Pillars of Eternity: Poboczne zadania w Gawędzie | Pillars of Eternity
Aktualizacja:
Poboczne zadania w Gawędzie
Prężny interes (Hard Bargain)

Zadanie to zleca handlarz Rinatto, którego możesz spotkać niedaleko windy jeżdżącej do Niebiańskiej Latorośli (M36,2). Od Rinatto dowiesz się o nieudanym zakupie od lokalnej zielarki Alarhi i zostaniesz poproszony o rozwiązanie problemu odmowy przez kobietę zwrotu pieniędzy. Alarhi nie musisz szukać na lokalnym targowisku (jest tam obecna tylko jej pracownica Iwen). Zamiast tego od razu udaj się do jej chatki w północnej części Gawędy (M36,7).
- Jeśli chcesz sfinalizować ten quest po myśli Rinatto to zaatakuj zielarkę i jej obstawę. Alarhi powinna zginąć jako pierwsza, aczkolwiek uważaj też na towarzyszące jej postacie, między innymi na Glanfatańskiego Łowcę Umysłu, którego dobrze byłoby jak najszybciej ukatrupić i uniemożliwić mu rzucanie zaklęć. Po wygranej bitwie zbadaj zwłoki Alarhi i zabierz sakiewkę ze złotem Rinatto. Zwróć sakiewkę handlarzowi. Quest dobiegnie końca i utrzymasz ujemne punkty reputacji w Bliźniaczych Wiązach.
- Lepszym pomysłem jest postąpienie zgodnie z pomysłem Alarhi, czyli nakłonienie Rinatto do opuszczenia Bliźniaczych Wiązów. W trakcie rozmowy możesz przede wszystkim powołać się na bycie Widzącym, dzięki czemu handlarz dobrowolnie opuści wioskę. Możesz również spróbować przekazać Rinatto klatkę z żukiem otrzymaną od Alarhi. Handlarz spróbuje zaatakować głównego bohatera, ale zginie z rąk Glanfatańskiego łowcy i w rezultacie ominie Cię konieczność stoczenia dodatkowej walki. Powróć po wszystkim do Alarhi. Otrzymasz mnóstwo dodatnich punktów reputacji w Bliźniaczych Wiązach oraz prezent w postaci miniaturowego żuka.
Alternatywne rozwiązania:
W przypadku gdy zdecydowałeś się na przekazanie Rinatto klatki to możesz wybrać unikalne opcje zachowania zarezerwowane dla postaci z 13 punktami Kondycji, 15 punktami Zręczności i 15 punktami Stanowczości. Jeśli z kolei Twoja postać rozwinęła Siłę do co najmniej 18 punktów to już na początku spotkania mającego na celu wyproszenie Rinatto z Wiązów będziesz mógł wybrać unikalną opcję dialogową.
Jeżeli Rinatto dobrowolnie opuścił Bliźniacze Wiązy to spotkasz go ponownie na Wybrzeżu Wiązów. Rinatto pojawi się z obstawą i po krótkiej wymianie zdań zaatakuje drużynę. Pokonanie handlarza i grupy najemników nie będzie na szczęście trudne (uważaj na wrogich magów!). Warto dodać, że Rinatto pozostawia po sobie m.in. unikalną broń palną.
Czempion Beratha (The Champion of Berath)
Zadanie to możesz otrzymać tylko jeśli wcześniej w trakcie pobytu w lokacji Warownia Raedrika (Raedric's Hold) (M9) przyczyniłeś się w ramach opcjonalnego questu Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) do obalenia Raedrika. Spotkaj się teraz w gospodzie Niebiańska Latorośl (Celestial Sabling) (M36,2) z Przestraszonym wieśniakiem (Frightened Villager), od którego dowiesz się o niewyjaśnionym powrocie z zaświatów Lorda Raedrika.
Po dotarciu do Warowni Raedrika (Raedric's Hold) spotkaj się przy moście zwodzonym z Fampyr (M9,1). Pozwól tej postaci na doprowadzenie drużyny do miejsca pobytu Raedrika i będzie to platforma oblężnicza na dachu warowni (M9,6). W miejscu tym spotkasz się z odrodzonym Raedrikiem i po zakończonej rozmowie załączy się trudna bitwa z tym przeciwnikiem. W trakcie walk dbaj przede wszystkim o słabszych członków drużyny, trzymając Raedrika z dala od nich z wykorzystaniem podległych wojowników. Po wygranej bitwie zbadaj zwłoki Raedrika (używał m.in. doskonałego miecza i zbroi). Spotkaj się też ponownie z Fampyr. Możesz zabić tę postać lub odesłać ją do swojej warowni.
Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes)
Odszukaj zwiadowczynię Cwineth w gospodzie Niebiańska Latorośl (Celestial Sabling) (M36,2) i porozmawiaj z tą postacią. Kobieta poprosi głównego bohatera o zlokalizowanie przebywającej w okolicy jelenioborskiej ekspedycji i ostrzeżenie jej członków przed glanfatańską zasadzką. Udaj się do dzielnicy Staropieśń (M39) i następnie wybierz przejście prowadzące do Północnej Głuszy (Northweald) (M57). Zacznij od zbadania obozu pielgrzymów niedaleko miejsca startu (M57,1). Pozbądź się wilków (uważaj na wilczego przywódcę) i sprawdź zwłoki. Udaj się teraz na wschód. Wkrótce dotrzesz do nowego miejsca pobytu Cwineth (M57,2), z którą trzeba ponownie porozmawiać. Od zwiadowczyni dowiesz się o patowej sytuacji pomiędzy grupą Kłów (Fangs) oraz członkami ekspedycji broniącymi się przy okolicznej wieży.
Przejdź jeszcze dalej na wschód, a natrafisz na grupę Kłów (M57,7). Porozmawiaj tu z Jasną Krwią z Kłów (Fangs Bright Blood). Możesz się zachować na dwa zasadnicze sposoby - obiecać bliższe przyjrzenie się sprawie lub zaatakować od razu Kły. W takiej sytuacji do wygrania byłaby średnio wymagająca bitwa i nie musiałbyś się w ogóle spotykać z najemnikami tylko mógłbyś od razu powrócić do Cwineth.
Alternatywne rozwiązanie:
W trakcie spotkania z Jasną Krwią z Kłów możesz też skorzystać z siły perswazji. Będzie to możliwe jeśli posiadasz bardzo dobrą reputację w Bliźniaczych Wiązach lub jeśli Twój bohater ma co najmniej 17 punktów Stanowczości. W takiej sytuacji uda ci się wypracować kompromis. Elfka zgodzi się na wypuszczenie ekspedycji za wyjątkiem jej lidera, którego musiałaby spotkać kara. Możesz następnie w trakcie spotkania z Esmarem (M57,6) wspomnieć o tym pomyśle i ponownie użyć perwsazji żeby doprowadzić cały plan do końca.

Osaczeni najemnicy przebywają z kolei w pobliżu zniszczonej wieży (M57,6). Tu musisz spotkać się z Kapitanem Esmarem. Także i w tym przypadku standardowo masz dwie opcje zachowania - możesz zaoferować pomoc najemnikom w wydostaniu się z opresji lub ich zaatakować. Jeśli wybrałeś pierwszy wariant to wyrusz na południe z zamiarem zamordowania Kłów (M57,7) lub na północ z planem rozprawienia się z potworami blokującymi drogę ucieczki (M57,8). W tym drugim przypadku do pokonania byłaby grupa cętkowanych stelgaerów i najbardziej trzeba uważać na ich silniejsze dorosłe odmiany. Jeśli wybrałeś alternatywny wariant zachowania to po zaatakowaniu najemników oprócz Esmera jak najszybciej uporaj się też z wrogim magiem i łotrzykiem. Powróć następnie do Kłów i poinformuj Jasną Krew z Kłów o wykonanym zadaniu.
Jeżeli pomogłeś najemnikom (niezależnie w jaki sposób) to na sam koniec ponownie spotkaj się z Cwineth (M57,2). Zostaniesz nagrodzony umiejętnością Badacz Lochów (Dungeon Crawler).
Łowca, brat (Hunter, Brother)
Po spotkaniu się z Anamfatką Bethwl w Przejściu Sześciu (The Passage of the Six) pozostań jeszcze na chwilę w tej lokacji (M36,4). Odszukaj w budynku Ridai'a i porozmawiaj z nim, dowiadując się, że glanfatanin chciałby dowiedzieć się co stało się z jego zaginionym bratem Fiormem. Wyjdź z budynku. Zanim opuścisz wioskę przenieś się do dzielnicy Dorzecze Wiązów (Elms' Reach). Odszukaj Arthwn'a przed wejściem do Sali wojownika (Hall of Warriors) (M37,4) i porozmawiaj z nim, dowiadując się, że poszukiwany Fiorm zdecydował się na życie na wygnaniu.

Dopiero teraz wyrusz do Północnej Głuszy (Northweald). Zbadaj centralną część tej lokacji, a konkretnie okolice wodospadu (M57,9). Odszukaj tu martwego Fiorma - będziesz mógł dotknąć jego duszy i obejrzeć wizję. Teraz wyrusz do Grani Strażniczej (wybierz wschodnią lub zachodnią ścieżkę) (M57,5). Rozpraw się z grupą stelgaerów przebywających w tej okolicy (uważaj na ich dorosłe odmiany) i obejrzyj zwłoki wielkiego stelgaera. Ponownie zdecyduj się na dotknięcie duszy, co pozwoli ci ustalić prawdziwy przebieg wydarzeń.
Możesz już powrócić do Przejścia Sześciu w Gawędzie. Pogadaj z Ridai'em i następnie przejdź do sali, w której przebywa Anamfatka Bethwl. Podziel się ze zgromadzonymi postaciami informacji na temat dokonanych odkryć. Po zakończonym spotkaniu porozmawiaj raz jeszcze z Anamfatką, która wynagrodzi Cię unikalnym mieczem.
Alternatywne rozwiązanie:
W trakcie zdawania relacji z wydarzeń z Północnej Głuszy możesz także wybierać za każdym razem wybierać kłamstwa. Zyskasz w ten sposób przychylność Arthwna, który po zakończonym spotkaniu przekaże ci rzadki łuk.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
