Zaatakuj wilki i zbadaj zwłoki.
Gdy zbliżysz się do tego miejsca podbiegnie do ciebie Cwineth i poprosi o uratowanie jej kompanów (06).
Aby odblokować schody do Świątyni Hylei (M58) musisz zrobić jedną z trzech rzeczy:
- Użyć Młota i dłuta;
- Posiadać moc na poziomie 16;
- Spróbuj obejść kamień, postać z niskim poziomem atletyki może zostać ranna.
W środku znajdziesz kilka ciekawych przedmiotów. Uważaj na dużą ilość Leśnych czatowników.
Zbadaj zwłoki wielkiego stelgaera i dotknij jego duszy - poboczne zadanie "Łowca, brat".
Ich grupa związana jest z zadaniem "Na łasce plemion". Możesz:
- Pomóc im wydostać się północnym przejściem. Musisz zabić cętkowane staelgary (08);
- Pomóc im wydostać się południem. Zabij grupę Kłów (07);
- Zaatakuj ich opowiadając się tym samym po stronie Kłów (07).
Poszukują oni grupy najemników (06). Chcą abyś się ich pozbył. Wykonasz w ten sposób zadanie "Na łasce plemion".
Odszukaj martwego Fiorma i dotknij jego duszy - poboczne zadanie "Łowca, brat".
Pillars of Eternity: Północna Głusza (Northweald) M57 | Pillars of Eternity
Aktualizacja:
Północna Głusza - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa przedstawia Północną Głuszę (Northweald) - lokację na północ od miasta Bliźniacze Wiązy. Jest to ostatnia duża lokacja jaką odwiedzisz w tej części mapy. Dalej na północ znajduje się jedynie Świątynia Hylei (Temple of Hylea), do której schody znajdują się w północno-zachodniej części Północnej Głuszy. Spotkasz tutaj bardzo wielu różnych przeciwników z czego większość będzie jednak związana z siłami natury, od zwykłych wilków po silnych leśnych czatowników.
Ważne miejsca w Północnej Głuszy
2. Bród
Gdy zbliżysz się do tego miejsca podbiegnie do ciebie Cwineth i poprosi o uratowanie jej kompanów (M57,6). Jest to część odblokowanego wcześniej zadania Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes).
3. Gniazdo
Droga ta prowadzi do lokacji Świątynia Hylei. Aby odblokować schody musisz zrobić jedną z trzech rzeczy:
- Użyć Młota i dłuta;
- Posiadać moc na poziomie 16;
- Spróbować obejść kamień.
Uwaga - Postacie z niskim poziomem atletyki mogą zostać ranne podczas przeprawy.
4. Jaskinia
W środku znajdziesz kilka ciekawych przedmiotów. Uważaj na dużą ilość leśnych czatowników, których w świątyni jest około 7-8 w dwóch grupach.
5. Grań Strażnicza
Odszukaj tu zwłoki wielkiego stelgaera i dotknij jego duszy na potrzeby pobocznego zadania Łowca, Brat (Hunter, Brother).
6. Obóz najemników
Grupa najemników związana jest z zadaniem Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes). Możesz:
- Pomóc im wydostać się północnym przejściem. Musisz zabić cętkowane staelgary (M57,8);
- Pomóc im wydostać się południem. Zabij grupę Kłów (M57,7);
- Skorzystać z perswazji i nakłonić Esmara do przekazania się w ręce Kłów;
- Zaatakować ich opowiadając się tym samym po stronie Kłów (M57,7).
Jeśli zdecydujesz się ich zaatakować na początku pozbądź się maga oraz strzelca.
7. Grupa Kłów
Poszukują oni grupy najemników (M57,6) i chcą abyś się ich pozbył. Wykonasz w ten sposób zadanie Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes). Możesz też ich zabić i wykonać to samo zadanie tylko dla najemników.
9. Wodospad
Odszukaj tu ciało Fiorma z pobocznego zadania Łowca, Brat (Hunter, Brother) i dotknij jego duszy.
Ważne postacie niezależne w Północnej Głuszy
Cwineth (M57,2)
Esmar (M57,6) - Przywódca grupy najemników, którzy próbują uciec z zasadzki urządzonej przez Kły (Fangs).
Jasna Krew z Kłów (Fangs Bright Blood) (M57,7) - Przywódca grupy Kłów poszukujących najemników, którzy zapuścili się na ziemie przodków.
Rodzaje przeciwników i potworów w Północnej Głuszy
Wilczy przywódca (Wolf leader)
Wilk (Wolf)
Żuk kamienny (Stone beetle)
Bagienny czatownik (swamp lurker)
Niedźwiedź (Bear)
Adragana (Adragana)
Leśny czatownik (Forest lurker)
Staelgar (Staelgar)
Dorosły staelgar (Elder staelgar) - Silniejsza wersja zwykłego staelgara.
Cętkowany staelgar (Spotted staelgar) - Staelgar o charakterystycznym wyglądzie. Jest niewiele silniejszy od zwykłego Staelgara.
Dorosły cętkowany staelgar (Elder spotted staelgar) - Silniejsza wersja cętkowanego staelgara.
Zguba deszczu (Rain blight)
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
