Pillars of Eternity: Wybrzeże Wiązów (Elmshore) - mapa poradnik Pillars of Eternity
Ostatnia aktualizacja: 16 grudnia 2020
Ważne obszary na mapie
Jaskinia na Wybrzeżu Wiązów
Pokonaj Nalrenda Mądrego i jego obstawę - poboczne zadanie "Zlecenie na: Nalrend Mądry".
Kolumny adrowe
Łuk adrowy
Jest tu liczna grupa przeciwników - uwaga na adraganę.
Niedaleko łuku adrowego jest krzak ze śpiewającym łuskoskrzydlaczem. Odnalezienie tego ptaka jest częścią pobocznego zadania "Pieśni dzikich ostępów" otrzymanego w Staropieśni od Delema (M39,4).
Umierający mnich
Porozmawiaj z mnichem - poboczne zadanie "Zapieczętowane pismo".
Krąg
Miejsce pobytu Najwyższej Owatki Erony - zadanie Beratha "Sługa śmierci".
Wyjścia z lokacji
M28 – Ścieżka do Sztormowego Wąwozu.
M36 – Ścieżka do Gawędy (Bliźniaczych Więzów).
Legenda Pillars of Eternity M35 - Wybrzeże Wiązów
Ważne obszary na mapie
Wyjścia z lokacji
Zamknięte drzwi lub skrzynie
Pułapki
Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)
Nowi potencjalni członkowie drużyny
Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)
Wybrzeże Wiązów - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa prezentuje Wybrzeże Wiązów (Elmshore), czyli stosunkowo mało istotną lokację odwiedzaną w drodze z Zatoki Buntu (Defiance Bay) do Bliźniaczych Wiązów (Twin Elms). Możesz tu napotkać dość dużo potworów, aczkolwiek potyczki z większością z nich są opcjonalne i równie dobrze można je pominąć. W szczególności zastanów się czy chcesz zajrzeć do jaskini na Wybrzeżu Wiązów, bo przebywa tam silna grupa przeciwników.
Ważne miejsca na Wybrzeżu Wiązów
1. Jaskina na Wybrzeżu Wiązów
Zadanie poboczne: Zlecenie na: Nalrend Mądry (Bounty: Nalrend the Wise) - Do zabicia są Nalrend i jego obstawa (głównie elitarne odmiany ogrów). To bardzo trudna bitwa, tak więc nie przystępuj do niej dopóki nie wzmocnisz drużyny.
W jaskini jest zamknięta skrzynia - wymagane 5 punktów Mechaniki.
4. Umierający mnich
Zadanie poboczne: Zapieczętowane pismo (The Sealed Missive) - Porozmawiaj z Umierającym mnichem (Dying Monk) siedzącym przy drzewie.
Zadania do odblokowania na Wybrzeżu Wiązów
Zadanie poboczne: Zapieczętowane pismo (The Sealed Missive) - Porozmawiaj z Umierającym mnichem (M35,4).
Rodzaje przeciwników i potworów na Wybrzeżu Wiązów
Zguba Deszczu (Rain Blight) - Różne odmiany.
Zguba Ziemi (Earth Blight) - Różne odmiany.
Ognik (Will-O'-Wisp)
Ogr (Ogre) - Trzymaj z dala od ogrów słabszych członków drużyny, bo zadają one duże obrażenia w walce wręcz. Staraj się ponadto eliminować ogry po kolei, bo są dość wytrzymałe.
Dorosły niedźwiedź (Elder Bear) - Zadaje on większe obrażenia i jest silniejszy od zwykłych niedźwiedzi.
Ogrza Matrona (Ogre Matron) - Potwór ten jest trudniejszy do pokonania od standardowego ogra. Skup na nim uwagę drużyny.
Ogr druid (Ogre Druid) - Jak najszybciej staraj się eliminować druidów, albowiem potwory te są nie tylko silne, ale mogą też wspomagać się zaklęciami.
Stelgaer
Żuk adrowy (Adra Beetle) - To jedna z najniebezpieczniejszych odmian żuków.
Adragana (Adragan) - Nie pozwalaj temu potworowi na rzucanie zaklęć.
Leśny czatownik (Forest Lurker)
Troll leśny (Forest Troll)
Inne ważne informacje związane z Wybrzeżem Wiązów
Przejście do Wybrzeża Wiązów od strony Sztormowego Wąwozu (Stormwall Gorge) jest początkowo niedostępne. Możesz z niego skorzystać dopiero po awansowaniu do III aktu głównego wątku fabularnego gry, czyli po wzięciu udziału w naradzie w Pałacu Diuka i opuszczeniu Zatoki Buntu.