Porozmawiaj z wartownikiem.
Porozmawiaj przed gospodą z Rinatto - poboczne zadanie "Prężny interes". Możesz też z nim pohandlować (składniki do craftingu).
W gospodzie możesz zupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć czy wykonać kilka zadań.
Zadania poboczne w gospodzie: "Czempion Beratha", "Na łasce plemion".
Zabierz dziecko z kołyski - poboczne zadanie "Krew z krwi".
Spotkaj się z Radą Anamfatów - główne zadanie "Morderca na wolności".
Porozmawiaj z Ridai - poboczne zadanie "Łowca, brat".
Spotkasz tu kilku handlarzy:
Rhanet - zestawy obozowe, broń biała i dystansowa, rzadkie przedmioty, pułapki
Masden - zestawy obozowe, żywność
Derwn - broń biała i dystansowa, tarcze, zbroje
Tamra - zbroje, pułapki
Alarhi (dopiero później) - mikstury, składniki do craftingu
Zamorduj Alarhi i jej obstawę lub wysłuchaj jej alternatywnego planu - poboczne zadanie "Prężny interes".
W budynku jest dobrze zabezpieczona skrzynia - wymaga 9 punktów Mechaniki.
W innej skrzyni odnajdziesz śpiewającego ptaka Tiam będącego częścią pobocznego zadania "Pieśni dzikich ostępów" otrzymanego w Staropieśni od Delema (M39,4).
Pillars of Eternity: Bliźniacze Wiązy - Gawęda (Twin Elms - Hearthsong) M36 | Pillars of Eternity
Aktualizacja:
Bliźniacze Wiązy - Gawęda - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa przedstawia Gawędę (Hearthsong), czyli pierwszą dzielnicę Bliźniaczych Wiązów (Twin Elms) do jakiej możesz uzyskać dostęp (kolejne odblokowywane są nieco później). Centralnym punktem tej lokacji jest budynek nazwany Przejście Sześciu (The Passage of the Six), w którym musisz spotkać się z Radą Anamfatów. Oprócz tego warto zajrzeć do gospody Niebiańska Latorośl (Celestial Sapling), w której możesz odpocząć czy podjąć się nowych zleceń, oraz na lokalne targowisko, na którym przebywa kilku handlarzy oferujących zróżnicowane dobra.
Ważne miejsca w Gawędzie
1. Brama palisady
Pogadaj z Wojownikiem (Warrior) po tym jak po raz pierwszy dotrzesz do Gawędy. Oprócz tego warto porozmawiać ze stojącymi nieco dalej zatroskanymi członkami plemienia.
2. Winda do gospody Niebiańska Latorośl
Przed gospodą odszukaj Rinatto i porozmawiaj z nim - poboczne zadanie Prężny interes (Hard Bargain). W samej gospodzie możesz uzupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć oraz wykonać kilka zadań. W gospodzie jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 8 wytrychów i 7 punktów Mechaniki lub 8 punktów Mechaniki.
Zadanie poboczne: Czempion Beratha (The Champion of Berath) - Porozmawiaj w gospodzie z Przestraszonym wieśniakiem.
Zadanie poboczne: Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes) - Porozmawiaj w gospodzie z Cwineth.
3. Dom Glanfatan
Do domu możesz wejść dopiero po odblokowaniu zadania Krew z krwi (Sacrificial Bloodlines) w Dorzeczu Wiązów (Elms' Reach) (M37,4). Jest to wymagane tylko jeśli chcesz wykonać wszystkie czynności po myśli Simoc'a, czyli złożyć dziecko w ofierze.
4. Przejście Sześciu
Zadanie główne: Morderca na wolności (The Assassin at Large) - Spotkaj się z Radą Anamfatów.
Zadanie poboczne: Łowca, brat (Hunter, Brother) - Porozmawiaj z Ridai w drodze do wyjścia z budynku (już po zaliczonym spotkaniu z radą).
5. Gawęda - Rynek
Znajdziesz tutaj kilku handlarzy:
Rhanet - zestawy obozowe, broń biała i dystansowa, rzadkie przedmioty, pułapki
Masden - zestawy obozowe, żywność
Derwn - broń biała i dystansowa, tarcze, zbroje
Tamra - zbroje, pułapki
Na rynku może się też pojawić Alarhi, ale dopiero po zaliczeniu zadania Prężny interes (Hard Bargain). Będzie ona sprzedawała mikstury i składniki do craftingu.
7. Dom Glanfatan
Zadanie poboczne: Prężny interes (Hard Bargain) - Zdecyduj się na zamordowanie Alarhi i jej obstawy lub wysłuchaj jej alternatywnego planu.
Zadania do odblokowania w Gawędzie
Zadanie poboczne: Prężny interes (Hard Bargain) - Porozmawiaj z Rinatto (M36,2) (na zewnątrz gospody).
Zadanie poboczne: Czempion Beratha (The Champion of Berath) - Porozmawiaj z Przestraszonym wieśniakiem (M36,2).
Zadanie poboczne: Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes) - Porozmawiaj z Cwineth (M36,2).
Zadanie poboczne: Łowca, brat (Hunter, Brother) - Porozmawiaj z Ridai (M36,4).
Ważne postacie niezależne w Gawędzie
Rinatto (M36,2) - Możesz odberać od niego zadanie, a także z nim pohandlować (sprzedaje składniki do craftingu).
Ellitherion "Złachane Trzewiki" (M36,2) - Właściciel gospody. Możesz zakupić zestawy obozowe i żywność, opłacić pokój oraz wynająć awanturników.
Cwineth (M36,2) - Odblokuj zadanie w wyniku rozmowy z tą postacią.
Anamfatka Bethwl (M36,4) - Stoi na czele Rady Anamfatów, spotkanie wymagane na potrzeby głównego wątku fabularnego.
Ridai (M36,4) - Odblokuj zadanie w wyniku rozmowy z tą postacią.
Wysoki mnich (M36,4) - Przekaż mu pismo otrzymane od umierającego mnicha (M35,4).
Rhanet (M36,5) - Sprzedaje zestawy obozowe, broń białą i dystansową, rzadkie przedmioty oraz pułapki.
Masden (M36,5) - Sprzedaje zestawy obozowe oraz żywność.
Derwn (M36,5) - Sprzedaje broń białą i dystansową, tarcze oraz zbroje.
Tamra (M36,5) - Sprzedaje zbroje oraz pułapki.
Alarhi (M36,7) - Zabij tę postać na życzenie Rinatto lub wysłuchaj jej planu działania.
Inne ważne informacje związane z Gawędą
Przejścia do innych części Bliźniaczych Więzów, czyli do Dorzecza Wiązów (Elms' Reach) (M37) i Staropieśni (Oldsong) (M39), są początkowo niedostępne. Przy próbie skorzystania z jednego z nich zostaniesz zatrzymany przez Obrońcę (Protector) i zawrócony. Nie musisz na szczęście przesadnie kombinować z uzyskaniem dostępu do kolejnych lokacji. Wystarczy bowiem spotkać się z Anamfatką Bethwl w budynku Przejście Sześciu (M36,4) i jest to częścią głównego zadania Morderca na wolności (The Assassin at Large).
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
