Pillars of Eternity: Twierdza - podstawy, porady poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Twierdza
Twierdza to jeden z najciekawszych aspektów Pillars of Eternity. Dostęp do niej odblokowujesz pod koniec pierwszego rozdziału, a więc po około 5-6 godzinach gry skupionej na głównym wątku fabularnym. Jedno z zadań polega na odszukaniu niejakiego Maerwalda. Przebywa on w Caed Nua, w największym budynku twierdzy - warowni. Aby go odnaleźć, musisz zejść do lochów, a następnie na pierwszy poziom Bezkresnych Ścieżek. Maerwald znajduje się w zamkniętym pomieszczeniu przy samych schodach. Drzwi otworzysz, wykorzystując wysoki (min. czwarty) poziom mechaniki lub odnajdując odpowiedni klucz, który znajduje się w pomieszczeniu na przeciwko drzwi, gdzie zamknięty jest Maerwald. Musisz zabić trzech xoripów ukrytych w rogu pomieszczenia - jeden z nich posiada poszukiwany przedmiot.
Po rozmowie z Maerwaldem duch opiekun twierdzy uzna, że od tego momentu to ty jesteś panem twierdzy, odblokowując tym samym menu zarządzania nią.
Twierdzę opisują dwa główne wskaźniki:
Prestiż - odpowiada za atrakcyjność twierdzy dla okolicznej ludności. Im wyższy jest jego poziom, tym częściej będą odwiedzać cię kupcy oraz goście. Wpływa także na wielkość zbieranych podatków. Niestety, większy prestiż wiąże się też z częstszymi atakami bandytów.
Obrona/bezpieczeństwo - wskaźnik ten określa stopień zabezpieczenia twierdzy przed napaściami bandytów. Im wyższy jest jego poziom, tym mniej pieniędzy zostanie skradzionych ze skarbca oraz mniejsze szkody wyrządzą ataki przeciwników.