Upadek Steadwick | Kampania - Podziemia i Diabły | Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019 5050 Następna Kampania - Wojenny Zamęt Przygranicze Poprzednia Kampania - Podziemia i Diabły Przełom Legenda Heroes of Might & Magic III: HD Edition - misja Upadek Steadwick - kampania Podziemia i Diabły Miasta, które gracz posiada od początku misji. Garnizon wroga - by przedostać się na drugą stronę, musisz wpierw pokonać jednostki wroga. Klucznik - "a" oznacza Namiot Klucznika, a "b" oznacza miejsce, które można otworzyć po odwiedzeniu Namiotu Klucznika. Wejście do podziemi - znak "a" oznacza wejście do podziemi, znak "b" wyjście prowadzące na powierzchnie. Monolit przejścia - znak "a" oznacza wejście, a znak "b" wyjście. Ważne miejsce lub budynek - odwiedzenie, lub przejęcie go znacznie ułatwia misję. Ikona reprezentuje miejsce, w którym do wykonania jest główne zadanie misji - może to być przejęcie artefaktu, pokonanie wroga, czy zajęcie miasta. Ikoną tą oznaczone są kluczowe dla danej misji kopalnie. Neutralne miasta, które można zająć. Miasta, które wróg posiada od początku misji. Upadek SteadwickBardziej opłaca się wziąć bohaterów z drugiej misji. Przed rozpoczęciem misji otrzymasz możliwość wybrania jednej z dwóch nagród na początek - jedna da ci dostęp do wszystkich bohaterów z pierwszej misji tej kampanii, a druga z kolejnej. Wybór jest w gruncie rzeczy dowolny, jednak wraz z bohaterami przeniesione zostaje ich doświadczenie, a że druga mapa tej kampanii dała więcej możliwości zebrania doświadczenia, wybór powinien paść raczej na przeniesienie bohaterów z misji "Przełom". Poradnik ten zakłada właśnie taki wybór. Jeśli udało ci się podbić trochę doświadczenie "szczęśliwej ósemki", która przeszła do tej misji, zbierając jednocześnie jak najwięcej zaklęć z poszczególnych miast, twoje zadanie będzie znacznie ułatwione. W początkowych dniach przydadzą się szczególnie bohaterowie, którzy mają znaczną moc magiczną i posiadają jedną, bądź więcej szkół magii rozwiniętą do poziomu mistrzowskiego - takim bohaterem będziesz w stanie pokonać neutralne stwory rozstawione wokół zamków, posiadając nawet 1 sztukę najsłabszej jednostki, pod warunkiem, że nie rozpoczniesz walki z wrogiem, który w jedną turę doleci do twojej jednostki, bądź posiada atak dystansowy. Niby tylko 12-ty poziom, lecz znacznie ułatwi to walkę w początkowych dniach. Oprócz 8-miu bohaterów, do dyspozycji oddane zostaną trzy miasta - Inferno i Lochy (punkty S1 i S2 na mapie), posiadające Fort i dające możliwość wybudowania wszystkich konstrukcji, jak i Zamek (punkt S3 na mapie), który jednak nie posiada fortu i ma zablokowane część budowli (Zamek będzie więc służył głównie jako źródło dochodu). Rozpocznij od wybudowania budynków w swoich miastach - Targowiska w Inferno, Kaplicy Zastygłego Słowa w Lochach, oraz Karczmy w Zamku. Wybuduj w każdym z miast wszystkie jednostki, które są dostępne, a następnie rozłóż je pomiędzy trzech bohaterów - najlepszym wyjściem jest, by w pobliżu każdego z twoich miast cała armia poszła do bohatera, który posiada największe zdolności magiczne, gdyż pozwoli mu to pokonywać znacznie potężniejszych przeciwników. Jeśli nie masz wystarczająco "magicznych" bohaterów, nada się każdy, dobrze rozwinięty (np. z dużą ilością ataku i/lub obrony). Jeśli masz więcej niż 3 bohaterów nastawionych na walkę czarami, na kolejnych możesz spokojnie zostawić zaledwie kilka jednostek (najlepiej wolnych, a przez to wytrzymałych, jak Zombie czy Krasnoludy), a z wrogiem rozprawić się za pomocą czarów. Pamiętaj też, że niektóre stwory są odporne (jak Krasnoludy, wszystkie rodzaje Golemów, Żywiołaki, czy stwory z 6-7 poziomu), lub całkiem niewrażliwe (jak Czarne Smoki) i nie atakuj ich magicznym bohaterem. W normalnych warunkach to starcie zakończyło by się ogromnymi stratami - tutaj obeszło się bez! Z uwagi na to, że posiadasz dwa zamki, które można kompletnie rozwinąć (Inferno i Lochy), musisz dokonać wyboru, od którego zacząć (później z gotówką i surowcami jest znacznie lepiej, więc można rozwijać kilka na raz). Najlepszym wyjściem jest skupienie się na Lochach i jak najszybsze wybudowanie Smoczej Góry, by zyskać dostęp do Czerwonych Smoków. Nie dość, że ich ulepszona wersja to praktycznie najmocniejsza jednostka w grze (w dodatku odporna na magię!), to na południowy wschód od twojego miasta (Lochy) znajdziesz Smoczą Grotę (punkt POI1 na mapie) - budynek ten, po pokonaniu kilku Czerwonych Smoków, pozwoli ci co tydzień rekrutować jednego Czerwonego Smoka, a także zwiększy o jeden ilość możliwych do zrekrutowania w twoim mieście Czerwonych Smoków! Oznacza to, że z wybudowanym Zamkiem będziesz mógł szkolić 4 smoki tygodniowo! Z taką ilością smoków możesz totalnie zapomnieć o innych jednostkach, gdyż będą one w stanie poradzić sobie ze wszystkimi zagrożeniami. Generał Kendall będzie posiadał większą armię od ciebie, niezależnie od dnia, w którym go zaatakujesz. Wróg posiada tylko jednego bohatera - Generała Kendalla, który będzie miał przy sobie olbrzymią armię, niezależnie od tego, czy zaatakujesz go w drugim tygodniu, czy w drugim miesiącu. Twoim zadaniem jest zająć miasto Steadwick, które to ów bohater pilnuje, kręcąc się cały czas wokół. Jego miasto (typu Castle) znajduje się w zachodniej części mapy (punkt W1 na mapie) - jest ono otoczone przez pasmo gór, a by dostać się do środka, potrzeba będzie przebić się przez jeden z trzech garnizonów (punkty G1, G2, lub G3 na mapie). Na zdobycie miasta Steadwick masz 3 miesiące - tak, nie musisz walczyć z Generałem Kendallem, musisz jedynie podbić jego miasto. Oprócz miast, z którymi zaczynasz, możesz podbić jeszcze kilka, kontrolowanych zarówno przez gracza Czerwonego, jak i neutralnych. Dwa z miast wrogiego gracza znajdują się na zachód od twoich miast - jedno na zachód od Inferno (punkt W2 na mapie), a drugie od Zamku (punkt W3 na mapie). W prawym górnym i lewym dolnym rogu mapy znajdują się neutralne miasta (odpowiednio: Bastion i Forteca - punkty N1 i N2 na mapie), a w lewym górnym rogu mapy (punkt W4 na mapie) znajdziesz ostatni Zamek Czerwonego gracza. Z uwagi na fakt, że wróg nie będzie prawie cię nękał (będzie używał dodatkowych bohaterów, jednak ich armie nie będą ci w stanie zaszkodzić, szczególnie, jeśli do walki wykorzystasz dobrze rozwiniętego bohatera z magią), możesz spokojnie zająć się rozbudową zamku i eksploracji mapy - skup się na zebraniu artefaktów rozrzuconych po mapie, na wypadek, gdyby przyszło ci walczyć z Generałem Kendallem. Lochy, rozbudowa podczas pierwszego tygodnia: Dzień 1 - Kaplica Zastygłego SłowaDzień 2 - LabiryntDzień 3 - Legowisko MantykorDzień 4 - Smocza GrotaDzień 5 - CytadelaDzień 6 - ZamekDzień 7 - TargowiskoInferno, rozbudowa podczas pierwszego tygodnia: Gildia Magów poziom 1TargowiskoRatuszWybuduj tylko te trzy budowle - surowce przydadzą ci się do budowli z zamku Lochy, a po wybudowaniu Ratusza będziesz miał znacznie więcej gotówki. Poważną rozbudowę tego miasta możesz rozpocząć od drugiego tygodnia, upewniając się, że wybudowałeś przynajmniej 6 budowli z Lochów. Zamek, rozbudowa podczas pierwszego tygodnia: KarczmaRada MiastaZamek ma bardzo ograniczone możliwości rekrutacji jednostek (brak jednostek 6-go i 7-go poziomu), więc skup się jedynie na możliwości generowania przez to miasto złota. Wybuduj dwa wspomniane budynki, a w późniejszych turach możesz wybudować kilka poziomów Gildii Magów, bądź dobudować Ratusz, by mieć więcej złota - nie ma sensu budować wojska, gdyż najsilniejsze jednostki są niedostępne. A tutaj miasto, które musisz podbić - uważaj tylko na wścibskiego Kendalla! Jeśli uda ci się to wykonać, już na początku drugiego tygodnia będziesz mógł mieć 6 Czerwonych Smoków - 4 zrekrutowane w zamku, a dwa ze Smoczej Groty, którą musisz podbić. Wykorzystaj fakt, iż strzegące jej Czerwone Smoki odporne są jedynie na czary poziomów 1-3, więc możesz spokojnie razić je mocniejszymi, takimi jak Implozja, Inferno, czy, w skrajnych przypadkach, Łańcuchem Piorunów. Przy odpowiedniej ilości Mocy bohatera, będziesz w stanie zakończyć walkę w jednej, lub dwóch turach. Nie rwij się na razie do walki z Czarnymi Smokami, które znaleźć możesz tuż obok - nie masz z nimi szans, gdyż nie działa na nie magia. Od tego momentu zajmij się rozbudową miasta Lochy - ulepsz wszystkie jednostki (im szybciej uzyskasz dostęp do Czarnych Smoków, tym lepiej), a w międzyczasie rozbuduj także Inferno (miasto Zamek możesz pominąć, z wyjątkiem Gildii Magów i Ratusza). Postaraj się jak najszybciej wybudować Kapitol - Czerwone Smoki pochłaniają olbrzymie ilości złota, więc tego nigdy za wiele. Wsadź Czerwone Smoki do jednego, najmocniejszego bohatera, a resztę wojsk w tym momencie wykorzystaj do tego, by wyposażyć 1-2 dodatkowych herosów, by szybciej oczyścić mapę. Jeśli chodzi o sposób, w jaki możesz przejąć miasto Steadwick, masz dwa wyjścia - możesz zdecydować się walczyć z Generałem Kendallem, lub wykorzystać mały podstęp. Pierwsza opcja jest trudna do zrealizowania, gdyż wróg będzie prawdopodobnie dysponował znacznie większą armią niż ty - będziesz więc musiał wspomóc się magią i odpowiednio planować swoje ruchy. Wspomniany podstęp polega na wyciągnięciu Kendalla ze swojego "placu zabaw" - by się do niego dostać, musisz przejść przez jeden z trzech garnizonów. Zanim tego nie uczynisz, wróg się na ciebie nie rzuci - możesz więc wywabić go ze swojej kryjówki, a zamek zając innym bohaterem. Ustaw przy garnizonach dwóch bohaterów - każdy musi stać przy innym, najlepiej, by były możliwie najdalej od siebie. Przebij się "bohaterem przynętą" przez garnizon i sprowokuj Kendalla do ataku - gdy ten się na ciebie rzuci, możesz poczekać w miejscu, by wróg do ciebie doszedł, bądź odciągnąć bo jeszcze dalej w bok. Podczas gdy wróg będzie ścigał przynętę, wejdź "właściwym" bohaterem przez drugi garnizon i zajmij wrogie miasto - obrona będzie w nim słaba, gdyż Kendall ma ze sobą większość wojsk. Gdy zajmiesz zamek misja się zakończy! Następna Kampania - Wojenny Zamęt Przygranicze Poprzednia Kampania - Podziemia i Diabły Przełom