Pillars of Eternity: Leśny Jar - poboczne zadania - solucja, opis przejścia poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Poboczne zadania w Leśnym Jarze
Spóźniona kolacja (Late for Dinner)
Zadanie to możesz odblokować w trakcie pierwszej wizyty w Leśnym Jarze. Zbadaj wschodnią część tej lokacji (M3,1), a natrafisz na obozowisko bandytów (Bandit). Przystąp do walk (jeśli chcesz możesz zbliżyć się do wrogów w oparciu o skradanie i zaatakować ich z zaskoczenia). Po wygranej bitwie porozmawiaj z kucharzem Tenfrithem, który był tu więziony. Od kucharza otrzymasz zaproszenie do odwiedzenia gospody w Złoconej Dolinie. Oprócz tego poprawie ulegnie reputacja bohatera we wspomnianej wiosce.
Skorzystaj z południowego wyjścia z Leśnego Jaru i przenieś się do Złoconej Doliny (Gilded Vale). Po znalezieniu się w wiosce udaj się do Gospody Pod Czarnym Ogarem (M4,2). Porozmawiaj z Tenfrithem (dodatnia reputacja, ciasto) oraz z właścicielką gospody Pascą (dodatnia reputacja).
Zemsta zza grobu (Vengeance from the Grave)
W południowej części Leśnego Jaru odnajdziesz Nontona (M3,3). Spotkanie się z tą osobą jest opcjonalne, ale nie warto go pomijać. Od Nontona dowiesz się o śmierci jego przyjaciela i zostaniesz ostrzeżony, że w okolicy znajduje się jaskinia niedźwiedzia. Udaj się właśnie do tej jaskini (M3,5). Po wejściu do jaskini zbliż się lub zakradnij do młodego niedźwiedzia (Young Bear) i przystąp do walk. Miej na uwadze to, że niedźwiedź zadaje duże obrażenia w walce wręcz i jest to szczególnie ważne jeśli Twoja postać preferuje walkę na dystans. Po zabiciu niedźwiedzia zbadaj zwłoki znajdujące się w jaskini i potwierdź chęć dotknięcia duszy zagubionego ducha (Lost Soul). Niezależnie od wybieranych kolejnych opcji zachowania dowiesz się od ducha, że do śmierci mężczyzny przyczynił się spotkany wcześniej Nonton.
Możesz już wyjść z jaskini i skorzystać z południowego wyjścia z Leśnego Jaru. Przenieś się do Złoconej Doliny (Gilded Vale) i wejdź do domu Ingroed (M4,4). Zainicjuj rozmowę z Ingroed i Nontonem. Możesz zaliczyć ten quest w sposób pokojowy lub agresywny. Jeśli wybierasz pierwszy wariant to pozwól napotkanym postaciom na opuszczenie wioski, zabierając ich złoto lub zezwalając na to żeby je sobie zachowali (dodatnia reputacja). Co do agresywnego wariantu, dojdzie do niego jeśli sam zaatakujesz Ingroed i Nontona lub spróbujesz poskarżyć się u magistratu. Do potyczki najlepiej przystąpić po zrekrutowaniu nowych członków drużyny, bo wrogie postacie są dosyć silne.