Pillars of Eternity: Drużyna - przyjmowanie nowych bohaterów poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Drużyna
Przyjmowanie nowych bohaterów do drużyny
Jelenioborze przemierzać możesz w drużynie złożonej z maksymalnie sześciu osób. Na początku gry tworzysz tylko swoją główną postać, więc pozostałą piątkę musisz dobrać w trakcie podróży. Możesz to zrobić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest rekrutacja awanturników w gospodzie czy tawernie. Drugą możliwością jest dołączenie do drużyny postaci poznanych podczas zwiedzania świata gry. Takich bohaterów możesz spotkać ośmiu. Każdego z nich cechuje własna historia, charakter oraz cel, do jakiego dąży. Mimo że na owych towarzyszy natrafiasz na różnym etapie gry, zawsze mają taki sam poziom jak ty. Po dołączeniu danej postaci do drużyny przejmujesz nad nią pełną kontrolę, możesz wydawać jej polecenia, zmieniać ekwipunek czy wybierać zdolności i talenty podczas awansów. Najlepiej więc jak najszybciej przyłączyć wszystkich towarzyszy do zespołu. Masz wtedy największy wpływ na ich umiejętności.
Uwaga - Jeśli chcesz odłączyć jakiegoś członka drużyny to musisz powrócić do warowni Caed Nua i w niej dokonać zmian. Ponadto od momentu gdy skład drużyny osiągnie limit (6 osób) będziesz mógł w momencie przyłączenia nowego towarzysza od razu dokonać modyfikacji, bez konieczności wybierania się do Caed Nua.
Rekrutowanie awanturników
Najprostszym oraz najszybszym sposobem na powiększenie drużyny jest udanie się do najbliższej gospody lub tawerny - w każdej wiosce oraz mieście znajduje się przynajmniej jedna. Musisz porozmawiać z karczmarzem, u którego można wynająć awanturnika. Maksymalny poziom towarzysza, którego da się zrekrutować, zależy od poziomu twojej głównej postaci i jest o jeden punkt niższy. Za każdy poziom awanturnika płacisz 250 monet, czyli werbując postać na 8 poziomie, trzeba zapłacić ich 2000. Jedynym logicznym wyborem jest nabór towarzyszy na możliwie najwyższym poziomie. Lepiej poczekać i zaoszczędzić pieniądze niż marnować czas i środki na powolne awansowanie kompana. Gdy zdecydujesz się na konkretnego awanturnika, nastąpi przeniesienie do interfejsu tworzenia postaci, znanego z początku gry. Możesz wybrać wszystkie parametry twego przyszłego kompana. Stworzona postać będzie na pierwszym poziomie doświadczenia, jednak od razu pojawi się możliwość awansu do wcześniej wykupionego poziomu.
Aloth
Aloth: mag, elf leśny, arystokrata
Postać ta posiada równo rozłożone statystyki. Najwięcej punktów (po 16) przeznaczonych jest na percepcję oraz inteligencję, reszta statystyk jest nieznacznie mniejsza, przez co trudno zrobić z Alotha postać wyspecjalizowaną. Duży plus stanowi fakt, że spotyka się go praktycznie na samym początku gry, więc istnieje możliwość wyboru większości jego zdolności oraz talentów. W momencie dołączenia do drużyny dysponuje on kilkoma czarami ofensywnymi.
Alotha znajdziesz w Złoconej Dolinie blisko wejścia do Gospody pod Czarnym Ogarem (M4,2 w opisie przejścia gry). Zastaniesz go w momencie sprzeczki z lokalną ludnością. Włączając się do rozmowy, stań po stronie maga, a ten z wdzięczności zechce ci towarzyszyć w dalszej podróży. Postać Alotha jest mocno związana z głównym wątkiem fabularnym, chociaż nie w sposób bezpośredni. W miarę wykonywania kolejnych misji będziesz dowiadywać się coraz ciekawszych informacji o swoim kompanie.
Osobisty quest Alotha to Dwie strony (Two-Sided) i możesz go odblokować po wyjściu ze Świątyni Woediki (Temple of Woedica) w Zatoce Buntu (M19,8).
Eder
Eder: wojownik, człowiek z równin, rolnik z Jelenioborza
Wojownik ten dysponuje wysokim poziomem mocy oraz kondycji - po 17 punktów. Świetnie sprawdza się w zadawaniu obrażeń w zwarciu. Spotyka się go praktycznie w tym samym momencie co Alotha, więc jest możliwość wpłynięcia na większość jego przyszłych decyzji oraz talentów.
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie