Pillars of Eternity: Łotrzyk | Klasy postaci
Aktualizacja:
Łotrzyk

Łotrzyk jest jedną z najciekawszych, najbardziej wszechstronnych, ale także najwięcej wymagających od gracza klas w Pillars od Eternity. Jako cichy zabójca wykorzystuje swoją zręczność oraz umiejętność skradania się do zaatakowania przeciwnika od tyłu i zadania mu potężnych obrażeń. Posiada małą liczbę punktów życia oraz wytrzymałości. Jest to klasa przeznaczona dla bardziej doświadczonych graczy.
Większość umiejętności łotrzyka odnawia się po zakończeniu każdej walki. Styl gry tą klasą jest bardzo specyficzny. Do pełnego wykorzystania zdolności wymagane jest podejście niezauważonym do przeciwnika. W pewien sposób wymusza to samotne wypady. Wszystko to sprawia, że gra łotrzykiem jest dużo mniej dynamiczna niż w przypadku innych klas. Z drugiej strony jest to prawdopodobnie jedyna klasa, którą można przejść całą grę samotnie, bez żadnego towarzysza.
Tworzenie postaci
Rasa - najlepszym wyborem będzie elf, może być to zarówno elf leśny, jak i blady elf. Dobrze jako łotrzyk sprawdzi się także orlanin.
Zdolność - wybierz na początek oślepiający cios, który sprawi, że przez 10 sekund przeciwnikowi będzie trudniej cię trafić.
Cechy - jak najwięcej punktów przeznacz na zręczność. Do wysokiego poziomu, około 16 punktów, zwiększ także siłę. Możesz dodatkowo odjąć 2-3 punkty od stanowczości i przeznaczyć je na percepcję.
Pochodzenie - zdecyduj się na Archipelag Martwego Ognia, terytorium to daje bonus +1 do zręczności.
Biografia - najlepszym wyborem jest rabuś, który posiada bonus +1 do skradania oraz +1 do atletyki.
Rozwój / zdolności klasowe
Łotrzyk jest praktycznie jedyną postacią, u której najwyższy priorytet przy rozdzielaniu punktów umiejętności powinno mieć skradanie. Warto jednak pamiętać o rozwoju atletyki oraz przetrwania.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Talent | Cios w plecy |
3 | Zdolność | Ucieczka |
4 | Talent | Zakrycie całunem |
5 | Zdolność | Riposta |
Styl gry
Przed każdą walką staraj się podejść wroga i wykonać podstępny atak.
Posiadając niewielką drużynę, możesz niektórych przeciwników po prostu ominąć, używając umiejętności skradania się.
Łotrzyk powinien nosić maksymalnie pancerze skórzane, każdy cięższy będzie zbyt mocno ograniczać jego ruchy.

Bazuj na dwóch rodzajach uzbrojenia. Pierwszym, podstawowym zestawem powinien być miecz plus sztylet lub dwa sztylety. W zanadrzu wypadałoby jednak mieć także broń dystansową.
Nie zapominaj o umiejętnościach postaci, zwłaszcza tych, które pozwalają na krótki czas "zniknąć". Wykorzystaj czas na zadanie śmiertelnego ciosu lub wycofanie się za plecy towarzyszy.
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci - podstawy
- Pillars of Eternity: Barbarzyńca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Enigmatyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Wojownik | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Paladyn | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łowca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Druid | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mnich | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Kapłan | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łotrzyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
