Bliźniacze Wiązy - Gawęda (Twin Elms - Hearthsong) M36 | Pillars of Eternity poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 10 lipca 2019
Ważne obszary na mapie
Brama palisady
Porozmawiaj z wartownikiem.
Winda do gospody Niebiańska Latorośl
Porozmawiaj przed gospodą z Rinatto - poboczne zadanie "Prężny interes". Możesz też z nim pohandlować (składniki do craftingu).
W gospodzie możesz zupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć czy wykonać kilka zadań.
Zadania poboczne w gospodzie: "Czempion Beratha", "Na łasce plemion".
Dom Glanfatan
Zabierz dziecko z kołyski - poboczne zadanie "Krew z krwi".
Przejście Sześciu
Spotkaj się z Radą Anamfatów - główne zadanie "Morderca na wolności".
Porozmawiaj z Ridai - poboczne zadanie "Łowca, brat".
Gawęda - Rynek
Spotkasz tu kilku handlarzy:
Rhanet - zestawy obozowe, broń biała i dystansowa, rzadkie przedmioty, pułapki
Masden - zestawy obozowe, żywność
Derwn - broń biała i dystansowa, tarcze, zbroje
Tamra - zbroje, pułapki
Alarhi (dopiero później) - mikstury, składniki do craftingu
Ognisko Budowniczych
Dom Glanfatan
Zamorduj Alarhi i jej obstawę lub wysłuchaj jej alternatywnego planu - poboczne zadanie "Prężny interes".
Dom Glanfatan
W budynku jest dobrze zabezpieczona skrzynia - wymaga 9 punktów Mechaniki.
W innej skrzyni odnajdziesz śpiewającego ptaka Tiam będącego częścią pobocznego zadania "Pieśni dzikich ostępów" otrzymanego w Staropieśni od Delema (M39,4).
Wyjścia z lokacji
M35 – Ścieżka do Wybrzeża Wiązów.
M37 – Przejście do Dorzecza Wiązów (początkowo niedostępne).
M39 – Przejście do Staropieśni (początkowo niedostępne).
Legenda Pillars of Eternity M36 - Gawęda
Ważne obszary na mapie
Wyjścia z lokacji
Zamknięte drzwi lub skrzynie
Pułapki
Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)
Nowi potencjalni członkowie drużyny
Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)
Bliźniacze Wiązy - Gawęda - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa przedstawia Gawędę (Hearthsong), czyli pierwszą dzielnicę Bliźniaczych Wiązów (Twin Elms) do jakiej możesz uzyskać dostęp (kolejne odblokowywane są nieco później). Centralnym punktem tej lokacji jest budynek nazwany Przejście Sześciu (The Passage of the Six), w którym musisz spotkać się z Radą Anamfatów. Oprócz tego warto zajrzeć do gospody Niebiańska Latorośl (Celestial Sapling), w której możesz odpocząć czy podjąć się nowych zleceń, oraz na lokalne targowisko, na którym przebywa kilku handlarzy oferujących zróżnicowane dobra.
Ważne miejsca w Gawędzie
1. Brama palisady
Pogadaj z Wojownikiem (Warrior) po tym jak po raz pierwszy dotrzesz do Gawędy. Oprócz tego warto porozmawiać ze stojącymi nieco dalej zatroskanymi członkami plemienia.
2. Winda do gospody Niebiańska Latorośl
Przed gospodą odszukaj Rinatto i porozmawiaj z nim - poboczne zadanie Prężny interes (Hard Bargain). W samej gospodzie możesz uzupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć oraz wykonać kilka zadań. W gospodzie jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 8 wytrychów i 7 punktów Mechaniki lub 8 punktów Mechaniki.
Zadanie poboczne: Czempion Beratha (The Champion of Berath) - Porozmawiaj w gospodzie z Przestraszonym wieśniakiem.
Zadanie poboczne: Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes) - Porozmawiaj w gospodzie z Cwineth.
3. Dom Glanfatan
Do domu możesz wejść dopiero po odblokowaniu zadania Krew z krwi (Sacrificial Bloodlines) w Dorzeczu Wiązów (Elms' Reach) (M37,4). Jest to wymagane tylko jeśli chcesz wykonać wszystkie czynności po myśli Simoc'a, czyli złożyć dziecko w ofierze.
4. Przejście Sześciu
Zadanie główne: Morderca na wolności (The Assassin at Large) - Spotkaj się z Radą Anamfatów.
Zadanie poboczne: Łowca, brat (Hunter, Brother) - Porozmawiaj z Ridai w drodze do wyjścia z budynku (już po zaliczonym spotkaniu z radą).
5. Gawęda - Rynek
Znajdziesz tutaj kilku handlarzy:
Rhanet - zestawy obozowe, broń biała i dystansowa, rzadkie przedmioty, pułapki
Masden - zestawy obozowe, żywność
Derwn - broń biała i dystansowa, tarcze, zbroje
Tamra - zbroje, pułapki
Na rynku może się też pojawić Alarhi, ale dopiero po zaliczeniu zadania Prężny interes (Hard Bargain). Będzie ona sprzedawała mikstury i składniki do craftingu.
7. Dom Glanfatan
Zadanie poboczne: Prężny interes (Hard Bargain) - Zdecyduj się na zamordowanie Alarhi i jej obstawy lub wysłuchaj jej alternatywnego planu.
Zadania do odblokowania w Gawędzie
Zadanie poboczne: Prężny interes (Hard Bargain) - Porozmawiaj z Rinatto (M36,2) (na zewnątrz gospody).
Zadanie poboczne: Czempion Beratha (The Champion of Berath) - Porozmawiaj z Przestraszonym wieśniakiem (M36,2).
Zadanie poboczne: Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes) - Porozmawiaj z Cwineth (M36,2).
Zadanie poboczne: Łowca, brat (Hunter, Brother) - Porozmawiaj z Ridai (M36,4).
Ważne postacie niezależne w Gawędzie
Rinatto (M36,2) - Możesz odberać od niego zadanie, a także z nim pohandlować (sprzedaje składniki do craftingu).
Ellitherion "Złachane Trzewiki" (M36,2) - Właściciel gospody. Możesz zakupić zestawy obozowe i żywność, opłacić pokój oraz wynająć awanturników.
Cwineth (M36,2) - Odblokuj zadanie w wyniku rozmowy z tą postacią.
Anamfatka Bethwl (M36,4) - Stoi na czele Rady Anamfatów, spotkanie wymagane na potrzeby głównego wątku fabularnego.
Ridai (M36,4) - Odblokuj zadanie w wyniku rozmowy z tą postacią.
Wysoki mnich (M36,4) - Przekaż mu pismo otrzymane od umierającego mnicha (M35,4).
Rhanet (M36,5) - Sprzedaje zestawy obozowe, broń białą i dystansową, rzadkie przedmioty oraz pułapki.
Masden (M36,5) - Sprzedaje zestawy obozowe oraz żywność.
Derwn (M36,5) - Sprzedaje broń białą i dystansową, tarcze oraz zbroje.
Tamra (M36,5) - Sprzedaje zbroje oraz pułapki.
Alarhi (M36,7) - Zabij tę postać na życzenie Rinatto lub wysłuchaj jej planu działania.
Inne ważne informacje związane z Gawędą
Przejścia do innych części Bliźniaczych Więzów, czyli do Dorzecza Wiązów (Elms' Reach) (M37) i Staropieśni (Oldsong) (M39), są początkowo niedostępne. Przy próbie skorzystania z jednego z nich zostaniesz zatrzymany przez Obrońcę (Protector) i zawrócony. Nie musisz na szczęście przesadnie kombinować z uzyskaniem dostępu do kolejnych lokacji. Wystarczy bowiem spotkać się z Anamfatką Bethwl w budynku Przejście Sześciu (M36,4) i jest to częścią głównego zadania Morderca na wolności (The Assassin at Large).