Moc i Wiedza | Bohater w Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Moc i Wiedza
Moc i Wiedza to dwie wartości, które w bezpośredni sposób wpływają na skuteczność magiczną bohatera. Wiedza ogranicza się do zwiększania puli many bohatera - za każdy punkt Wiedzy bohater otrzymuje 10 punktów many (wartość tą można zwiększyć za pomocą umiejętności Inteligencja).
Moc zwiększa zarówno obrażenia zadawane przez czary rzucane przez wroga, jak i wydłuża czas trwania większości zaklęć wzmacniających, czy osłabiających. Czas działania większości zaklęć w grze wygląda mniej więcej tak: 1 runda * Moc. Oznacza to, że bohater o Mocy równej 10, będzie w stanie rzucić czar, na przykład, Przyspieszenia, który utrzyma się przez 10 rund. Warto zaznaczyć, że Moc wrogiego bohatera nie ma wpływu na czas działania negatywnych czarów rzucanych przez gracza - jeśli bohater gracza posiada 10 Mocy, a nieprzyjaciel 20, czas trwania, na przykład, spowolnienia, w dalszym ciągu będzie wynosił 10 rund.
Dodatkowo, na Moc, a raczej na siłę czarów wpływ ma szereg artefaktów, o których możesz poczytać w rozdziale "Artefakty".
Jak zostało powiedziane, z Wiedzą łączy się ilość posiadanych przez bohatera punktów many. Standardowo, bohater regeneruje 1 punkt many co turę. By zwiększyć tą ilość, możesz wykorzystać kilka artefaktów (o których, rzecz jasna, przeczytasz w rozdziale "Artefakty"), lub umiejętność Mistycyzm. Możesz także zregenerować je całkowicie "na raz" - by to uczynić odwiedź Studnię, bądź ustaw bohatera w mieście w którym znajduje się jakikolwiek poziom Gildii Magii i pozostaw go tam na turę, po której jego zapas many będzie uzupełniony.
Uzupełnianie many jest bardzo ważne, szczególnie dla bohaterów, którzy walczą przy pomocy czarów, bądź w bardzo dużym stopniu na nich polegają - nie ma nic gorszego niż rozpoczęcie kluczowej walki i zorientowanie się, że twój zasób tego drogocennego surowca jest pusty. Zawsze sprawdzaj stan many bohatera przed podjęciem decyzji o ataku.