Neutralne Wysiłki | Kampania - Wyzwolenie | Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019 5050 Następna Kampania - Wyzwolenie Tunele i Troglodyci Poprzednia Kampania - Wyzwolenie Rozprawa z Diabłem Legenda Heroes of Might & Magic III: HD Edition - misja Neutralne Wysiłki - kampania Wyzwolenie Miasta, które gracz posiada od początku misji. Garnizon wroga - by przedostać się na drugą stronę, musisz wpierw pokonać jednostki wroga. Klucznik - "a" oznacza Namiot Klucznika, a "b" oznacza miejsce, które można otworzyć po odwiedzeniu Namiotu Klucznika. Wejście do podziemi - znak "a" oznacza wejście do podziemi, znak "b" wyjście prowadzące na powierzchnie. Monolit przejścia - znak "a" oznacza wejście, a znak "b" wyjście. Ważne miejsce lub budynek - odwiedzenie, lub przejęcie go znacznie ułatwia misję. Ikona reprezentuje miejsce, w którym do wykonania jest główne zadanie misji - może to być przejęcie artefaktu, pokonanie wroga, czy zajęcie miasta. Ikoną tą oznaczone są kluczowe dla danej misji kopalnie. Neutralne miasta, które można zająć. Miasta, które wróg posiada od początku misji. Neutralne WysiłkiNajbardziej opłaca się wybrać logistykę, gdyż ułatwi to poruszanie się po terenach bagiennych. Do wyboru na początku będziesz mieć: Logistyka poziom eksperta, Tarcza Krasnoludzkich Władców, lub Topór Centaura. Dwa artefakty są kuszące, jednak z uwagi na fakt, iż większość mapy rozgrywa się na terenach bagiennych, lepiej wziąć logistykę. Która ułatwi poruszanie się po tych terenach. Ponownie będziesz chroniony przez neutralny garnizon. Do dyspozycji będziesz miał 3 miasta: jedno o typie Forteca (punkt S1 na mapie), a dwa o typie Zamek (S2 i S3), które oba nie mają Fortu. Skup się więc na rozwoju Fortecy, budując w pierwszym tygodniu: Dzień 1 - KaplicaDzień 2 - Fabryka GolemówDzień 3 - Gildia Magii poziom 1Dzień 4 - Wieża MagówDzień 5 - Ołtarz ŻyczeńDzień 6 - PawilonDzień 7 - CytadelaW ten sposób uzyskasz dostęp do jednostek poziomów 1-6 już po pierwszym tygodniu. W międzyczasie, wybuduj w dwóch Zamkach (w ciągu 1 tygodnia!): Rada MiastaTargowiskoKuźniaGildia Magii poziom 1RatuszPo wybudowaniu tych 5 budynków, będziesz mieć 5 tysięcy złota na turę, co powinno pozwolić na nieco łatwiejszą rozbudowę. Podczas drugiego tygodnia, skup się na jednym z Zamków i wybuduj: FortStrażnicaWieża StrzelcówKoszaryKlasztorStajniaArena WalkBudowa Aniołów i Gigantów jednocześnie nie ma sensu, gdyż w okolicy nie będziesz miał dostępu do kopalni kryształów, a obie te jednostki wymagają ich do szkolenia (nie wspominając już o tym, że musisz także mieć sporą ich ilość do wybudowania konstrukcji do ich szkolenia). Warto więc zdecydować się na jedną z opcji - Anioły wydają się lepszą alternatywą, gdyż Giganci nie posiadają możliwości ciskania pociskami swoich ulepszonych wersji. W trzecim tygodniu skup się na "wykończeniach" obu miast - staraj się ulepszyć wszystkie jednostki (nie licząc Aniołów / Gigantów), oraz posiadać w każdym z nich wybudowany Zamek. Warto też uzbierać 10 tyś złota na wybudowanie Kapitolu - inwestycja wraca się po 5 turach, a dodatkowe 2 tysiące złota na turę są w tej misji wiele warte. Na początku drugiego miesiąca wyszkól całe wojsko i wsadź je na dwóch bohaterów, a następnie ustaw ich przy garnizonach. Jeden bohater (z armią z miasta Forteca) powinien stanąć przy garnizonie bezpośrednio pod miastem Fortecą (punkt G1 na mapie), a drugi (z armią z miasta Zamek) przy garnizonie na wschód od miasta Fortecy (G2). Pamiętaj też, by wybić wszystkie jednostki wokoło miast i zebrać wszystkie artefakty - dodatkowe poziomy i przedmioty z pewnością się przydadzą! Armie Fortecy są może kosztowne, jednak nadrabiają to zdolnościami bojowymi - przewaga liczebna wroga nic tu nie znaczy. Przebij się teraz przez oba garnizony. Wyślij bohatera z armią Fortecy na południe, aż dojdzie do rozdroży - na nich udaj się dalej na południe i podążaj drogą na wschód, by dotrzeć do miasta wroga (punkt W1 na mapie). Gdy je przejmiesz, udaj się drogą prowadzącą od niego na południe - niedaleko znajdziesz kolejne miasto wroga (W2). W tym samym czasie wyślij bohatera z armią z miasta Zamek również na południe - miasto wroga znajduje się tuż przy wyjściu z garnizonu (W3). Gdy zdobędziesz te trzy miasta, musisz uważać, by nie zostały odbite - pilnuj więc, by wrogi bohater się nie prześlizgnął. Wyślij bohatera z armią Fortecy na północny-zachód (przechodząc przez wąski przesmyk przy Kapliczce Magicznego Symbolu), by dotrzeć do kolejnego miasta wroga (W4). Po jego zdobyciu udaj się wzdłuż drogi, wciąż na północny-zachód - znajdziesz tam przed ostatnie miasto (W5). W tym czasie wyślij drugiego bohatera na zachód - gdy tylko dotrze do drogi, udaj się nią na północ, gdzie na końcu, tuż obok trzeciego garnizonu, znajdziesz ostatnie miasto wroga (W6). Teraz pozostaje tylko wytrzymać kilka dni - gdy wróg będzie przez 7 dni bez żadnego zamku, misja się zakończy! Następna Kampania - Wyzwolenie Tunele i Troglodyci Poprzednia Kampania - Wyzwolenie Rozprawa z Diabłem