Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Miedziane Aleje - mapa poradnik Pillars of Eternity Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020 9393 Następna Zatoka Buntu Miedziane Aleje M18 Katakumby i Świątynia Woediki M19 Poprzednia Most Aedelwana M17 Morderca na wolności Ważne obszary na mapieZgromadzenieRowan - Przedstawiciel Dwunastki. Możesz od niego dowiedzieć się na temat tej frakcji oraz poszczególnych dzielnic Zatoki Buntu. Gęś i Lis – Gęś i LisGospoda, w której możesz uzupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć czy wykonać kilka zadań.Zadanie poboczne: "Utracona Osobowość" TargowiskoLora - mikstury, pierścienie, magiczne zwoje oraz składniki do rzemiosła. Igrun - broń, pancerze oraz narzędzia. Narmer - materiały obozowe oraz jedzenie. Melina Złodziei – Melina ZłodzieiZabij złodziei, zabierz list. Zadanie poboczne: "Zadanie Wysokiego Ryzyka" Jama AdmethaSiedziba Dwunastki (jedna z frakcji). Możesz wykonać tutaj kilka zadań i nająć podróżników. Dom PurniscaUratuj Purnisca i zabij jego sobowtóra - poboczne zadanie "Utracona osobowość". Dom Lumdali Dormitorium SkrybówW środku znajdziesz Corena - handlarza używkami. Gmach Objawionych TajemnicOgromna Biblioteka, a zarazem świątynia Waela. Zadanie poboczne - "Przypowieść Waela" GordyZadanie poboczne: "Pewien Sekret" Dalton TeatrSkarb z zadania "Pewien Sekret" KatakumbyZnajduje się tutaj wejście do Katakumb. Wyjścia z lokacjiM17 – Ścieżka do Mostu Aedelwana. M19 – Wejście do Katakumb. M22 – Ścieżka do Zarzewia. M23 – Ścieżka do Paprotnego Brzegu. Legenda Pillars of Eternity M18 - Miedziane Aleje Ważne obszary na mapie Wyjścia z lokacji Zamknięte drzwi lub skrzynie Pułapki Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.) Nowi potencjalni członkowie drużyny Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.) Miedziane Aleje - opis i mapa lokacjiPowyższa mapa przedstawia Miedziane Aleje (Copperlane), pierwszą dzielnicę Zatoki Buntu (Defiance Bay) do jakiej uzyskujesz dostęp. Jest ona drugą największą dzielnicą, spędzisz więc w niej sporo czasu. Z dzielnicy tej możesz dostać się do dwóch innych dzielnic Zatoki Buntu - Paprotnego Brzegu (Brackenbury) oraz Zarzewia (First Fires). Północne przejście z powodu zniszczonego mostu jest niedostępne. Możesz przyjąć oraz rozwiązać tutaj kilku zadań pobocznych, pozaglądaj więc do wszystkich dostępnych budynków, przede wszystkim Gospody Gęś i Lis, Jamy Admetha oraz Gmachu Objawionych Tajemnic, i porozmawiaj z napotkanymi postaciami. W Miedzianych Alejach znajduje się także przejście do Katakumb (Catacombs), które zostały przedstawione na oddzielnej mapie (w katakumbach jest m.in. Świątynia Woediki powiązana z jednym z głównych zadań gry!). Ważne miejsca w Miedzianych Alejach1. Zgromadzenie Rowan - Przedstawiciel Dwunastki. Możesz go zapytać o frakcję jaką reprezentuje oraz uzyskasz informacje na temat poszczególnych dzielnic Zatoki Buntu. 2. Gęś i Lis Gospoda, w której możesz uzupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć oraz wykonać kilka zadań. W gospodzie jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 4 wytrychów i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki. Zadanie poboczne: Utracona osobowość (His Old Self) - Porozmawiaj z Kaenrą. 3. Targowisko Znajdziesz tutaj kilku handlarzy. Lora - Sprzedaje mikstury, pierścienie, magiczne zwoje oraz składniki do rzemiosła. Igrun - Sprzedaje broń, pancerze oraz narzędzia (wytrychy, łom, linka z kotwiczką). Narmer - Sprzedaje materiały obozowe oraz jedzenie. Peregund - Pojawi się tylko jeśli pomogłeś mu w lokacji Most Madhmra (M15,1). Sprzedaje materiały obozowe, pułapki oraz linkę z kotwiczką. 4. Melina Złodziei Gdy wejdziesz do pomieszczenia spotkasz kilku złodziei rozmawiających o następnym "skoku". Niezależnie od wybranej opcji dialogowej zaatakują cię. Jeden z nich będzie miał przy sobie list, który po zabraniu doda automatycznie zadanie Zadanie wysokiego ryzyka (A Two Story Job). W budynku znajdziesz sporo złota, nie zapomnij więc go przeszukać (uwaga na skrzynkę z pułapką z przy łóżku!). 5. Jama Admetha Kwatera Główna poszukiwaczy przygód, a równocześnie siedziba frakcji "Dwunastka" (Dozens). Możesz wykonać tu kilka opcjonalnych zadań, nająć podróżników oraz pohandlować z Sonildem (dopiero po zyskaniu przychylności Dwunastki). W Jamie jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejsze zamki wymagają 5 wytrychów i 4 punkty Mechaniki lub 5 punktów Mechaniki. Zadanie poboczne: Samotny rycerz (Rogue Knight) - Porozmawiaj z Osric'iem. Zadanie poboczne: Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) - Porozmawiaj z Wenanem. Musisz mieć wcześniej wykonane zadanie Samotny rycerz (Rogue Knight). 6. Dom Purnisca Zadanie poboczne: Utracona osobowość (His Old Self) - Uratuj Purnisca i zabij jego sobowtóra. 8. Dormitorium Skrybów W środku znajdziesz Corena - handlarza używkami. 9. Gmach Objawionych Tajemnic Jest to ogromna biblioteka, jednocześnie pełniąca funkcję świątyni Waela. Zadanie poboczne: Przypowieść Waela (The Parable of Wael) - Porozmawiaj z Grimdą. 11. Dalton Zadanie poboczne: Głos z przeszłości (A Voice from the Past) - Porozmawiaj z Daltonem. 13. Katakumby Znajdziesz tutaj przejście do miejskich katakumb oraz do znajdującej się w nich świątyni Woediki (główny wątek fabularny). Zadania do odblokowania w Miedzianych AlejachZadanie poboczne: Utracona usobowość (His Old Self) - Porozmawiaj z Kaenrą (M18,2). Zadanie poboczne: Zadanie wysokiego ryzyka (A Two Story Job) - Pokonaj Langdena (M18,4) i zabierz z jego ciała list. Zadanie poboczne: Samotny rycerz (Rogue Knight) - Porozmawiaj z Osriciem (M18,5). Zadanie poboczne: Przypowieść Waela (The Parable of Wael) - Porozmawiaj z Grimdą (M18,9). Zadanie poboczne: Głos z przeszłości (A voice from the past) - Porozmawiaj z Daltonem. (M18,11). Zadanie poboczne: Pewien sekret (Something Secret) - Porozmawiaj z Gordym (Gordy) (M18,10). Zadanie poboczne: Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) - Porozmawiaj z Wenanem (M18,5). Musisz mieć wcześniej wykonane zadanie Samotny rycerz (Rogue knight). Ważne postacie niezależne w Miedzianych AlejachRowan (M18,1) - przedstawiciel Dwunastki (Dozens). Przedstawi nam jedną z frakcji do których możemy się przyłączyć w Zatoce Buntu (Defiance Bay). Kaenra (M18,2) - Kobieta, której musimy pomóc w zerwaniu z mężem. Osric (M18,5) - Szkoli najemników w Sali odkrywców. Możemy porozmawiać z nim na temat rodzinnego napierśnika. Lora (M18,3) - Sprzedaje mikstury, pierścienie, magiczne zwoje oraz składniki do rzemiosła. Igrun (M18,3) - Sprzedaje broń, pancerze oraz narzędzia. Narmer (M18,3) - Sprzedaje materiały obozowe oraz jedzenie. Coren (M18,8) - Handluje używkami. Grimda (M18,9) - Kapłanka Waela, możemy porozmawiać z nią na temat skradzionego zwoju. Dalton (M18,11) - Starzec, z którym możemy porozmawiać na temat jego dawnej przyjciółki. Gordy (M18,10) - Chłopiec, którego marzeniem jest zdobyć nóż ze stali marchiańskiej (March Steel). Wenan (M18,5) - Przywódca Dwunastki (Dozens) u którego możesz przyłączyć się do tej frakcji i wykonać zadanie. Inne ważne informacje związane z Miedzianymi AlejamiW Miedzianych Alejach, podobnie jak w innych dzielnicach Zatoki Buntu (za wyjątkiem Wzgórza Dziedzictwa), domyślnie nie spotkasz przeciwników. Nie oznacza to, że możesz czuć się w pełni bezpiecznie, bo w wyniku zaliczanych questów drużyna może np. zostać zatrzymana przez bandytów na ulicy i następnie zaatakowana. To samo tyczy się eksploracji budynków - w niektórych z nich mogą przebywać wrogo nastawione postacie, które zaatakują bohaterów od razu lub po zaliczeniu krótkiej rozmowy. Miedziane Aleje to siedziba Dwunastki (Dozens), czyli jednej z trzech głównych frakcji z Zatoki Buntu. Zastanów się dobrze czy chcesz podjąć się zadań zlecanych przez reprezentantów tego ugrupowania. Ich wykonywanie może ci bowiem zablokować dostęp do wybranych misji pozostałych frakcji (zwłaszcza tych Rycerzy Tygla). Najlepiej jest spotkać się na początek z członkami wszystkich głównych frakcji i dopiero po otrzymaniu od nich wstępnych zadań podjąć decyzję odnośnie swojej przynależności. W trakcie pobytu w Miedzianych Alejach warto jest często powracać na targowisko. Możesz tu bezproblemowo pozbyć się wszystkich niepotrzebnych przedmiotów oraz uzupełnić zapasy. Dobrym miejscem na odpoczynek jest z kolei gospoda Gęś i Lis. W pobliżu targowiska jest skrzynia, w której znajdziesz linkę z kotwiczką (Grappling Hook). Zabierz ją, bo może ci się ona przydać w innych lokacjach. Następna Zatoka Buntu Miedziane Aleje M18 Katakumby i Świątynia Woediki M19 Poprzednia Most Aedelwana M17 Morderca na wolności