Południowe Mrozy (Noonfrost) M41 | Pillars of Eternity poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 10 lipca 2019
Ważne obszary na mapie
Pierwsza komnata
Porozmawiaj z Vesgel na temat Mroźnego Wyłomu.
Komnata z niebieskim kryształowym kluczem
Klucz jest w skrzynce ze słabym zabezpieczeniem. Zanim się do niej włamiesz zaczekać aż z sali wyjdzie jedna z postaci.
Zachodnie przejście
Użyj niebieskiego kryształowego klucza (02) na tutejszych drzwiach.
Niedostępne przejścia
W miejscach tych zostaniesz zatrzymany przez strażników.
Boczne pomieszczenie
Włamanie się do zamkniętej skrzyni pozwoli ci wejść w posiadanie białego kryształowego klucza.
Zachodnie przejście #2
Użyj białego kryształowego klucza (05) na tutejszych drzwiach.
Gabinet
Odszukaj sekretny przełącznik, który odblokuje przejście do Mroźnego Wyłomu.
Mroźny Wyłom
Pokonaj Glasvahla i wszystkie pozostałe postacie z sali lub rozwiąż sytuację w sposób pokojowy - zadanie "W objęciach Białej Otchłani".
Biblioteka
Odszukaj tu srebrny klucz. Użyj go do otwarcia pomieszczenia z więzioną Alwah (10).
Zamknięte pomieszczenie
Otwórz drzwi z pomocą srebrnego klucza z biblioteki (09) i uratuj Alwah - poboczne zadanie "Lodowe więzienie" (M40,4).
Wyjścia z lokacji
M39 – Wyjście do Staropieśni.
Legenda Pillars of Eternity M41 - Południowe Mrozy
Ważne obszary na mapie
Wyjścia z lokacji
Zamknięte drzwi lub skrzynie
Pułapki
Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)
Nowi potencjalni członkowie drużyny
Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)
Południowe Mrozy - opis i mapa podrzędnej lokacji
Południowe Mrozy (Noonfrost) to średniej wielkości podziemna lokacja, do której możesz wejść podczas pobytu w Staropieśni (Oldsong). Miejsce to odwiedza się w głównej mierze z zamiarem zaliczenia zadania W objęciach Białej Otchłani (Into the White Void) zleconego przez boga Rymrganda w Teir Evron. Północne pomieszczenia tej lokacji są początkowo niedostępne i przy próbie wkroczenia do nich drużyna może zostać zaatakowana przez okoliczne postacie. Do Mroźnego Wyłomu związanego ze wspomnianym wyżej questem prowadzi na szczęście bezpieczna ścieżka przez zachodnie pomieszczenia.
Ważne miejsca w Południowych Mrozach
1. Pierwsza komnata
Od Vesgel dowiesz się, że obowiązuje zakaz wstępu do niektórych obszarów świątyni. Możesz zostać zaatakowany jeśli zignorujesz ostrzeżenia strażników przy niedostępnych przejściach (M41,4) lub jeśli otworzysz jedne z zamkniętych drzwi.
2. Komnata z niebieskim kryształowym kluczem
Klucz jest w zamkniętym pudełku. Zanim go zabierzesz zaczekaj aż strażnik wyjdzie z pomieszczenia. Klucza możesz użyć do otwarcia zachodniego przejścia (M41,3).
5. Boczne pomieszczenie
Kolejny klucz jest w zamkniętej skrzyni. Jeśli zdołasz się do niej włamać to odblokujesz sobie prostszą drogę do północnej części świątyni (M41,6).
7. Gabinet
W trybie skradania możesz odszukać przełącznik i przesunąć z jego pomocą fragment ściany.
W gabinecie jest interaktywny ołtarz. Jeśli zdołasz rozbroić jego zaawansowaną pułapkę to wejdziesz w posiadanie rzadkiej czarodziejskiej laski.
8. Mroźny Wyłom
Zadanie Rymrganda: W objęciach Białej Otchłani (Into the White Void) - Zamorduj Glasvahla oraz wszystkie towarzyszące mu postacie lub postaraj się rozwiązać problem w pokojowy sposób (odpowiednie opcje dialogowe).
9. Biblioteka
Jest tu srebrny klucz do zamkniętego pomieszczenia w północnej części świątyni (M41,10).
10. Zamknięte pomieszczenie
Poboczne zadanie: Lodowe więzienie (Prison of Ice) - Użyj srebrnego klucza z biblioteki i uratuj więzioną Alwah.
Ważne postacie niezależne w Południowych Mrozach
Vesgel (M41,1) - Powita ona drużynę w momencie dotarcia do świątyni.
Glasvahl (M41,8) - Spotkaj się z nim w ramach głównego zadania boga Rymrganda.
Alwah (M41,10) - Możesz ją uratować na prośbę Larhy z Paszczy Galawaina (M40,4).
Inne ważne informacje związane z Południowymi Mrozami
Jeśli nie chcesz zostać zaatakowany w drodze do Mroźnego Wyłomu to polegaj na opcji skradania się i pozyskuj kolejne klucze, najpierw niebieski klucz ze wschodniej komnaty (M41,2) i następnie biały klucz z południowego składziku (M41,6). Problemy może ci sprawić jedynie otwarcie skrzynki z drugim kluczem, bo ktoś z drużyny musi mieć rozwiniętą Mechanikę do co najmniej 5 punktów (a najlepiej do 6 punktów - wtedy nie będą potrzebne wytrychy).