Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020
Mag
W Pillars of Eternity mag powraca do korzeni gatunku. Jest to klasa charakteryzująca się bardzo dużymi możliwościami ofensywnymi, całą gamą czarów o różnych efektach oraz znikomą obroną i bardzo małą liczbą punktów zdrowia i wytrzymałości. Klasa jest łatwa do opanowania w podstawowym stopniu, jednak pełne wykorzystanie możliwości, jakie oferuje, zajmuje dziesiątki godzin poświęconych na rozwój postaci oraz dobór odpowiednich czarów.
Podczas walki mag używa dwóch typów ataków. Pierwszy z nich to standardowe ataki bronią trzymaną w ręce. Drugim rodzajem są czary, których postać się nauczyła. W sumie zaklęć jest kilkadziesiąt, podzielonych na kilka poziomów. Charakterystyczne dla maga jest to, że nawet jeśli zna jakiś czar, trzeba go przenieść do księgi zaklęć (Grymuaru). W księdze tej znajduje się miejsce dla czterech czarów z każdego poziomu. Tylko z tych zaklęć, które są w księdze, da się korzystać podczas walki. Mag może posiadać kilka Grymuarów, jednak przełączanie się między nimi w trakcie starcia powoduje, że przez kilka/kilkanaście sekund twoja postać jest bezbronna.
Liczba na pasku wyboru wskazuje, ile czarów danego poziomu można rzucić pomiędzy odpoczynkami. Liczy się wyłącznie poziom zaklęcia, a nie jego typ.
Tworzenie postaci
Rasa - najlepszym wyborem jest rasa boskich śmierci, posiadająca bonus +1 do inteligencji, a gdy przeciwnik ma mniej niż 15% punktów życia, otrzymuje się także bonus do obrażeń.
Czary początkowe - podczas tworzenia postaci możesz wybrać cztery czary z puli kilkunastu. Najlepszy wybór stanowią:
- Wachlarz płomieni - czar skuteczny w przypadku dużych grup słabych przeciwników.
- Duchowa tarcza - czasowo zwiększa próg twoich obrażeń. Przydatna w walce z silniejszymi przeciwnikami.
- Mroźna mgła - zadaje przeciwnikowi niewielkie obrażenia oraz obniża jego statystyki.
- Pomniejsze pociski Minoletty - wystrzeliwuje trzy pociski, które ranią jednego przeciwnika.
Cechy - skup się przede wszystkim na inteligencji oraz sile. W drugiej kolejności zwiększ zręczność. Jeśli brakuje ci punktów, możesz nieznacznie obniżyć kondycję.
Pochodzenie - dla klasy maga najlepszymi terytoriami będą: Stara Vailia (+1 do inteligencji), Rauatai (+1 do inteligencji) i Żyjące Ziemie (+1 do siły).
Biografia - optymalny wybór stanowi odkrywca, kupiec, uczony, arystokrata czy naukowiec.
Rozwój / zdolności klasowe
Punkty umiejętności należy rozdzielać między wiedzę, atletykę oraz przetrwanie. Priorytetem jest jednak wiedza.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Jeden czar pierwszego poziomu oraz talent | Czar: złowieszcza celność Talent: wybuch |
3 | Dwa czary drugiego poziomu | Zastrzyk energii witalnej Ognisty promień |
4 | Jeden czar drugiego poziomu oraz talent | Czar: żrąca pijawka Concelhauta Talent: kłujący wybuch |
5 | Dwa czary trzeciego poziomu | Ognista kula Przemieszczony obraz Llengratha |
Styl gry
Używaj tylko szat lub w ostateczności pancerza skórzanego.
Oszczędnie korzystaj z czarów podczas walki. Masz ich ograniczoną ilość, a nie zawsze możesz rozbić obóz.
Trzymaj się jak najdalej od przeciwników. Podczas walki trzeba znajdować się co najmniej 5-6 metrów od wroga.
Zwracaj uwagę na pole działania czaru, część możesz rzucić z bardzo dużej odległości, ale są też takie, które wymagają dotknięcia przeciwnika.
Uważaj podczas używania zaklęć! Część z nich potrafi zranić także twoich sprzymierzeńców.
Podczas rzucania niektórych czarów obszarowych można zaobserwować dwa okręgi. W obrębie mniejszego obrażenia otrzymają zarówno sojusznicy, jak i przeciwnicy. W przestrzeni między okręgiem małym a dużym obrażenia otrzymają tylko przeciwnicy.
Ciekawostka! W grze występuje bardzo przydatny dla magów przedmiot - Pierścień Selonanów. Zwiększa on maksymalną liczbę użycia czarów pierwszego oraz trzeciego poziomu o 2. Możesz go znaleźć na końcu jaskini, do której wejście mieści się w południowo-zachodniej części lokacji Perłowe Urwisko. Aby zejść do jaskini musisz kliknąć na duży głaz i skorzystać z linki z kotwiczką.