Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy - poboczne zadania, solucja
Aktualizacja:
Poboczne zadania w Bezkresnych Ścieżkach Od Nuy
Czas i przypływ (Time and Tide)
Zadanie to zostanie dodane do dziennika po tym jak zaprosisz Kana Ruę do drużyny (M12,9) i dotyczy ono chęci odnalezienia przez nowego towarzysza tabliczki ze świętymi zapisami. Na początek spotkaj się z Maerwaldem w Bezkresnych Ścieżkach Od Nuy (Poziom 1) (M14,1). Po zabiciu maga obejrzyj dodatkowo magiczną barierę na pierwszym poziomie lochu (M14,3).
Aby móc wykonać to zadanie musisz udać się na siódmy poziom bezkresnych ścieżek. W pierwszej kolejności znajdź stary miedziany klucz (Old copper key) który znajduje się niewielkim pokoju (M47,5). Posiadając już klucz udaj się do pomieszczenia gdzie znajduje się Garbannos - uczony poszukiwany przez Kana Ruę (M47,8). Zabij szkielet maga, podnieś ze stołu tablicę. Kana odezwie się do ciebie, po rozmowie automatycznie ukończysz zadanie.
Po powrocie na pierwszy poziom bezkresnych ścieżek zaatakuje cię grupa zabójców wysłana przez bractwo ołowianego klucza. Nie powinieneś mieć z nimi problemów, jest tam tylko 1 mag i dwóch wojowników.
Ważne! Kana Rua musi być z tobą w drużynie podczas wykonywania tego zadania.
Władca podziemi (The Master Below)
Zadanie to możesz odblokować po zaliczeniu głównego questu Stary Widzący. Ponownie spotkaj się z Zarządczynią (Steward) w wielkiej sali warowni Caed Nua (M13,1). Dowiesz się od niej o tytułowym władcy podziemi i żeby do niego dotrzeć będziesz musiał przebić się przez kolejne poziomy Bezkresnych Ścieżek Od Nuy.
Pierwszą aktualizację misji otrzymasz podczas badania wielkiej głowy posągu na poziomie 4. Jest to całkowicie opcjonalny etap misji. Pierwsze zadanie które musisz wykonać znajduje się na poziomie 6, gdzie musisz otworzyć drzwi (M46,3). Jest to związane z zadaniem Pieczęcie bezkresnych ścieżek (The seals of the endless paths). Po otwarciu drzwi dziennik misji zostanie zaktualizowany.
Kolejna aktualizacja dziennika nastąpi na poziomie ósmym po wykonaniu zadania dla Fampyra (M48,1).
Przedostatnim krokiem jaki musisz wykonać jest przedostanie się na poziom 14 bezkresnych ścieżek i rozmowa z duchem Od Nuy (M54,2). Dowiesz się od niego, że to on zbudował ten kompleks jednak obecnie nie jest w jego władaniu. Coś znacznie potężniejszego znajduje się jeden poziom niżej. Musisz się tam udać.
Na piętnastym poziomie spotkasz adrowego smoka (adra dragon). Podczas rozmowy z nim masz dwie możliwości, albo go zabić, albo przekonać do zmiany miejsca zamieszkania. Pierwsza opcja jest szybsza, ale adrowy smok jest niezwykle silnym przeciwnikiem. Nawet maksymalnie rozwinięta drużyna będzie miała z nim bardzo duże problemy. Nie tylko zadaje on ogromne obrażenia, ale także nie ma limitu zasięgu, więc nieważne jak daleko stoją od niego nasi magowie i tak zostaną trafieni.

Dużo lepszym wyborem będzie przekonanie smoka do opuszczenia swojego legowiska. Podczas rozmowy próbuj tak prowadzić rozmowę aby przekonać go, że niedługo i tak się skończy adra, więc lepszym wyjściem będzie znalezienie nowego miejsca na pobyt. Smok zgodzi się to zrobić, jednak będziemy musieli mu pomóc. Da nam smoczy amulet (The dragon's amulet), który musisz wypełnić jego duszą a następnie włożyć na szyję jakiejś potężnej osoby aby dokonać transferu duszy. Udaj się w tym celu na pierwszy poziom bezkresnych ścieżek na dłoń tytana (M14,7). Połóż amulet na dłoni. Po krótkiej chwili wypełni się od duszą smoka.
Teraz musisz udać się do Falanroed, słynnej pogromczyni smoków, na szyi której będziesz musiał umieścić amulet. Znajduje się ona przy kapliczce Galawaina w Czarnych Błoniach (M11,2). Umieść na jej szyi amulet. Będziesz musiał jeszcze stoczyć z nią pojedynek, który nie będzie jednak zbyt trudny. Po zakończeniu walki w jej ciało wejdzie adrowy smok. Po krótkiej rozmowie odejdzie. Wróć na ostatni poziom bezkresnych ścieżek. Przeszukaj skarbiec (M55,3) znajdujący się za miejscem gdzie stał adrowy smok. Znajdziesz tam kilka tysięcy monet i kilka bardzo cennych przedmiotów.
Alternatywne rozwiązania:
Zamiast zakładać amulet na szyję Falanroed możesz powiedzieć jej prawdę. Amulet wtedy pęknie, jednak Falanroed w ramach wdzięczności nauczy cię talentu Łuskołamacz (Scale-breaker) który na 15 sekund znacząco obniży celność i wszystkie obrony atakowanego smoka. Teraz musisz wrócić na 15 poziom bezkresnych ścieżek i pokonać adrowego smoka. Nie będzie to jednak dużo łatwiejsze, nawet używając tej umiejętność.
Ostrze Bezkresnych Ścieżek (The Blade of the Endless Paths)
Zadanie zostanie automatycznie dodane do twojego dziennika po tym jak znajdziesz i zabierzesz złamane ostrze (broken blade) z chaty xoripów (M42,4). Twoim zadaniem będzie znalezienie pozostałych części miecza poukrywanych w kolejnych poziomach bezkresnych ścieżek.
Druga część miecza, a dokładniej zdobiony jelec miecza (ornate sword hilt) znajduje się na piątym poziomie bezkresnych ścieżek w ukrytym pomieszczeniu (M45,2). Aby się do niego dostać musisz przejść w tryb skradania i kliknąć na przełącznik w ścianie, który otworzy drzwi. Jelec znajduje się w jednej ze stert złota.
Trzecią część broni - złamane ostrze (broken blade) znajdziesz w ukrytym pomieszczeniu na 9 poziomie bezkresnych ścieżek (M49,2).
Czwarta, ostatnia część broni - wypolerowany klejnot głowicy (polished pommel stone) znajduje się na 12 poziomie bezkresnych ścieżek w jaskini na południu lokacji (M52,2).
Gdy już zebrałeś wszystkie części broni musisz ją przekuć w kuźni. Udaj się w tym celu do Zarzewia, a dokładniej do Warowni Tygla (Crucible Keep) (M22,1). W zachodniej części budynku znajdź kowala Dunstana i poproś go o przekucie miecza.
W akcie desperacji (Desperate Measures)
Podczas rozmowy z ogrem Thulgarem (M43,1) dowiesz się, że wstydzi się tego czym stali się jego pobratymcy. Musimy ukrócić ich haniebne praktyki i pozbyć się ich przywódczyni - Zolly.
Znajduje się ona w obozie na południu (M43,2). Obok niej znajduje się jeszcze jeden ogr, więc będziesz musiał walczyć z dwójką przeciwników jednocześnie. Postaraj się wykorzystać czary ofensywne swoich magów. Po zabiciu Zolly zabierz jej obręcz (Zolla's torc) i wróć do Thulgara.
Zyskasz od niego Strój Rundla (Rundl's Finery) - bardzo dobry lekki pancerz dla swojego maga. Zaraz po tym Thulgar odejdzie.
Pieczęcie Bezkresnych Ścieżek (Seals of the Endless Paths)
Zadanie zostanie automatycznie dodane do dziennika gdy tylko ze skrzyni w zniszczonej bibliotece (M44,1) zabierzesz heliotropową pieczęć nadzorcy (bloodstone overseer seal).
Pozostałe dwie pieczęcie znajdziesz na poziomie 6 bezkresnych ścieżek, a dokładniej we wschodniej (M46,1) oraz zachodniej (M46,2) komnacie. Teraz musisz udać się do pomieszczenia z zamkniętymi drzwiami (M46,3).

Kliknij na drzwi. Będziesz miał do wyboru trzy zagłębienie w które musisz umieścić odpowiednie pieczęcie. Zauważ, że po prawej stronie będziesz miał na każdym zagłębieniu narysowany symbol - oka, dłuta oraz miecza. Aby zobaczyć która pieczęć jest przypisana jakiemu symbolowi musisz wejść do ekwipunku, tam znaleźć pieczęć i kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy. W jej opisie będzie napisane jaki symbol jest na niej wygrawerowany.

Lewe zagłębienie - symbol oka - szafirowa pieczęć nadzorcy (sapphire overseer seal);
Środkowe zagłębienie - symbol miecza - heliotropowa pieczęć nadzorcy (bloodstone overseer seal);
Prawe zagłębienie - symbol dłuta - perydotowa pieczęć nadzorcy (peridot overseer seal).
Po umieszczeniu wszystkich symboli możesz otworzyć drzwi.
Narzędzia władzy (The Master's Tools)
Zadanie to otrzymasz od Tchareka (M52,1). Jest to witrak, który zastanawia się nad sposobem używania i kształtowania adry. Odpowiedź znajduje się prawdopodobnie na niższych piętrach, musisz je zbadać i odkryć skrywaną tajemnicę.

Udaj się więc na poziom 13 i znajdź pomieszczenie z adrą (M53,2). Na niewielkim ołtarzu znajdziesz błyszczący fragment adry (gleaming adra fragment). W ten sposób zdobędziesz jeden z trzech przedmiotów potrzebnych do wykonania zadania.
Drugi potrzebny przedmiot - część enwitańskiej maszyny (engwithan machine part) znajdziesz w zachodniej części lokacji (M53,3).
Ostatni przedmiot znajdziesz w jaskini na północy (M53,4). Zabij Caen Gwla oraz adrowych animatów. Poszukiwany przedmiot - adrowa skorupa (adra shell) znajduje się przy zbroi na północy pomieszczenia.
Teraz musisz wrócić do Tchareka (M52,1). Gdy tylko wrócisz na poziom 12 zagada do ciebie Kestorik (M52,3) i rozkaże ci oddać wszystkie znalezione przedmioty. Aby uniknąć walki musisz skłamać go, że nie znalazłeś jeszcze wszystkiego lub posiadać przynajmniej 15 Intelektu, 16 Stanowczości lub 18 Zręczności. Możesz także doprowadzić do walki, która nie powinna być bardzo trudna. Ważne abyś skupił się przede wszystkim na Kestoriku. Gdy będzie miał mało punktów wytrzymałości staniesz przed wyborem czy wziąć go jako więźnia czy po prostu zabić.
Porozmawiaj teraz z Tcharekiem. Otrzymasz od niego 2000 monet oraz bardzo dobry sztylet - Dobywany Nocą (Drawn in Spring). Jeśli upomnisz się o dodatkową nagrodę otrzymasz także kilka kamieni szlachetnych.
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy (Endless Paths of Od Nua) - opisy i mapy wszystkich poziomów lochów
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy - podstawy
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 1 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 2 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 3 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 4 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 5 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 6 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 7 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 8 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 9 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 10 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 11 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 12 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 13 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 14 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy Poziom 15 - mapa
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy - poboczne zadania, solucja
- Pillars of Eternity: Bezkresne Ścieżki Od Nuy (Endless Paths of Od Nua) - opisy i mapy wszystkich poziomów lochów
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
