Pillars of Eternity: Druid | Klasy postaci poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Druid
Druid jest jedną z klas magicznych, jednak posiada dwie unikalne cechy. Nie musi uczyć się czarów oraz może w trakcie walki przybrać postać zwierzęcia. Wyboru formy zwierzęcej dokonuje się podczas tworzenia postaci i nie da się jej później zmienić. Druid, przyjmując kształt zwierzęcia, otrzymuje bonusy do statystyk związanych z walką wręcz. W normalnej postaci dysponuje bardzo małą liczbą punktów zdrowia i wytrzymałości oraz jest pozbawiony obrony.
Druid od początku rozgrywki ma dostęp do wszystkich czarów. Podczas awansowania na kolejne poziomy automatycznie uczy się wszystkich nowych zaklęć. Pozostaje jednak w dalszym ciągu ograniczenie co do liczby zaklęć danego poziomu rzucanych między odpoczynkami.
Tworzenie postaci
Rasa - najlepszym wyborem jest rasa boskich natury, zarówno ze względu na bonus +1 do inteligencji, jak i klimat przyszłej rozgrywki.
Przemiany - każdy druid opanował jeden kształt zwierzęcy. Wykorzystywany jest zazwyczaj, gdy chcesz walczyć w zwarciu. Pomiędzy odpoczynkami z formy zwierzęcej możemy skorzystać tylko 3 razy. Do wyboru masz pięć form, każda z nich posiada inne cechy:
- Niedźwiedź - wysoka obrona oraz zdolność ryku, która czasowo osłabia wrogów.
- Dzik - zwiększony atak i szybsza regeneracja wytrzymałości.
- Kot - stosunkowo największe obrażenia, jednak za cenę wytrzymałości.
- Jeleń - duży współczynnik obrony oraz możliwość atakowania kilku przeciwników jednocześnie.
- Wilk - możliwość wyprowadzania szybkich ataków oraz specjalna zdolność, dzięki której powalisz przeciwnika.
Cechy - najwięcej punktów cech należy przeznaczyć na inteligencję oraz siłę. Stosunek jednej cechy do drugiej powinien wynosić mniej więcej 19:16. Możesz zmniejszyć o 1 lub 2 punkty zręczność lub percepcję na rzecz dodania ich większej liczby do stanowczości.
Pochodzenie - do wyboru masz jedno z trzech terytoriów: Stara Vailia (+1 do inteligencji), Rauatai (+1 do inteligencji) lub Żyjące Ziemie (+1 do siły).
Biografia - wybierz taką biografię, która da na wstępie bonus do przetrwania. Najlepszy będzie odkrywca.
Rozwój / zdolności klasowe
Rozwijając klasę druida, większość punktów umiejętności przeznaczaj w mniej więcej równym stopniu na przetrwanie oraz wiedzę. Dodaj także kilka punktów do atletyki, zwłaszcza jeśli zamierzasz często korzystać z przemiany w zwierzę.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Talent | Wszystkie dostępne talenty będą dodawać twoim atakom premię do żywiołu. Różnice są minimalne, wybierz więc taki żywioł, który ci najbardziej pasuje. |
3 | Brak | Na tym poziomie odblokowują się wszystkie czary drugiego poziomu, których jest aż 9. |
4 | Talent | Dodatkowe zaklęcie pierwszego poziomu |
5 | Brak | Awans na poziom piąty odblokował 8 nowych czarów trzeciego poziomu. |
Styl gry
Uważaj podczas rzucania zaklęć. Stosując np. gradobicie, możesz wyrządzić więcej szkód niż pożytku.
Podczas rzucania niektórych czarów obszarowych da się zaobserwować dwa okręgi. W obrębie mniejszego obrażenia otrzymają zarówno sojusznicy, jak i przeciwnicy. W przestrzeni między okręgiem małym a dużym obrażenia otrzymają tylko przeciwnicy.
Używaj szat, a jeśli zamierzasz często korzystać z formy zwierzęcia, to nawet pancerzy skórzanych.
Oszczędnie korzystaj z zaklęć podczas walki. Masz ich ograniczoną ilość, a nie zawsze możesz rozbić obóz. W starciu ze słabszymi przeciwnikami używaj formy zwierzęcej.
Rzucając czary, trzymaj się jak najdalej od przeciwników.