdziesz tam kilka tysięcy monet i kilka bardzo cennych przedmiotów.
Alternatywne rozwiązania:
Zamiast zakładać amulet na szyję Falanroed możesz powiedzieć jej prawdę. Amulet wtedy pęknie, jednak Falanroed w ramach wdzięczności nauczy cię talentu Łuskołamacz (Scale-breaker) który na 15 sekund znacząco obniży celność i wszystkie obrony atakowanego smoka. Teraz musisz wrócić na 15 poziom bezkresnych ścieżek i pokonać adrowego smoka. Nie będzie to jednak dużo łatwiejsze, nawet używając tej umiejętność.
Ostrze Bezkresnych Ścieżek (The Blade of the Endless Paths)
Zadanie zostanie automatycznie dodane do twojego dziennika po tym jak znajdziesz i zabierzesz złamane ostrze (broken blade) z chaty xoripów (M42,4). Twoim zadaniem będzie znalezienie pozostałych części miecza poukrywanych w kolejnych poziomach bezkresnych ścieżek.
Druga część miecza, a dokładniej zdobiony jelec miecza (ornate sword hilt) znajduje się na piątym poziomie bezkresnych ścieżek w ukrytym pomieszczeniu (M45,2). Aby się do niego dostać musisz przejść w tryb skradania i kliknąć na przełącznik w ścianie, który otworzy drzwi. Jelec znajduje się w jednej ze stert złota.
Trzecią część broni - złamane ostrze (broken blade) znajdziesz w ukrytym pomieszczeniu na 9 poziomie bezkresnych ścieżek (M49,2).
Czwarta, ostatnia część broni - wypolerowany klejnot głowicy (polished pommel stone) znajduje się na 12 poziomie bezkresnych ścieżek w jaskini na południu lokacji (M52,2).
Gdy już zebrałeś wszystkie części broni musisz ją przekuć w kuźni. Udaj się w tym celu do Zarzewia, a dokładniej do Warowni Tygla (Crucible Keep) (M22,1). W zachodniej części budynku znajdź kowala Dunstana i poproś go o przekucie miecza.
W akcie desperacji (Desperate Measures)
Podczas rozmowy z ogrem Thulgarem (M43,1) dowiesz się, że wstydzi się tego czym stali się jego pobratymcy. Musimy ukrócić ich haniebne praktyki i pozbyć się ich przywódczyni - Zolly.
Znajduje się ona w obozie na południu (M43,2). Obok niej znajduje się jeszcze jeden ogr, więc będziesz musiał walczyć z dwójką przeciwników jednocześnie. Postaraj się wykorzystać czary ofensywne swoich magów. Po zabiciu Zolly zabierz jej obręcz (Zolla's torc) i wróć do Thulgara.
Zyskasz od niego Strój Rundla (Rundl's Finery) - bardzo dobry lekki pancerz dla swojego maga. Zaraz po tym Thulgar odejdzie.
Pieczęcie Bezkresnych Ścieżek (Seals of the Endless Paths)
Zadanie zostanie automatycznie dodane do dziennika gdy tylko ze skrzyni w zniszczonej bibliotece (M44,1) zabierzesz heliotropową pieczęć nadzorcy (bloodstone overseer seal).
Pozostałe dwie pieczęcie znajdziesz na poziomie 6 bezkresnych ścieżek, a dokładniej we wschodniej (M46,1) oraz zachodniej (M46,2) komnacie. Teraz musisz udać się do pomieszczenia z zamkniętymi drzwiami (M46,3).
Kliknij na drzwi. Będziesz miał do wyboru trzy zagłębienie w które musisz umieścić odpowiednie pieczęcie. Zauważ, że po prawej stronie będziesz miał na każdym zagłębieniu narysowany symbol - oka, dłuta oraz miecza. Aby zobaczyć która pieczęć jest przypisana jakiemu symbolowi musisz wejść do ekwipunku, tam znaleźć pieczęć i kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy. W jej opisie będzie napisane jaki symbol jest na niej wygrawerowany.
Lewe zagłębienie - symbol oka - szafirowa pieczęć nadzorcy (sapphire overseer seal);
Środkowe zagłębienie - symbol miecza - heliotropowa pieczęć nadzorcy (bloodstone overseer seal);
Prawe zagłębienie - symbol dłuta - perydotowa pieczęć nadzorcy (peridot overseer seal).
Po umieszczeniu wszystkich symboli możesz otworzyć drzwi.
Narzędzia władzy (The Master's Tools)
Zadanie to otrzymasz od Tchareka (M52,1). Jest to witrak, który zastanawia się nad sposobem używania i kształtowania adry. Odpowiedź znajduje się prawdopodobnie na niższych piętrach, musisz je zbadać i odkryć skrywaną tajemnicę.
Udaj się więc na poziom 13 i znajdź pomieszczenie z adrą (M53,2). Na niewielkim ołtarzu znajdziesz błyszczący fragment adry (gleaming adra fragment). W ten sposób zdobędziesz jeden z trzech przedmiotów potrzebnych do wykonania zadania.
Drugi potrzebny przedmiot - część enwitańskiej maszyny (engwithan machine part) znajdziesz w zachodniej części lokacji (M53,3).
Ostatni przedmiot znajdziesz w jaskini na północy (M53,4). Zabij Caen Gwla oraz adrowych animatów. Poszukiwany przedmiot - adrowa skorupa (adra shell) znajduje się przy zbroi na północy pomieszczenia.
Teraz musisz wrócić do Tchareka (M52,1). Gdy tylko wrócisz na poziom 12 zagada do ciebie Kestorik (M52,3) i rozkaże ci oddać wszystkie znalezione przedmioty. Aby uniknąć walki musisz skłamać go, że nie znalazłeś jeszcze wszystkiego lub posiadać przynajmniej 15 Intelektu, 16 Stanowczości lub 18 Zręczności. Możesz także doprowadzić do walki, która nie powinna być bardzo trudna. Ważne abyś skupił się przede wszystkim na Kestoriku. Gdy będzie miał mało punktów wytrzymałości staniesz przed wyborem czy wziąć go jako więźnia czy po prostu zabić.
Porozmawiaj teraz z Tcharekiem. Otrzymasz od niego 2000 monet oraz bardzo dobry sztylet - Dobywany Nocą (Drawn in Spring). Jeśli upomnisz się o dodatkową nagrodę otrzymasz także kilka kamieni szlachetnych.