Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Inferno

Diablik / Chowaniec

Atak: 2 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 2

Obrona: 3

Strzały: -

Obrażenia: 1-2

Zdrowie: 4

Szybkość: 5

Koszt: 50

Przyrost: 15

Atak: 4 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 4

Obrona: 4

Strzały: -

Obrażenia: 1-2

Zdrowie: 4

Szybkość: 7

Koszt: 60

Przyrost: 15

Diabliki to zdecydowanie najsłabsza jednostka spośród wszystkich stworów 1-go poziomu - posiada znikomą ilość ataku, niewiele większą obronę, jego obrażenia są śmieszne, a w dodatku posiadają mocny rozrzut, a żeby było jeszcze zabawniej, posiada tylko 4 punkty zdrowia. Jak to zwykle bywa, ważniejsza jest tutaj jednak ilość, nie jakość, dlatego warto jak najszybciej wybudować Narodzisko, które zwiększy ich cotygodniowy przyrost.

Ulepszona wersja, Chowańce, zyskują solidne wzmocnienie, szczególnie w przypadku ataku i szybkości, przez co nie są już tak bezużyteczne jak przedtem - problemem wciąż jest jednak niska pula zdrowia, która zostaje niezmieniona. Chowańce zyskują także umiejętność Kradzieży Many - przy każdym zaklęciu, które rzuci wrogi bohater, wykradają manę wrogiego herosa w ilości 20% kosztu rzuconego czaru.

Gog / Magog

Atak: 6 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 6

Obrona: 4

Strzały: 12

Obrażenia: 2-4

Zdrowie: 13

Szybkość: 4

Koszt: 125

Przyrost: 8

Atak: 7 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 7

Obrona: 4

Strzały: 24

Obrażenia: 2-4

Zdrowie: 13

Szybkość: 6

Koszt: 175

Przyrost: 8

Gogi są strzelcami 2-go poziomu i jako jednostka nie wyróżniają się na tle innych, choćby Łuczników z Zamku - posiadają dobre obrażenia i dość wysoki współczynnik ataku, jednak ich zdrowie i ślamazarność są zdecydowaną wadą.

Magogi bardzo zyskują na ulepszeniu, choć nie ze względu na odrobinę poprawiony atak i zwiększoną szybkość. Powodem jest ich specjalny atak - zamiast razić jeden cel, Magogi ciskają ognistą kulą (taką samą, jak w przypadku zaklęcia Ognista Kula), przez co ich atak razi wszystkie jednostki, które bezpośrednio przylegają do celu. Sprawdza się to znakomicie, gdyż prawie zawsze są w stanie zranić więcej niż jedną jednostkę - trzeba jednak uważać, gdyż ich kule ognia ranią także sojusznicze jednostki, nawet gdy te mają odporność na ogień (jak np. Ifryty).

Ogar Piekieł / Cerber

Atak: 10 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 10

Obrona: 6

Strzały: -

Obrażenia: 2-7

Zdrowie: 25

Szybkość: 7

Koszt: 200

Przyrost: 5

Atak: 10 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 10

Obrona: 8

Strzały: -

Obrażenia: 2-7

Zdrowie: 25

Szybkość: 8

Koszt: 250

Przyrost: 5

Ogary piekieł to bez wątpienia jedna z najlepszych jednostek 3-go poziomu (ustępują jedynie Gryfom, dzięki ich zdolności kontrataku) - zadają olbrzymie obrażenia i są niewiarygodnie szybkie, szczególnie jak na jednostkę nieulepszoną. Jedynym problemem jest ich niski tygodniowy przyrost i mała pula punktów zdrowia, która wraz z niskim współczynnikiem obrony nie pozwala w pełni rozwinąć im skrzydeł.

Ogary Piekieł jednak są niczym przy Cerberach - ulepszone psiaki są w każdym calu lepsze niż ich podstawowa wersja. Zyskują premię do obrony, są znacznie szybsze, oraz, co najważniejsze, otrzymują genialny atak, pozwalający zranić im trzy cele jednocześnie, jeśli stoją one bezpośrednio przy stworzeniu, które jest atakowane (potrójny atak nie rani jednak sojuszniczych jednostek). Jakby tego było mało, wróg nie będzie w stanie kontratakować, dzięki kolejnej zdolności specjalnej ich ataku. Cerbery błyszczą przede wszystkim w ataku - ich szybkość pozwala im przejść większą część areny podczas jednej tury, a wróg będzie miał problem z rzuceniem na nie kilku oddziałów, ze względu na ich potrójny atak.

Z uwagi na to, jak ważna jest ta jednostka, należy jak najszybciej wybudować Klatki, które zwiększają tygodniowy przyrost psiaków. Pamiętaj też, by często rzucać na nie czar Błogosławieństwa, gdyż mają gigantyczny rozrzut w zadawanych obrażeniach - w ten sposób będą w stanie zadawać największe możliwe obrażenia.

Demon / Rogaty Demon

Atak: 10 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 10

Obrona: 10

Strzały: -

Obrażenia: 7-9

Zdrowie: 35

Szybkość: 5

Koszt: 250

Przyrost: 4

Atak: 10 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 10

Obrona: 10

Strzały: -

Obrażenia: 7-9

Zdrowie: 40

Szybkość: 6

Koszt: 270

Przyrost: 4

Po doskonałych w każdym calu Ogarach Piekieł / Cerberach, przychodzi czas na Demony, które, mimo ciekawego wyglądu, są najsłabszą jednostką 4-go poziomu w grze. Wystarczy spojrzeć chociażby na ich statystki w porównaniu z psiakami opisanymi wyżej - są one nieznacznie większe, a w przypadku szybkości przegrywają z nawiązką. Są jednak bardzo tanie, więc przy ich rekrutacji nie ma się uczucia nabicia w butelkę.

Ulepszenie nie daje im praktycznie nic - nieznacznie zwiększa ich pulę zdrowia i dodaje jeden punkt do szybkości. Nie zyskują też żadnych zdolności specjalnych - można więc bez większego bólu olać to ulepszenie i zostawić je sobie na koniec, gdy ważniejsze budynki będą już wzniesione.

Czart / Czarci Lord

Atak: 13 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 13

Obrona: 13

Strzały: -

Obrażenia: 13-17

Zdrowie: 45

Szybkość: 6

Koszt: 500

Przyrost: 3

Atak: 13 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 13

Obrona: 13

Strzały: -

Obrażenia: 13-17

Zdrowie: 45

Szybkość: 7

Koszt: 700

Przyrost: 3

Czarty to jednostki bardzo dobrze zbalansowane - posiadają dobre współczynniki ataku i obrony, oraz są w stanie zadawać naprawdę duże obrażenia, a średnia szybkość pozwala nadążyć za większością jednostek w grze. Ich jedynym problemem jest dość niska pula zdrowia, która sprawia, że są wrażliwi na wrogie ataki.

Czarcie Lordy na pierwszy rzut oka okazują się pomyłką - kosztują znacznie więcej, a otrzymują zaledwie jeden dodatkowy punkt szybkości? Pozory, jak zwykle, jednak mylą i diabeł tkwi w szczegółach, a dokładnie ich zdolności specjalnej. Dzięki niej są w stanie przywołać Demony (tak, te opisane powyżej) z truchła poległego, sojuszniczego oddziału, przez co wróg musi skupić na nich swoją uwagę, gdyż bez końca będzie musiał użerać się z Demonami. Jest to więc dość ważne ulepszenie, które warto zrobić dość wcześnie - dzięki zawrotnym ilościom mięsa armatniego w postaci Diablików / Chowańców, Czarcie Lordy będą miały co robić.

W przypadku wskrzeszenia ważne są dwie rzeczy - za każdego Czarciego Lorda w oddziale można przyzwać Demony w ilości 50 punktów zdrowia. Oznacza to, że 7 Czarcich Lordów może przyzwać ich 10 (gdyż każdy Demon posiada 35 punktów zdrowia) - wartości te nie są rzecz jasna zaokrąglane i 2 Czarcie Lordy przyzwą jedynie 2 Demony. Drugą kwestią jest fakt, iż do wskrzeszenia potrzebna jest taka sama ilość poległych oddziałów (w punktach zdrowia), gdyż nie da się wezwać 20 Demonów z oddziału, w którym był 1 Chowaniec - przywrócone do życia zostanie tylko tyle Demonów, ile punktów zdrowia miał zabity oddział.

Ifryt / Sułtański Ifryt

Atak: 16 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 16

Obrona: 12

Strzały: -

Obrażenia: 16-24

Zdrowie: 90

Szybkość: 9

Koszt: 900

Przyrost: 2

Atak: 16 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 16

Obrona: 14

Strzały: -

Obrażenia: 16-24

Zdrowie: 90

Szybkość: 13

Koszt: 1100

Przyrost: 2

Ifryty to dobra jednostka 6-go poziomu, która w miarę dobrze radzi sobie z odpowiednikami z innych miast. Ich największym atutem jest bez wątpienia duży współczynnik ataku i zadawane obrażenia, które połączone z szybkością pozwalają im w mgnieniu oka zając się likwidacją wrogich strzelców - jedynym problemem, jak zwykle, jest niska obrona.

Sułtańskie Ifryty zyskują odrobinę obrony i spory przyrost do szybkości, jednak tym, co wyróżnia ich od "zwykłych" Ifrytów jest Tarcza Ognia. Sprawia ona, że każdy stwór, który zaatakuje ich w bezpośrednim starciu, otrzyma 20% zadanych Sułtańskim Ifrytom obrażeń, po czym, oczywiście, nastąpi kontratak jednostek. Wróg planujący zaatakować tą jednostkę musi się więc bardzo pilnować, gdyż chwila nieuwagi może go bardzo dużo kosztować - wysłanie mocnego oddziału, na przykład Starożytnych Behemotów, czy innych jednostek 7-go poziomu może zabić całą grupę Ifrytów Sułtańskich jednym ciosem, jednak wróg w zamian otrzyma gigantyczne obrażenia.

Efekt tarczy działa nieskończoną ilość razy i potrafi narobić solidnego zamieszania - nie warto wysyłać na nie jednostek walczących w zwarciu, a jednocześnie ich szybkość pozwala im w pierwszej rundzie zablokować oddział strzelców. Wróg nie będzie miał innego wyboru jak poświęcić sporą ilość wojsk, by się z nimi uporać.

Oprócz tego, wersja podstawowa i ulepszona posiada niewrażliwość na magię ognia, oraz 150% bonus do zadawanych obrażeń podczas walki z Dżinami.

Diabeł / Arcydiabeł

Atak: 19 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 19

Obrona: 21

Strzały: -

Obrażenia: 30-40

Zdrowie: 160

Szybkość: 11

Koszt: 2700 + 1 sztuka rtęci

Przyrost: 1

Atak: 26 - Inferno | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 26

Obrona: 28

Strzały: -

Obrażenia: 30-40

Zdrowie: 200

Szybkość: 17

Koszt: 4500 + 2 sztuki rtęci

Przyrost: 1

Diabły to jedna ze słabszych jednostek 7-go poziomu, jeśli chodzi o ich średnie statystyki, jednak niedociągnięcia te nadrabiają sporą szybkością, a także możliwością swobodnego atakowania wrogiego oddziału, gdyż blokują one kontratak.

Arcydiabły otrzymują wszystko, czego brakuje podstawowej jednostce - olbrzymią premię do ataku i obrony, lekko zwiększoną pulę zdrowia, a przede wszystkim gigantyczny bonus do szybkości, przez co stają się jedną z najszybszych jednostek w grze. Idealnie nadają się do eliminacji strzelców, gdyż są w stanie przedostać się na drugi koniec w ciągu jednego ruchu - jeśli nie walczysz z miastem Zamek, będą one wykonywały ruch jako pierwsze, gdyż z całej gry jedynie Archanioły posiadają większą szybkość ruchu.

Zarówno Diabły jak i Arcydiabły posiadają szereg dodatkowych zdolności. Poruszają się za pomocą teleportacji, więc nie blokują ich przeszkody terenowe. Zmniejszają o 1 szczęście wrogich oddziałów, mają wspomnianą zdolność blokowania kontrataku, a także zadają 150% obrażeń Aniołom i Archaniołom.